SUI 32 - lamely do brzdy

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
alexa
Příspěvky: 42
Registrován: 6. 8. 2014, 5:23

25. 8. 2016, 4:04

Dobrý den,
nemáte někdo, nebo neporadíte kde tyhle lamely sehnat? Poptal jsem kde mě napadlo, ale nikde nic.

Díky moc
Přílohy
lamela.jpeg
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

25. 8. 2016, 9:18

kontarkls@stonline.sk
http://www.igorsulek.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.servistos.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stap.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
deny
Příspěvky: 57
Registrován: 31. 8. 2016, 7:37
Bydliště: Brtnice

31. 8. 2016, 9:06

alexa píše:Dobrý den,
nemáte někdo, nebo neporadíte kde tyhle lamely sehnat? Poptal jsem kde mě napadlo, ale nikde nic.

Díky moc
Ahoj. Chci se jen zeptat, tobě to brzdí nebo nebrzdí? Mám doma ten samý stroj a mě to brzdí pořád. Rozdělávat se mi to zatím nechce, raději se optám. :)
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

31. 8. 2016, 8:31

32 ma brzdu riesenu trochu inac ako 40 a 50. U 32ky odbrzduje od el. spinaca cez solenoidovy ventil. Do brzdy musi ist aspon 4Bar tlaku aby odbrzdila. Ziadny alebo nedostatocny tlak oleja = zabrzdena masina!!! Nepouzivaj ju lebo spalis spojku aj brzdu. Pokial nutne potrebujes sustruzit, tak dotiahni tiahlo brzdy tak, aby ti odbrzdilo masinu. Sustruh pojde, ale nebude brzdit. Najhorsia vec ktora sa moze stat, ze je KO zubove cerpadlo a vobec nemaze cely sustruh. Najpravdepodobnejsia pricina trvalo zabrzdenej masiny bude, ze bud je nizky, alebo ziadny tlak oleja (malo oleja, vyhonenne zubove cerpadlo, zaseknuty regulacny ventil), nefunkcny bud samotny solenoid alebo chyba el. obvodu jeho ovladania, alebo strhnuta tlakova manzeta na piestiku brzdoveho valca.
deny
Příspěvky: 57
Registrován: 31. 8. 2016, 7:37
Bydliště: Brtnice

1. 9. 2016, 5:36

No, trochu tomu nerozumím. mašina maže, je sice pravda, že do brzdy asi tlak nejde, ale:
Ve schematu je tlačná pružina, která dle tebe odbrzdí mašinu? Ta pružina to nemůže přece odbrzdit? Tlak oleje je veden PŘED píst to, podle mého názoru oddálí ten přítlačný talíř který se dotýká lamel brzdy. Včera jsem to rozdělal, lamely v brzdě docela "fialové". Může mě tu někdo vysvětlit přesnou funkci té brzdy. Měl to někdo někdy rozdělané? Autor tématu zde má fotky lamely, ale takové lamely v té brzdě nejsou. Je tam vždy jedna lamela, která drží "jakoby" vnější hřídel nebo kotouč brzdy třema vnějšíma "zobáčkama" a druhá sada lamel s vnitřníma zobáčkama drží vnitřní hřídel. Jsem z toho docela " rozhozený".Nějak to přestávám chápat. Díky za každou radu.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 9. 2016, 7:44

Pruzina svojim tlakom pritlaca lamely brzdy k sebe navzajom (trenie), teda brzdi. Hydraulicky piest posobi proti tlaku tej pruziny. Cize pruzinu stalaca aby netlacila na tie lamely a lamely sa mohli od seba odtiahnut, cize uvolni brzdu (odbrzdi). Je to spravene tak koly tomu aby brzda mala velmi kratky reakcny cas. Proste rychlo odbrzdila aj zabrzdila. Preto SUIcky tak luxusne brzdia, pokial je vsetko OK. Do rychlosti vretena nejakych 700ot./min. po vypnuti spojky musi vreteno okamzite stat ako keby si do neho naschval strcil pajser. Proste vypnes spojku a v stotine sekundy stoji, ziadne pomale brzdenie ako u inych masin s pazvukom "uuuuui"

Je to analogicky system ako funguje parkovacia brzda vo vacsine nakladnych aut. Tam musis po starte najprv "nabit luft" aby si mal dostatocny tlak vzduchu nato aby si mohol odbrzdit vozidlo. Akonahle nastane strata tlaku vzduchu v systeme, vozidlo sa hned zabrdi, v tomto pripade je to koly bezpecnosti.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

1. 9. 2016, 8:38

Já teda nevím jestli jsou všechny sui stejný ale já mám takovéhle lamely a jsou v elektromagnetický spojce na 24V která je externe na převodovce, žádnou olejovou brzdu tam nemám
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 9. 2016, 8:49

Je pravda ze sustruhy SUI mali v priebehu vyroby strasne vela modernizacii cize kazdy to moze mat inak. Obzvlast 32jka ma vela odlisnosti v porovnani s jej vacsimy surodencami.
deny
Příspěvky: 57
Registrován: 31. 8. 2016, 7:37
Bydliště: Brtnice

1. 9. 2016, 9:14

Děkuji za vysvětlení, už začínám chápat. Je sice fakt, že ta mašina je tak mechanicky jednoduchá, ale můj problém tkví v tom, že mám asi "zavařenou" tu brzdu k sobě. Když jsem sundal ten "brzdící" hydraulický válec (pružinu) z mašiny nic se nastalo, převodovkou nešlo hnout a podle toho, co píšes, měla by být brzda odbržděná. takže nezbyde nic jiného než to rozebrat a "zavařené" lamely dostat od sebe. No bude to fuška. :O) Ví někdo, kolik tam těch lamel je? Z výkresu to není až tak dobře poznat.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 9. 2016, 9:41

Uz si nepamatam presne, ale do mojej SUI50tky ide do brzdy 7 vonkajsich a 6 vnutornych lamiel + rovno objednaj aj novy KOSIK BRZDY. Ked som kupil moju masinu, tak hned som sa pustil do GO. Po rozobrani prevodovky som zistil ze som mal spalene lamely spojky (hlupaci sustruzili na zabrzdenom sustruhu) a lamely brzdy boli totalne zvarene dokopy, ze som ich nevedel dostat von a samozrejme dojebany kosik brzdy (brzdovy kos co unasa tie lamely). Neviem ako presne je robena brzda v 32jke, ale ty si asi rozobral iba hydraulicky piest krory ju ovlada a nie samornu brzdu. Z brzdy trci asi 12mm hrube tiahlo so zavitom na konci. Naskladaj na to tiahlo hociake podlozky, tak ze ked zacnes dotahovat maticu na tom zavite na konci toho tiahla, tak aby ho zacalo vytahovat vonku ( to tiahlo). Az tak odbrzdi.
r4cv
Příspěvky: 2692
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 9. 2016, 10:32

do mojej SUI50tky ide do brzdy 7 vonkajsich a 6 vnutornych lamiel + rovno objednaj aj novy KOSIK BRZDY
To bude dosť problém, na SUI32 náhradné diely nie sú, alebo sa ťažko zháňajú. Najlepšie bude otvoriť to, skontrolovať a v prípade potreby dať vyrobiť - kúpiť hotové sa nedajú.
deny
Příspěvky: 57
Registrován: 31. 8. 2016, 7:37
Bydliště: Brtnice

1. 9. 2016, 11:28

No, pánové, díky za radu, zkusím to nějak rozdělat, koš a ani ta vnitřní drážkovaná hřídel, která z toho kouká nevypadá, že by byla poškozená. Mě z koše kouká drážkovaná hřídel tak odhadem 25mm v průměru a je zakončená vnitřním závitem M8 s podložkou, která zapadá do klínku který je myslím v té hřídeli. Problém je v tom, že se mě podařilo vyndat dvě lamely "jakoby" vnější a jednu vnitřní, další jsou zabetonované v koši. Převodovku se mě dolů sundávat nechce, to je asi "opruz". No když nic jiného nepomůže, bude i ta převodovka muset dolů a do dílny. Ale určitě zkusím s tou vnitřní hřídelí "hnout"tak, jak jsi mi radil. Díky..
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 9. 2016, 11:31

V prispevku hore som dal adresy na nahradne diely. Napis p. Kontarovy do Galanty kde sa 32jky vyrabali.
deny
Příspěvky: 57
Registrován: 31. 8. 2016, 7:37
Bydliště: Brtnice

2. 9. 2016, 5:14

Takže, vždycky jsem říkal učedníkům, že se k práci musí ohnout, tak jsem se ohnul i já, po radách, které jsem tu dostal, dvě přesně mířené rány před bukový špalík do brzdy, ejhle, louplo v ní a je volná. lamely jsou úplně zapálené, nevím, jaký odborník se na tom podepsal, každopádně jsou venku a mašina jede jak z praku. Sice nebrzdí, ale jsem zvyklej z SV18-ky reverzovat a to mě v domácích podmínkách plně vyhovuje. Takže ještě jednou velké díky za rady a pomoc. SUI-čko je velice pěknej soustruh, je sice pravda, že jsem celej život makal na SV18-ce, ale tady mě dost baví ten rychloposuv, ten je teda boží. Já mám mašinu doma teprve 4.dny, koupena za cenu šrotu s tím, že se nedá "opravit". :lol: :lol:
Snad mě ještě nějakou dobu bude sloužit, je z r. 1988 a moc se na ní nenadělalo. Všechno jde pěkně "ztuha", vřeteno nevibruje, suport nemá žádnou vůli. Takže paráda.
alexa
Příspěvky: 42
Registrován: 6. 8. 2014, 5:23

2. 9. 2016, 6:03

Tak to je paráda, vše funguje jak má. I já jsem spokojen, protože jsem lamely sehnal a vše šlape jak má. Díky všem za zapojení a rady.

Je pravda, že variant je asi více, ale já se na SUI 32, SUI 40 -50 setkal jen s variantou, kdy tlak oleje zatlačil na pružinu, tím vznikla vůle, lamely se uvolnily a vřeteno se točilo. Jakmile se otáčky zastavily, tak se zastavil i přívod oleje a pružiny svým tlakem tlačila na lamely a ty vřeteno zastavili.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“