Přebroušení lože WEILER LZ 280 (generálka)
Máte ještě nekdo skušenosti s tím turcitem? Jáká je třeba minimílní tlouštka, cena.
V práci občas něco lepíme tak vím jaké jsou s lepením problémy, dodržet správný technologický postup je problematické. zaručit správnou teplotu, vlhkost, drsnost ploch, odmaštění správným prostředkem, zaručit správnou tlouštku lepidla mezi plochama atd. Lepení je problém, taky jsme se divili proč ty lepené kryty začinájí upadávat po pěti letech
Suport je z šedé litiny a ta obsahuje grafit a grafit je mastny?
Káždopádně stale o tom uvažuju jako o jedné z možnosti.
ješte mě napadlo místo kol pro příčný posuv požit plochý řemen, v případě že bych snižoval suportovou skřín
V práci občas něco lepíme tak vím jaké jsou s lepením problémy, dodržet správný technologický postup je problematické. zaručit správnou teplotu, vlhkost, drsnost ploch, odmaštění správným prostředkem, zaručit správnou tlouštku lepidla mezi plochama atd. Lepení je problém, taky jsme se divili proč ty lepené kryty začinájí upadávat po pěti letech
Suport je z šedé litiny a ta obsahuje grafit a grafit je mastny?
Káždopádně stale o tom uvažuju jako o jedné z možnosti.
ješte mě napadlo místo kol pro příčný posuv požit plochý řemen, v případě že bych snižoval suportovou skřín
WEILER LZ280, FNA22
Koukam, ze je v te suportove skrini poradek jak v cixxxxxe maringotce
Nicmene, umistneni kola by umoznilo udelat to stejne, jako jsem to vyresil na sve SN40. Cep, na kterem je kolo se udela s excentrem. Excentricita by mela byt stejna, nebo o malinky chlup vetsi, nez kolik je celkovy pokles. Pri sestaveni je pak potreba s cepem pootacet a najit pozici, kdy vlozene kolo bude v zaberu s ostatnimi koly s optimalni zubovou vuli. Pak je potreba cep zajistit proti pootoceni, coz uz neni takovy problem.
Zjistovat vysledny pokles z mezery mezi prilozkou a spodni plochou loze by teoreticky slo, ale v pripade, ze prebrousi i spodni plochy pak uz tento udaj nebude relevantni.
Nicmene, umistneni kola by umoznilo udelat to stejne, jako jsem to vyresil na sve SN40. Cep, na kterem je kolo se udela s excentrem. Excentricita by mela byt stejna, nebo o malinky chlup vetsi, nez kolik je celkovy pokles. Pri sestaveni je pak potreba s cepem pootacet a najit pozici, kdy vlozene kolo bude v zaberu s ostatnimi koly s optimalni zubovou vuli. Pak je potreba cep zajistit proti pootoceni, coz uz neni takovy problem.
Zjistovat vysledny pokles z mezery mezi prilozkou a spodni plochou loze by teoreticky slo, ale v pripade, ze prebrousi i spodni plochy pak uz tento udaj nebude relevantni.
Ještě jsem nestihl uklidit Excentrický čep bude asi ideální řešení
Nevíte někdo kde sehnat škrabak na šedou litinu, Chtěl bych si spasovat suporty tak jsem chtěl zkusit jak to půjde škrabat, nabrousil jsem si pilník ale na těch hladkých plochách jsem si ani neškrknul , je to tvrdé jak svina, to jsem nečekal, vím že by se to nejdříve mělo zdrsnit, možná smirkem by to zdrsnit šlo. A škrabák by měl byt s SK plátkem
Nevíte někdo kde sehnat škrabak na šedou litinu, Chtěl bych si spasovat suporty tak jsem chtěl zkusit jak to půjde škrabat, nabrousil jsem si pilník ale na těch hladkých plochách jsem si ani neškrknul , je to tvrdé jak svina, to jsem nečekal, vím že by se to nejdříve mělo zdrsnit, možná smirkem by to zdrsnit šlo. A škrabák by měl byt s SK plátkem
WEILER LZ280, FNA22
http://www.landsmann.cz/hawera-102335-s ... 15873.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A nebo tady i s cenami: http://www.mbcalibr.cz/prodej-produkt-4 ... okovu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nahradni desticky maji take.
Nahradni desticky maji take.
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Koupil bych destičku a držák bych si vyrobil.
Když jsme lepili Turcite, vysoušeli jsme litinu neutrálním plamenem. Při tom smykovém namáhání se to nemůže utrhnout v takové ploše. Samozřejmě, že kdybych stůl frézky nadzvednul a loupal to, tak se to podaří.
Když jsme lepili Turcite, vysoušeli jsme litinu neutrálním plamenem. Při tom smykovém namáhání se to nemůže utrhnout v takové ploše. Samozřejmě, že kdybych stůl frézky nadzvednul a loupal to, tak se to podaří.
Sběratel strojů :-)
Přiklídám pár fotek z rozborky, Všechno je v celkém dobrém stavu, teda až na ty suporty, alespon jsou v nich nové šrouby.
Žádné vylámané zuby, až jsem překvapený že není nic vysypané.
Přebroušení lože se odkládá až budou prachy, to by mě roba fakt už zabila zbytek snad doškrábu, kámoš má v práci malou magnetku tak mi ty menší rovné ploch vezme.
Rozhodnul jsem se pro variantu snížení suportové skříně a výrobu excentrického čepu pro posuvové kolo, máte někdo návrh vhodného materiálu pro ten čep?
Dám sem vždycky pár fotek jak bude oprava postupovat.
Děkuji za rady od všech přispívajících
Žádné vylámané zuby, až jsem překvapený že není nic vysypané.
Přebroušení lože se odkládá až budou prachy, to by mě roba fakt už zabila zbytek snad doškrábu, kámoš má v práci malou magnetku tak mi ty menší rovné ploch vezme.
Rozhodnul jsem se pro variantu snížení suportové skříně a výrobu excentrického čepu pro posuvové kolo, máte někdo návrh vhodného materiálu pro ten čep?
Dám sem vždycky pár fotek jak bude oprava postupovat.
Děkuji za rady od všech přispívajících
WEILER LZ280, FNA22
Turcitu bych se také nebál,ale dnes už je aktuální teflon.Pozor u soustruhu v žádném případě.Ten má malé plochy a při zatížení by pružil.Navíc musí být vodící plochy dokonale zakrytované.Jakmile se do Turcitu,nebo teflonu dostane šponka,je vymalováno.S Turcitem pracuji pouze 25 let,s teflonem 3 roky.Ještě zmíním podlévací hmotu na kluzné plochy(touto metodou se zabývám 10 let) ale podlití je velmi pracné a je potřeba hromada pomůcek.Veškeré aplikace těchto materiálů potřebují mít připraven velice hrubý podklad.
excentrické uložení kola pro náhon příčného posuvu nevyřeší všechny problémy.
Je potřeba zajistit stejnou osovou výšku hnacích tyčí od nortonky tzn odfrézovat vrch suportové převodovky
u sv 18 jsou už při výrobě vloženy mezi převodovku a suport podložky, které se pak přebrousí na správnou výšku
Je potřeba zajistit stejnou osovou výšku hnacích tyčí od nortonky tzn odfrézovat vrch suportové převodovky
u sv 18 jsou už při výrobě vloženy mezi převodovku a suport podložky, které se pak přebrousí na správnou výšku
Naposledy upravil(a) kenybz dne 28. 2. 2017, 8:48, celkem upraveno 1 x.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
A on je Turcite jako něco jiného, než plněný PTFE ("teflon")?vitex píše:Turcitu bych se také nebál,ale dnes už je aktuální teflon.Pozor u soustruhu v žádném případě.Ten má malé plochy a při zatížení by pružil.Navíc musí být vodící plochy dokonale zakrytované.Jakmile se do Turcitu,nebo teflonu dostane šponka,je vymalováno.S Turcitem pracuji pouze 25 let,s teflonem 3 roky.Ještě zmíním podlévací hmotu na kluzné plochy(touto metodou se zabývám 10 let) ale podlití je velmi pracné a je potřeba hromada pomůcek.Veškeré aplikace těchto materiálů potřebují mít připraven velice hrubý podklad.
řekl bych, že se to "Teflon G 400" nejmenuje v žádném případě - protože to DuPont (držitel ochranné známky "Teflon" ) fakt nevyrábí. Pokud se dobře dívám, tak se to jmenuje PTFE G400 ( http://www.guarniflon.com/en/materials/ptfe/ptfe-g400" onclick="window.open(this.href);return false; to když už se tu řeší nějaké úsměvy.vitex píše:Ano,je to na stejné bázi ale "stick-slip" efekt je nižší.Název produktu je "Teflon G 400",dále používám na klíny "Quarniflon G 464".Aby ses měl čemu smát.
Ono by to chtělo zkusit rozlišovat "Teflon" a PTFE (ochrannou známku / název typu materiálu) - a když už psát že něco používám, tak alespoň ten název věci opsat správně.
Ale spíš k podstatě věci - použít cokoli z těchto kluzných materiálů na bázi PTFE pro GO toho Weilera je naprostý nesmysl - jak ekonomický, tak funkční.
Ano takto jsem to myslel, snížit přírubu suportové skříně, buďto na ní nebo na suportu. jinač by exentrický čep nebyl třebakenybz píše:excentrické uložení kola pro náhon příčného posuvu nevyřeší všechny problémy.
Je potřeba zajistit stejnou osovou výšku hnacích tyčí od nortonky tzn odfrézovat vrch suportové převodovky
u sv 18 jsou už při výrobě vloženy mezi převodovku a suport podložky, které se pak přebrousí na správnou výšku
Rozebral jsem koniká a koukám že trapéza matice je totálně vyběhaná, šroub je ješte v pohodě. Tak jsem se rozhodl vyrobit si novou matici, koukám na závitník TR 12X2 levý a cena 6000, nevěřim vlastním očím, ale je to tak. Hledal jsem na aliexpresu a našel ho za 13dolarů, objednám ho a budu doufat že jednu matici zvládne , jinač bronzovou matici jako polotovar jsem našel za cca 700.
WEILER LZ280, FNA22