soustruh 1i611p

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
petyrekk
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 5. 2008, 8:44

5. 4. 2017, 5:49

Ahoj,
bude někdo tak laskav a změřil by mi výstupní napětí z transformátoru přivedené na usměrňovací můstek pro brždění vřetene viz schéma a proudovou hodnotu pojistky (4PP) před můstkem? ( měřit bez sepnutého stykače pro brždění vřetene )
Předem děkuji za reakce.
Petr
Přílohy
1i611p-schematic.jpg
KDO NIC NEDĚLÁ,NIC NEPOKAZÍ.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

5. 4. 2017, 9:06

Podle dokumentace by napětí pro DC brzdu mělo být 60V, pojistka 20A
Brzda.jpg
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
petyrekk
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 5. 2008, 8:44

5. 4. 2017, 12:37

Ahoj,
díky za informaci, v mém soustruhu pochopitelně původní transformátor chybí, brzda je tudíž nefunkční, tak zjišťuji, jak a čím jej nahradit. (nepředpokládám, že-by na původním trasformátoru byl štítek s informacemi o proudu jednotlivých vinutí)
Předpokládám při jištění 20A bude muset být zdroj minimálně 60V 10A - 15A. Úplně by stačilo, když by někdo z vlastníků tohoto stroje posuvným měřítkem změřil průměr vodiče vinutí na sekundáru transformátoru, které je určeno pro brzdu vřetene.
Petr
KDO NIC NEDĚLÁ,NIC NEPOKAZÍ.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

5. 4. 2017, 1:20

petyrekk píše:Ahoj,
díky za informaci, v mém soustruhu pochopitelně původní transformátor chybí, brzda je tudíž nefunkční, tak zjišťuji, jak a čím jej nahradit. (nepředpokládám, že-by na původním trasformátoru byl štítek s informacemi o proudu jednotlivých vinutí)
Předpokládám při jištění 20A bude muset být zdroj minimálně 60V 10A - 15A. Úplně by stačilo, když by někdo z vlastníků tohoto stroje posuvným měřítkem změřil průměr vodiče vinutí na sekundáru transformátoru, které je určeno pro brzdu vřetene.
Petr
zase bych to tak nepřeháněl
při krátkodobém mžikovém provozu trafo snese i mnohonásobné přetížení, pro trvalý provoz se počítá 2,5A/mm2, pro tento druh provozu - 2s brždění, pak 5 minut stát, 10 min chod atd..... bych se vůbec nebál třeba 15A/mm2
aby se to trafo významně ohřálo, musel bys to hodinu v kuse rozbíhat a brzdit
koneckonců máš na té mašině krásné vodítko - průměr drátu ve vinutí motoru
tam přece ten brzdící proud teče taky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
petyrekk
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 5. 2008, 8:44

5. 4. 2017, 1:30

Dobrá, tedy bychom se mohli shodnou na hodnotě 60V 7A. 🤔
KDO NIC NEDĚLÁ,NIC NEPOKAZÍ.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

5. 4. 2017, 7:25

testone píše: koneckonců máš na té mašině krásné vodítko - průměr drátu ve vinutí motoru
tam přece ten brzdící proud teče taky
Tak na to bych vůbec nespoléhal, protože v asynchronním motoru je vinutí statoru pro každou fázi rozloženo do několika cívek, které jsou různě pospojovány (sériově, paralelně nebo kombinací obou způsobů), takže proud se dělí do jednotlivých cívek.

To "petyrekk": motor v tom Tvém soustruhu by měl mít dle dokumentace 3 kW. Celá léta jsme v práci používali jednoduché pravidlo, že asynchronní elektromotor při sdruženém napětí 380V (400V) odebírá cca 2A na každý kilowatt jeho výkonu. Docela to tak sedí (samozřejmě je to jen taková rychlá pomůcka, takže tuto hodnotu nelze brát za bernou minci). Takže elektromotor 3 kW by měl odebírat cca 6A v každé fázi. Tvůj návrh proudu odebíraného z transformátoru 7A je korektní. Sekundární vinutí transformátoru pro proud 7A bych viděl tak na průměr 1,8 - 1,9 mm v mědi.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
petyrekk
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 5. 2008, 8:44

5. 4. 2017, 10:47

Díky, to je přesně ono, co jsem potřeboval slyšel, pardon číst.
Petr
KDO NIC NEDĚLÁ,NIC NEPOKAZÍ.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

5. 4. 2017, 11:13

To petyrekk: o DC brzdeni je tady pekne rozepsane vlakno. Pokud ti schazi trafo, spachej to dle podrobne rozepsaneho postupu. Padaji mi oci uz to nemam silu hledat.
petyrekk
Příspěvky: 205
Registrován: 21. 5. 2008, 8:44

6. 4. 2017, 5:22

Tuna:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=64&t=5305" onclick="window.open(this.href);return false;
a tuna
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=60&t=6868&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Děkuji všem zúčastněným.
Petr
KDO NIC NEDĚLÁ,NIC NEPOKAZÍ.
brutal
Příspěvky: 600
Registrován: 2. 9. 2014, 7:49

10. 5. 2021, 12:22

Dneska jsem ke své hrůze zjistil, že soustruh 1i611p pravděpodobně neumí 19 závitů na palec (TPI), což je shodou okolností pro mne nejzajímavější trubkový závit 1/4 a 3/8. Umí to 18 a pak až 20 TIP, jestli teda správně koukám do manuálu a tabulky posuvů. Můžete to prosím někdo potvrdit, kdo tenhle strojek máte?
Dík.
strojar
Příspěvky: 1
Registrován: 4. 5. 2020, 8:19

29. 7. 2021, 11:59

neviem ci Tvoja otazka je este aktualna-zavity ale daju sa rezat vsetky zavity zalezi na zostave ozubenych kolies pod lavym deklom Volaj na mobil Slovensko 0944 464 627. Dam navod.
brutal
Příspěvky: 600
Registrován: 2. 9. 2014, 7:49

29. 7. 2021, 5:25

jj je to aktuální
a nešlo by to prosím napsat sem ať si to mohou přečíst i ostatní? Já z manuálu pochopil, že pro palcové závity (teď mám nastavené metrické) je potřeba vyměnit kolo za 40-ti zubové, čili sestava kol bude 35/127/77/40. Ale pak bohužel vidím v tabulce posuvů řadu pro palcový zavit tuto: 24, 20, 18, 16, 14, 12, 11, 10,... prostě 19 závitů na palec tam nevidím...
tabulka_1i611p.png
Naposledy upravil(a) brutal dne 29. 7. 2021, 8:15, celkem upraveno 2 x.
0xDECAFF
Příspěvky: 176
Registrován: 19. 1. 2016, 11:42

29. 7. 2021, 7:15

Atypické stoupání se dělají kombinací převodového poměru kol na lyře pronásobené převodovým poměrem nastavené kulisami v univerzální převodovce posuvu. Ne úplně všechny palcové (hlavně jemnější) vycházejí, celkových kombinací je jen párset.

Výměna jednoho kola pro palcové stoupání je potřeba, aby odpovídaly stoupání dle tabulky na převodovce. Pro atypy se musí měnit více kol.
brutal
Příspěvky: 600
Registrován: 2. 9. 2014, 7:49

29. 7. 2021, 8:24

jo aha, tak to potom už to začíná dávat smysl, včetně těch výpočtů v ruštině :D
Čili i soustruh 1i611p měl ve výbavě pravděpodobně spoustu výměnných kol pro různé závity. Já k tomu při koupi bohužel nedostal žádná kola navíc, jenom to co bylo na stroji, což teda naštěstí byly pro metrické závity. Tak jsem si naivně myslel, že k tomu měly být jen dvě kola na výměnu - jedno pro modulární a jedno pro palcové závity.
brutal
Příspěvky: 600
Registrován: 2. 9. 2014, 7:49

29. 7. 2021, 8:34

No vida, a už tu asi mám i výsledek - pro 19 TPI bych mohl nastavit páky dle tabulky na 20 a dát výměnné kolo 38 zubů... radši to půjdu ještě přepočítat, ať zbytečně nevyrábím kolo které nepotřebuju :)
Každpádně díky všem za nakopnutí správným směrem
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“