VOLMAN/TOS S-45

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
fmira
Příspěvky: 62
Registrován: 27. 11. 2008, 6:49

15. 11. 2016, 7:15

Děkuju,až trošku vyjde čas juknu na to.
fmira
Příspěvky: 62
Registrován: 27. 11. 2008, 6:49

24. 11. 2016, 8:39

Ahoj mohl bych poprosit o radu či názor,
Jak je mazáno vřeteno pod sklíčidlem ?Olejové čerpadlo tlačí olej do rozdělovače ,ze všech trubiček mi teče olej proudem jen z trubičky ke vřeteníku ukapává ,je to způsobené tím že ji někdo přiskřípl krytem převodovky .Zkrátil jsem ji ,nastavil bužírkou ,uznávám je to nic moc chtělo by ji vyměnit celou .
1 .OLEJ BY TAM MĚL ASI TÉCT PROUDEM NEBO VÁM TO TAKY JEN UKAPÁVÁ ja už tam nemam olejoznaky.
2Podle návodu by tam mělo byt knotové mazaní Ale generálka je podle štítku 1970 Na první pohled jsem tam knot nenašel .Je tam čep s drážkou a vevnitř zavit (žluty čvereček).Nevíte prosím jak to funguje .Neměla by ta trubička vest až k tomu čepu možná je to už torzo nějaké maznice nebo tam chybí ten knot. Navic mi ta trubička konči na začátku komory kde je dírka (modry čvereček).Je pod urovní ,v nejnišim mistě komory.Myslel jsem že ta dírka vede k vřeteníku ale když do ni fouknu vzduch tak se zdá že je to přepad a vzduch leti do převodové skříně. Neměl byste někdo prosím fotku jak to tam je ,když to funguje.

Podle mě. Pod krytem vřeteníku jsou dvě dírky .Tou vrchní by měl přitékat olej, plnit kroužek a přebytečný olej odtéct spodní dírkou zpět do převodové skříně.
Zatím jak to mám tak se mi zdá že se olej nemůže dostat do te horní dírky .Omlouvám se že jsem to tak krkolomně vyoslil ale snad to někdo pochopí a poradí DĚKUJU
Přílohy
IMG_20161124_200655.jpg
IMG_20161124_200553.jpg
IMG_20161124_200525.jpg
Membro
Příspěvky: 14
Registrován: 8. 3. 2017, 11:54

24. 5. 2018, 7:23

Dobrý den
Mám dotaz k tomuto soustruhu uvažuji o jeho koupi jen bych potřeboval vědět váhu kvůli dopravě kdyby to bylo moc těžký tak by jsem to musel vzdát je to verze s45/délka lože 1500 (celková asi cca 3metry) moje představa o váze je max 1,5 tuny víc bych měl moc drahou dopravu
fmira
Příspěvky: 62
Registrován: 27. 11. 2008, 6:49

24. 5. 2018, 8:30

Ahoj
Tady je manuál strana 5 .Celková váha 2150 až 2300
https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopi ... 82&t=22233" onclick="window.open(this.href);return false;
Michal iskra
Příspěvky: 1
Registrován: 13. 1. 2022, 6:38

16. 1. 2022, 11:04

ondran píše: 22. 8. 2015, 6:56 Ahoj všem.

Před dvěma týdny jsem koupil soustruh VOLMAN S-45, dle štítku je to ovšem TOS S-45 z roku 1948. Pro zajímavost je stav lože ucházející, elektroinstalace nebyla původní, byla na 4-vodič, izolace se častečne rozpadaly, takže jsme udělali kompletně novou z moderních prvků. Otočný držák nožového suportu byl dost vyhnilý, stržené hlavy šroubů, nějakou chvíli to zabralo. Dobrou zábavou bylo čištění nádrže na ŘK (obsahovala kromě spousty jiného i jednu mrtvou myš).. Ještě na tom je sousta další práce, to si dovedete představit (rozbitá blokace příčného posuvu například).

Nemohl bych někoho poprosit o návod? Hledal jsem cokoli na internetu naprosto bezúspěšně a dlouho (ano v katalogu strojů u tumlika je o něm řádek v tabulce, ale to ještě není úplně ono). Stroj je sice dost podobný S-28, ale úplně ono to asi není. Jestli tomu správně rozumím, S-28 nepotřebuje reverzaci motoru při změně polohy páky předlohy (myslím tu páku nejvíce napravo na vřeteníku), brzda je řešena jinak (a ta moje potřebuje seřídit) a další.

V případě, že návod už na světě neexistuje, nemohl bych poprosit nějakého znalce o odpověď na dvě specifické otázky?
1) Jak se používá střední páka na vřeteníku v součinnosti s pákou předlohy? Je třeba ji pro bežné posuvy přeřadit pokud je přeřazena páka předlohy (pravá páka, která spouští i motor přes koncák)?

2) Jaký olej do vřeteníku? Jestliže pro S-28 bych použil OL-J22 (OL-J10 je asi moc řídká, jak jsem se snažil přepočítat viskozity), mám koupit pro S-45 to samé?

Mnohokrát děkuji za reakce.

A pro ilustraci pár obrázků:
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“