Volman N18
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
radek01: Diky za detailni fotky - budou se hodit. Kolik je tam techto kousku? Nechtelo by se Ti vyrobit jich vic? Samozrejme bych se podilel na materialu a praci.
Pred par tydny jsem koupil stejny stroj - akorat se puvodni myslenka lehkeho ocisteni a promazani zvrhla v mensi rekonstrukci
Az vice pokrocim, zalozim samostatne vlakno
Pred par tydny jsem koupil stejny stroj - akorat se puvodni myslenka lehkeho ocisteni a promazani zvrhla v mensi rekonstrukci
Az vice pokrocim, zalozim samostatne vlakno
Ahoj, jsem rád, že nejsem sám, kdo tady má volmana N18. Těch kolíků je tam šest, pokud ti funguje spojka, tak je nebudeš mít vylámané. Pokud máme stejný soustruh, tak by mne velice zajímalo, ze ktrerého je roku. Já nikde nenašel rok výroby, tak tipuji, že by mohl být vyroben někdy po válce do padesátých let.
Vidím, že máš rozebrány posuvy, doufám že to všechno fotíš. Určitě bych ocenil fotky, až třeba budu muset taky rozebírat.
Vidím, že máš rozebrány posuvy, doufám že to všechno fotíš. Určitě bych ocenil fotky, až třeba budu muset taky rozebírat.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
radek01: Ahoj. Rok výroby nevím, mám tam štítek z roku 1961 z rekonstrukce v TOSu Mělník. Podle toho, co jsem našel na netu, tak je to předválečná výroba. Některé patenty (třeba kluzná spojka v zámku) odkazuje na rok 1936 viz https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.d ... e=&s_anot=
Ohledně spojky vřeteníku - vzad mi funguje, po vypnutí se v podstatě hned zastaví. Ale vpřed se po vypnutí točí podstatně delší dobu. Možná se to dá nastavit, jak tu někdo zmínil.
Moje mašina se točila, ale jaksi na sucho. Celý důvod rozborky byl zjistit stav a předejít dalšímu ničení. No a když už to bylo rozhozené, pustil jsem se do toho trochu víc. Mám za sebou rozborku Nortonovy skříně a pokračuji zámkem suportu. Nějaké fotky mám, až budu o fous dál.
Dlužno předeslat, že nejsem strojař, ale nadšený začátečník
Ohledně spojky vřeteníku - vzad mi funguje, po vypnutí se v podstatě hned zastaví. Ale vpřed se po vypnutí točí podstatně delší dobu. Možná se to dá nastavit, jak tu někdo zmínil.
Moje mašina se točila, ale jaksi na sucho. Celý důvod rozborky byl zjistit stav a předejít dalšímu ničení. No a když už to bylo rozhozené, pustil jsem se do toho trochu víc. Mám za sebou rozborku Nortonovy skříně a pokračuji zámkem suportu. Nějaké fotky mám, až budu o fous dál.
Dlužno předeslat, že nejsem strojař, ale nadšený začátečník
Rozebral jsi to pěkně "na to že jsi nadšený začátečník" .
Zítra jdu pozjišťovat ten drátořez, tak uvidím jak pořídím.
Pak písnu jak to dopadlo.
Zítra jdu pozjišťovat ten drátořez, tak uvidím jak pořídím.
Pak písnu jak to dopadlo.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Díky, tak to tam naklepli v roce 1961, po GO. Já myslel, že je to nějaký původní štítek. Možná tam byl původně tento štítek (v příloze).
Zkouším ještě různě rozhazovat sítě, jestli se něco neobjeví (třeba vícestránková dokumentace, nebo nějaké díly), no uvidíme, jestli se něco najde.
Máš fotky té nortonky, jak jsi ji měl rozebranou, zajímalo by mne, jak přesně je tam uděláno mazání (už jsem to tady částečně řešil) a taky mazání kol v suportu, ať něco nezanedbám.
Zkouším ještě různě rozhazovat sítě, jestli se něco neobjeví (třeba vícestránková dokumentace, nebo nějaké díly), no uvidíme, jestli se něco najde.
Máš fotky té nortonky, jak jsi ji měl rozebranou, zajímalo by mne, jak přesně je tam uděláno mazání (už jsem to tady částečně řešil) a taky mazání kol v suportu, ať něco nezanedbám.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Tady jsou nahrane fotky (prubezne aktualizuji). Az budu mit vic casu, dam k tomu nejake popisky.
EDIT - upraveny link
https://mega.nz/#F!RVETnSRZ!Q_JFHlPe-Bb7n3HkkkaABQ
EDIT - upraveny link
https://mega.nz/#F!RVETnSRZ!Q_JFHlPe-Bb7n3HkkkaABQ
Naposledy upravil(a) lukaspecenka dne 11. 12. 2017, 10:51, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Jinak mazání Nortonky i zámku je jak už se tu řešilo - je tam rezervoár do kterého vedou trubičky. V prostoru rezervoáru je pak filc napuštěný olejem.
Koukal jsem že máš štítek nortonky nanýtovaný přes hranu a ten rezervoár odkrytý. Já to nechal zakryté tím štítkem jak to bylo, jen jsem tam vyřezal závity M3, aby to šlo sundavat.
Koukal jsem že máš štítek nortonky nanýtovaný přes hranu a ten rezervoár odkrytý. Já to nechal zakryté tím štítkem jak to bylo, jen jsem tam vyřezal závity M3, aby to šlo sundavat.
Děkuji za fotky, už alespoň vím, jak to vypadá uvnitř.
Na ten kryt mazání se podívám.
Na ten kryt mazání se podívám.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
radek01: ted se to nahralo, tak snad uz je tam vse (tedy do soboty, kdy jsem na tom delal naposledy)
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Prosím o radu - při rekonstrukci (pravděpodobně 1961) se někomu nepovedl závit pro výpustný šroub ve vřeteníku. Je o cca 4 stupně mimo kolmou osu viz foto, tím pádem nesedí těsnění a kape tudy olej. Šroub má průměr 16,8 mm, stoupání jsem s měrkami co mám nezměřil.
A teď co s tím? Co mě napadá:
- koupit sadu pro opravu výpustných šroubů olejových van v autech - převrtat na větší průměr. V sadě je závitník a několik šroubů se stoupáním 1,5. Cena sady cca 500,-. Otázka je, zda ten závitník ustojí cca 10mm šedou litinu (původně plánovaný pro řezání v hliníkové slitině)
- sehnat někoho v okolí, kdo má tak velký závitník a půjčí ho (+ sehnat větší šroub)
- vzhledem k tomu, že mazání je rozstřikem a není tam skoro žádný tlak, vyrobit hliníkové těsnění na míru tomu zkosení
Co myslíte?
A teď co s tím? Co mě napadá:
- koupit sadu pro opravu výpustných šroubů olejových van v autech - převrtat na větší průměr. V sadě je závitník a několik šroubů se stoupáním 1,5. Cena sady cca 500,-. Otázka je, zda ten závitník ustojí cca 10mm šedou litinu (původně plánovaný pro řezání v hliníkové slitině)
- sehnat někoho v okolí, kdo má tak velký závitník a půjčí ho (+ sehnat větší šroub)
- vzhledem k tomu, že mazání je rozstřikem a není tam skoro žádný tlak, vyrobit hliníkové těsnění na míru tomu zkosení
Co myslíte?