Odladění čínských soustruhů řady 180x300

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
sergio
Příspěvky: 157
Registrován: 8. 4. 2013, 3:36

13. 11. 2015, 10:01

Zdravím zdejší guru, v minulosti jsem si dělal pár drobných úprav po kterých se mi zlepšil pocit z mého čínsko-německého mazlíka. Ale chci tomu dát řád a dělat to s rozumem. Například jsem ladil osu koníku, ale pak jsem zjistil, že trn v kuželu vřetenu nebyl úplně přesný a tak byla celoodpolední práce na nic. Chtěl bych tedy vytvořit vlákno které by se stalo komplexním návodem pro budoucí tunery těchto hraček z čajny.

Vím, že je tu spoustu šikovných a nadaných lidí, kteří se někdy i touto prací jako jsou repase a údržby živili. Předem upozorňuji, že nechci udělat nějaké vlákno bez konečného výsledku. Chci jet pěkně systematicky krok za krokem svoje pokusy a snahy o zlepšení mého soustruhu fotit, komentovat a vytvořit jakýsi návod pro ostatní lidi toužicích po úpravách svého mazla. A jelikož jsem laik, myslím že s vaší profesionální pomocí a moji laickou mluvou dokážeme dát dohromady pěkný projekt. Nepředpokládám , že mi budete radit krok za krokem, ale spíš potřebuji nasměrovat google a youtube nabízí spoustu jednotlivých řešení, ale jak jsme říkal já potřebuji vědět s čím je potřeba začít a jak jít systematicky a ne že nejdřív budu ladit suport a pak teprve lože a podobně.

Otázka první tedy zní. Představte si, že jste před soustruhem, který nutně potřebuje vaší odbornou pomoc. S čím začnete ? Co začít měřit jako první co zkontrolovat, Prostě od čeho se odpíchnout ? Děkuji
Tatka33
Příspěvky: 72
Registrován: 22. 5. 2013, 7:26
Bydliště: Brno

14. 11. 2015, 6:05

Nechci být "zakyslý dědek", ani nechci nikoho odradit, ale je nutné si uvědomit co a v jakém rozsahu budu chtít na soustruhu udělat za úpravy.