soustruh hrotový SN 20 - dotaz
-
- Příspěvky: 788
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Pokud stačí v elektronické formě, tak jsou tady na fóru návody k SN 20 i SN 20 A (složení kol je u nich stejné). viz. http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=82& ... hilit=sn20 hned první příspěvek od "zde".
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13. 2. 2017, 5:18
Díky.Teď jsem se pustil do výměny řemenů na vřeteník,taky dobrá pakárna.F.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13. 2. 2017, 5:18
Tak jsem dneska vyndal řemeny na pohon vřetena,ale nové jsem nandat memohl.Mám jiné šponování než je v manuálech(SN20,SN20A),šponování je dvěmi válečky
s obou stran řemenů a šponování se provádí přitlačováním válečků na řemeny.No největší problém je řemeny nasadit.I když jsem úplně povolil převodovku a nadzvedl co šla stejně musím řemeny dávst přes šroubovák.Nejhorší je že se nahodí řemen ne správnou drážku a překroutí se a jede se na novo.Motor mám umístěný v přední noze dole.Jestli má někdo s tímto zkušenost tak bych byl moc rád za radu jak na to.Předem dík.F.
s obou stran řemenů a šponování se provádí přitlačováním válečků na řemeny.No největší problém je řemeny nasadit.I když jsem úplně povolil převodovku a nadzvedl co šla stejně musím řemeny dávst přes šroubovák.Nejhorší je že se nahodí řemen ne správnou drážku a překroutí se a jede se na novo.Motor mám umístěný v přední noze dole.Jestli má někdo s tímto zkušenost tak bych byl moc rád za radu jak na to.Předem dík.F.
napínání řemenů by mělo být jen vahou převodovky. Prostě se zaklesnou řemeny do drážek, podložená převodovka se nepatrně spustí, šrouby v čelní desce se dotáhnou a je to. To dodatečné napínání je opravdu asi dodatečné, ale nemusí být na závadu. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13. 2. 2017, 5:18
Díky za radu.Ale musel jsem odšroubovat celou skříň,přesto na řemeny nejde zavěsit(krátké) a šponování přes válečky je originál.Zítra to vyfotím a dám to sem.F
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13. 2. 2017, 5:18
Tak takhle to vypadá,řemeny už jsem tam natočil všechny a teď tam budu usazovat převodovku,ale vůbec to nejde,budu muset zkusit hever a rozpírat to heverem.F.
soustružek není zase tak ve špatném stavu, asi ale chybí sklíčko v olejoznaku a chybí závitový indikátor na suportu (použitelný ale jen při řezání palcových závitů - jinak je tam spíš jen na okrasu, pěkné jak se při strojním posuvu číslíčka pěkně otáčejí) Nepouštěj to bez mazání vřetene, je to to nejdůležitější. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13. 2. 2017, 5:18
Ahoj.Prosím neví někdo náhodou kde by se nechaly vyrobit hliníkové štítky na soustruh(rzchlosti,závity apod.).Díky za radu.F.
Co takhle trochu hledat, už se to tady mnohokrát řešilo, naposledy dnes třeba tady: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=64&t=23072" onclick="window.open(this.href);return false;
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
ozubená kola mají modul 1,5mm a díru 25mm, s perem šířky 6mm a tloušťku myslím 18mm a počty zubů 40,45,50,55,65,65,70,75,80,90,127. Lze koupit běžné ocelové polotovary kol (měkké z oceli C45) a upravit díru. A.
zkus ještě toto: https://www.sbazar.cz/rafi.cka0/detail/ ... vky-posuvu" onclick="window.open(this.href);return false;
kola by mohla mít stejný modul.
zkus ještě toto: https://www.sbazar.cz/rafi.cka0/detail/ ... vky-posuvu" onclick="window.open(this.href);return false;
kola by mohla mít stejný modul.
SN 20, SM 16 B, FN 25
-
- Příspěvky: 788
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Jen možná pozor, původní kola mají úhel záběru 15 stupňů, dnešní 20 stupňů. Nakonec jdou i kombinovat, ale není to ideální.
to by nebylo ještě tak hrozné, díra by se ještě zvětšila a zalisovala (lépe asi i přibodovala) by se tam vložka už i s drážkou pro pero. Koupené polotovary bys musel také upravovat. A.Tomáš Tom píše:Tak ta 55 má díru na hřídel 28 mm, takže sháním dál...
SN 20, SM 16 B, FN 25