Jo jo, tam jsem to řešil já na mým Plauertu.
Mě to ale tahá odspodu ložiskem (kde je otvor taky dole) na hřídel, ty to máš nějak jinak.
Zeptej se tady na fóru profláklého uživatele s nickem Tumlík. Je to fachman a má přesně ten samý soustruh ve své pohádkové dílně.
Soustruh Donauwerk Ernst Krause Co. - transmisák
Tak to je nejistý. Zatím to skládám stylem pokus omyl, takže to třeba bude taky potřeba předělat. S čím zatím počítám, že budu muset s jistotou předělat, tak je výměna upevňovacích Jacklů za něco masivnějšího. I když je vnitřní Jackl ještě vyztužený, tak to stejně nemá dostatečnou tuhost. Měl jsem o tom pochyby od začátku, ale bohužel jsem neměl po ruce žádné vhodné profily, které by šly do sebe.bu_bu píše:Takhle podobně jsem to na transmisáku taky zkoušel, jenže to vibrovalo, soustruh je lehký, pak jsem to musel předělat. Ale třeba budeš mít víc štěstí.JawaLK píše:Tak jsem trochu pokročil s pohonem. Udělal jsem jednoduchej nosník, na kterém bude na konci přišroubovaná hřídel s řemenicemi a k druhému konci bude posuvně upevněný motor. Celý nosník je na čepu u přední nohy, takže plochý řemen bude dopínán váhou motoru s hřídelí, případně tam doplním nějakej napínák.
.
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15&t=11794" onclick="window.open(this.href);return false;JawaLK píše:...ale mám stále dilema s tím mazáním...
Olej leju do okének, ve kterém mám filc. V ložisku je sevřený klacík (takové BIO řešení ) - viz. foto v odkazu, a maká to, nic se nehřeje.
U tebe podle fotky na rajčeti to vypadá, žes tam měl mít maznici, ale pro domácí šolichání bych tam také lil prostě olej a basta.
Čína okopíruje vše...i rychlost dodání České pošty...
Jo jo, vřeteník už mám v hromadě. Dal jsem kolem do kola dvojitě knot s tím, že před prací prostě nakapu do mazacích otvorů olej.pitíčko píše:http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15&t=11794" onclick="window.open(this.href);return false;JawaLK píše:...ale mám stále dilema s tím mazáním...
Olej leju do okének, ve kterém mám filc. V ložisku je sevřený klacík (takové BIO řešení ) - viz. foto v odkazu, a maká to, nic se nehřeje.
U tebe podle fotky na rajčeti to vypadá, žes tam měl mít maznici, ale pro domácí šolichání bych tam také lil prostě olej a basta.
Teď řeším plochej řemen. Do budoucna chci objednat něco z Reka, ale než ho budu objednávat, tak bych to chtěl odzkoušet, abych po případném nutném předělání nepotřeboval jinou délku. Našel jsem doma kus starého koženého řemenu, ale potřebuji ho nějakým stylem spojit, nejlépe slepit. Trochu jsem ho na koncích zbrousil, takže budou konce cca 10 cm přeplátované, ale zatím jsem nenašel nic, co by bylo k lepení vhodné a nestálo to zbytečně moc peněz, když jde jen o provizorní řešení pro zkoušku. Nějaké nápady?
chemoprén extrém to na zkoušku vydží.. řádně zdrsnit namazat lepem a pořádně přes nějaké tvrdé prkénka slysovat.
Jo, tak v lepidlo na boty jsem nevkládal žádný naděje, ale jelikož v místní družce nic vhodnějšího neměli, tak jsem ho použil a zatím drží
Jinak proběhl menší křest ohněm, kdy jsem to všechno provizorně poskládal k sobě a zdá se, že by to po vychytání detailů mohlo i fungovat. Video tu https://youtu.be/OOaQNDTz3ZU" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak proběhl menší křest ohněm, kdy jsem to všechno provizorně poskládal k sobě a zdá se, že by to po vychytání detailů mohlo i fungovat. Video tu https://youtu.be/OOaQNDTz3ZU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 4. 4. 2022, 10:32
Zdravím jako nováček fóra přítomné. Jsem dlouholetým majitelem přesně tohoto stroje! Jsem dalek tady šířit rozumy, ale myslím si, že s tím mazáním je to jinak. Alespoň na mém soustruhu to tak je - mazání je kroužkové, žádný knot ani kapací maznice!
Princip viz obrázek. Volně navlečený kroužek vhodné velikosti se spodkem brodí v oleji, nalitém do prohlubně tělesa ložiska. Třením na čepu ložiska ("vnitřní záběr") se kroužek otáčí, na sebe navaluje olej, který otáčivým pohybem vynáší nahoru na čep, do ložiska. Dříve to byl zcela běžný způsob olejového mazání ložisek tak, aby se čepy nemusely brodit (jako u kluzných ložisek třeba železničních vagonů), a tím hrozilo nebezpečí vytékání oleje i za klidu přes vůli ložiska či mazacími drážkami. Zkušenosti z mého stroje - kroužek musí být dokonale hladký, souměrný (vyvážený), jinak uvázne v jedné poloze a netočí se. Rovněž nutno odladit správnou viskozitu oleje, hodně viskózní ho brzdí tak, že se netočí. Řídkého zase nabírá málo. Osvědčil se mi motorový olej SAE 30-40.
S mašinou jsem celkem spokojen (= zvykl jsem si na její neduhy a nemoci stáří, respektuji je). Pohon řešen elektromotorem + třístupňovou převodovkou Opel Laubfrosch
+ z ní dvěma klínovými řemeny do drážek, vytvořených v jedné z plochých řemenic. Autorem přestavby je bývalý majitel. Trápí mě nedobrý stav suportu, kde přes maximální možné vymezení vůlí štelovacími pravítky až téměř do váznutí tvrdošijně odmítá všechny pokusy o upichování, které vždy skončí rozdrnčením (v lepším případě) až destrukcí nože či obrobku. Co s tím, nevím. Lože se projeté netváří, ložiska vřetene bez vůle, univerzálka "nová" a neházivá (= Narex funglovka originál mnou koupený v 80.. letech) fí 160...
Závěrem si dovolím připojit dotaz, na který je příznivá odpověď z říše sci-fi. Chybí mi odnímatelný díl lože a vodící matice se vším okolo - obě půlky se závitem, jejich rybinové vedení i ovládací boční páka. Neválí se to někomu náhodou doma ??
Princip viz obrázek. Volně navlečený kroužek vhodné velikosti se spodkem brodí v oleji, nalitém do prohlubně tělesa ložiska. Třením na čepu ložiska ("vnitřní záběr") se kroužek otáčí, na sebe navaluje olej, který otáčivým pohybem vynáší nahoru na čep, do ložiska. Dříve to byl zcela běžný způsob olejového mazání ložisek tak, aby se čepy nemusely brodit (jako u kluzných ložisek třeba železničních vagonů), a tím hrozilo nebezpečí vytékání oleje i za klidu přes vůli ložiska či mazacími drážkami. Zkušenosti z mého stroje - kroužek musí být dokonale hladký, souměrný (vyvážený), jinak uvázne v jedné poloze a netočí se. Rovněž nutno odladit správnou viskozitu oleje, hodně viskózní ho brzdí tak, že se netočí. Řídkého zase nabírá málo. Osvědčil se mi motorový olej SAE 30-40.
S mašinou jsem celkem spokojen (= zvykl jsem si na její neduhy a nemoci stáří, respektuji je). Pohon řešen elektromotorem + třístupňovou převodovkou Opel Laubfrosch
+ z ní dvěma klínovými řemeny do drážek, vytvořených v jedné z plochých řemenic. Autorem přestavby je bývalý majitel. Trápí mě nedobrý stav suportu, kde přes maximální možné vymezení vůlí štelovacími pravítky až téměř do váznutí tvrdošijně odmítá všechny pokusy o upichování, které vždy skončí rozdrnčením (v lepším případě) až destrukcí nože či obrobku. Co s tím, nevím. Lože se projeté netváří, ložiska vřetene bez vůle, univerzálka "nová" a neházivá (= Narex funglovka originál mnou koupený v 80.. letech) fí 160...
Závěrem si dovolím připojit dotaz, na který je příznivá odpověď z říše sci-fi. Chybí mi odnímatelný díl lože a vodící matice se vším okolo - obě půlky se závitem, jejich rybinové vedení i ovládací boční páka. Neválí se to někomu náhodou doma ??
Koženy řemen odmastit zbrousit do klinu aby po slepeni byla tlouska vsude stejna renen delej vzdy o cca 2% kratsi (novy klidne o 3% .Potom vem kanagom a namaz obe lepene plochy stejnomerne a nech to vsaknout a zaschnout. Klidne nekolik desitek min. Potom plochy natri znova a slep a v pripravku nech sevrene idealne 24 h. Po slepeni remen mazni idealne smesi hoveziho loje s cca 20% rybiho tuku ( ale lze to i samotnym lojem)(vcetne lepeneho mista samozrejme).Remenice mej ciste a suche ,dbej aby se ti na řemen nedostala mineralni maziva ty řemen ničì!!!