SUI 32 - lamely do brzdy

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 9. 2019, 7:26

Za predpokladu, ze si povolil 4 matice zo zadu priruby a pootocil tu objimku, tak zvycajne po nej klepnem gumenym kladivom a ona odpadne.
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

31. 10. 2020, 11:31

Ahojte viete mi poradiť mám problém sústruh pri spustený chvíľu robil potom zrazu bolo počuť ako zapína brzdu až kým ho nezabrzdil úplne. Pred tým ako som ho spúšťal bolo počuť precvakavať stykač ale tento krát to neurobilo. Stroj maže len keď som dal dole hadicu z tlakového spínača na brzde vôbec tam nešiel olej. Vyzerá že solenoid neotvára. Viete mi poradiť ktorý stykač alebo relé otvára ten solenoid ďakujem za odpovede pekný deň
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

31. 10. 2020, 12:46

Peto2307 píše: 31. 10. 2020, 11:31 Ahojte viete mi poradiť mám problém sústruh pri spustený chvíľu robil potom zrazu bolo počuť ako zapína brzdu až kým ho nezabrzdil úplne. Pred tým ako som ho spúšťal bolo počuť precvakavať stykač ale tento krát to neurobilo. Stroj maže len keď som dal dole hadicu z tlakového spínača na brzde vôbec tam nešiel olej. Vyzerá že solenoid neotvára. Viete mi poradiť ktorý stykač alebo relé otvára ten solenoid ďakujem za odpovede pekný deň
SUI32 sice nemám, ale po nahlédnutí do dokumentace, soudím, že elektromagnetický ventil slouží k odbrždění, nikoliv k zabrždění. Odbrždění provádí rozpínací kontakt 7-8 stykače KM7 nebo mikrospínač SQ9 v nožním pedálu. Zabrždění vřetena dle manuálu provádí pružina.
Pokud na cívce ventilu není napětí cca 24-28V DC zkontrolovat:
1.) pojistky F14 (jištění primáru trafa TC4)
2.) kontrola AC napětí na sekundáru trafa TC4
3.) pojistka F15 (jištění sekundáru trafa TC4)
4.) usměrňovač VD1-VD6
5.) případně pak všechny propojovací vodiče v obvodu cívky ventilu (viz manuál stroje)

Pokud na cívce ventilu je správné napětí:
1.) proměření cívky ventilu

Komentář je k výkresu č. 4 07 98 0805

Pokud manuál nemáš stáhni si ho zde: http://stachura.cz/manual.htm
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

31. 10. 2020, 1:31

No manuál mám len z elektriky viem len základy. No to môže byť že ten ventil odbrzďuje keď som zaradil rýchlosti tak po zošlapnutí pedálu išlo otáčať vretenom. Podľa manuálu stykač KM6 je pre dynamické brzdenie tam som nenameral žiadne volty. Časové relé KT1 pre odopnutie brzdenia. Teraz musím čakať na jednu diódu lebo keď som oprel špičku skúšačky tak hneď vyhorela a všetko vyhodilo može byť že celý mostík som odpálil :roll: . Vyzerá to tak že od toho stykača KM7 to nepôjde ďalej.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

31. 10. 2020, 1:47

Dynamické brždění a brždění hydraulické jsou zcela rozdílné věci. Dynamické je v činnosti jen po dobu sepnutí časového relé KT1 když dojde k vypnutí motoru vřetena STOP tlačítkem. Při běhu motoru vřetene se mezi výstupními kontakty A2-B2 stykače KM6 naměří 400V AC, po dobu dynamického brždění by se mělo naměřit mezi těmito kontakty cca 70V DC
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

31. 10. 2020, 2:50

No to mi je jasne len som nevedel od čoho sa odraziť každopádne keď prídu diódy zavolám kolegovi čo je elektrikár nech to príde pomerať a každá rada je nápomocná už budem aspoň vedieť čo pozerať.

download/file.php?mode=view&id=129730
Přílohy
0-02-05-7952b4727b4a7e3f8f19877141fa5935e3209f77da2ed730ee53b8e1a99a4312_full.mp4
(10.78 MiB) Staženo 211 x
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 11. 2020, 8:34

SUI 32 odbrzduje elektrohydraulicky. T.z. pokial je paka spojky vypnuta, tak na lamely brzdy tlaci pruzina a prevodovka je zabrzdena. vreteno sa ani nehne. Akonahle zopnes paku spojky, tak na lamely spojky sa prenasa sila mechaniky cez tiahla aby zopla prislusna spojka a zaroven v tom istom momente aj od vacky na tiahle zopne el. spinac ktory pusti ovladacie napatie do solenoidu a ten pusti tlak oleja do brzdy a odbrzdi prevodovku. Olejove cerpadlo maze? Pretoze ak nemas dostatocny tlak oleja, tak nema co odbrzdit brzdu prevodovky. Ovladacie napatie na spinac a solenoid ide? To musis skontrolovat inak sa dalej nepohnes.
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

1. 11. 2020, 9:57

Čerpadlo tlači 1Mpa olej ide aj do prevodovky aj do vretena olejoznaky pekne náplní. Keďže to bol posledný deň na druhý som odchádzal na 12dni do prace tak teraz odychuje a zatial skúšam zistiť info keď prídem domov aby som bol nachystaný sa do toho pustiť. Keď to dám dokopy budem musieť spraviť ako si ty urobil s tým budíkom aby som bol istý ze to funguje.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

1. 11. 2020, 5:57

10 bar je vela, uber mu na pretlakovom ventile tak na 5 bar. SUI50 to ma trochu inak ako SUI32. Mne takisto odbrzduje hydraulicky ako tebe, ale s tym rozdielom ze 40-tka a vyssie ma hydraulicky rozvadzac s jednou jednocinnou sekciou, ktory okrem ineho aj redukuje tlak oleja do brzdy na 4 Bar. Vyriesil som to tak, ze tu trubku co ide z hydraulickeho rozvadzaca do ovladacieho valca brzdy, som ju rozrezal, vsunul do nej T-ecko a tenuckou vysokotlakou hadickou som som sa dostal na horny ovladaci panel a tam som dal budik. Cize vidim co sa deje s tlakom oleja priamo v brzde.
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

1. 11. 2020, 8:04

Podľa manuálu je to okej v hydraulickom okruhu 1Mpa. Do brzdy predtým neviem koľko išlo nikdy som to neriešil lebo stým nebol problém všetko fungovalo. Keď to spojazdním to odmeriam aby som vedel. No najprv musím zistiť prečo to nejde odbrzdiť. Rady ste mi dali výborne za ktore vám pekne ďakujem. Takto hneď bude ľahšie hľadať problém.
Peto2307
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 12. 2016, 10:27

3. 12. 2020, 2:01

Tak po všetkých vaších radách som zistil že so spínača na spojkovej páke my nešiel prúd na solenoid ktorý púšťa tlak do brzdy.Po výmene spínača mam na tlakovom spínači 5barov.Ale lamely zadreté takže výmena a dufám že bude chodiť ďalej. Viete mi poradiť ako dať dole lamelový košík?
Přílohy
0-02-05-26be84546fc41cefc714daf1c8ff1b50ed98ad200857ccaca691d05623ea8866_full.jpg
0-02-05-a591c2032a36b301d53caa7d6e9cc3a97481306779f21cc9b97f984e608ec3b4_full.jpg
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“