Problém SN 321

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
palyja
Příspěvky: 60
Registrován: 24. 2. 2015, 11:05

25. 2. 2018, 11:04

To, prečo je otrepaný koniec vretena, je otázka na 2. majiteľa dozadu. Predchádzajúci to vraj nerozoberal a ja som to robil ohrevom + mosadzným kladivom.
Takže po tel. dohode to vyzerá na zmenšenie priemeru z 50mm na 48mm.
palyja
Příspěvky: 60
Registrován: 24. 2. 2015, 11:05

25. 2. 2018, 11:17

Podľa katalógu menšie ložisko nejde použiť, nesedia priemery ani šírky. Pod ložisko by možno šlo použiť IR krúžok 45x52x22. Vnútro prebrúsiť na 48mm, šírku na 20mm, nalisovať a prebrúsiť na hotovo na 50mm. Alebo ma napadlo na mieru vyrobiť napr. z nerezu.
vitex
Příspěvky: 248
Registrován: 15. 11. 2016, 8:30

25. 2. 2018, 12:21

Asi zachováme původní rozměry,nechám navařit vrstvu pro závit a pod ložisko nachromuji.Připraveno na obě varianty:
Obrázek
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

25. 2. 2018, 3:26

Nebylo by jednodušší udělat atyp. závit a novou matku?
www.mosaznevyrobky.cz
vitex
Příspěvky: 248
Registrován: 15. 11. 2016, 8:30

25. 2. 2018, 6:38

Ano,to byla ta první varianta,kterou jsme domlouvali telefonicky.Omlouvám se.
VN2000
Příspěvky: 14
Registrován: 26. 2. 2018, 8:35

26. 2. 2018, 8:59

Zdravim.k tomu zapinaniu sustruhu...ja mam rumuna SNA500,a tiez zapinam pakou smerom hore.ked som to doviezol domov,tak to bolo zapojene opacne.motor sa tocil opacne.na zadnom kryte je totiz vyznaceny smer otacania.
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

27. 2. 2018, 7:01

Ahoj, budu reagovat na páku ovládání. Na mém SN 321 mám normální běh zapnutý když dám páku nahoru (levá spojka) a opačný běh já pákou dolu (pravá spojka). Vzklíčilo ve mě zrnko nejistoty a dnes jsem šel přeměřit otáčky. např: podle štítku má být nastaveno 250 ot/min----páka nahoru:naměřeno 265 ot/min----páka dolu (opačný běh):naměřeno 380 ot/min. Tudíž to mám zapojené dobře, při normální soustružení odpovídají otáčky +/- tabulce, při reverzování jsou otáčky rychlejší. Také mi to přijde pohodlnější na ovládání, protože se nemusím tolik ohýbat při normálním soustružení. Už takhle mám soustruh o 8 cm podložený, aby byl výš.
Na tu elektromagnetickou brzdu co tam je jsem si udělal vypínač a nepoužívám jí (zastavuje to příliš prudce), zapínám to pouze při pomalém závitování. Jinak je to soustruh jako fík.
palyja
Příspěvky: 60
Registrován: 24. 2. 2015, 11:05

27. 2. 2018, 11:15

Tiež si myslím, že lepšie je ťahať hore aby sa tak nemusel človek zohýnať. Tak to zatiaľ nechám tak, dúfam že spojka nebude pri práci šmýkať. Brzda mala zrejme úmyselne zväčšenú vôľu lamiel a dosť aj hrkotala. Tak som demontoval skoro všetko čo sa dalo a zatiaľ to nechávam bez brzdy. Stýkač zopína, ale napätie je celý čas na svorkách brzdy, čo sa mi zdá že nemá byť. Taktiež hriadeľ už má vôľu, zrejme ložisko. Možno ju časom sprevádzkujem. Zatiaľ mám iné starosti.
Dúfam že nakoniec budem spokojný.
VN2000
Příspěvky: 14
Registrován: 26. 2. 2018, 8:35

27. 2. 2018, 1:01

Na zadnom kryte je vyznacena sipkou smer otacania.ked sa toci tymto smerom,tak zapinam pakou hore.asi takto je to v poriadku
20170111_160433.jpg
Stary majitel mal otocene zapinanie smerom dole preto,lebo ked zapinam hore,tak sa to vypina.musim drzat paku,lebo spadne a vypne sa.neviete nahodou preco to robi??
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2018, 2:42

VN2000 píše: Stary majitel mal otocene zapinanie smerom dole preto,lebo ked zapinam hore,tak sa to vypina.musim drzat paku,lebo spadne a vypne sa.neviete nahodou preco to robi??
protože od zapínací páky na hřídeli vpředu je pohyb docela složitě naněkolikrát přepákován kolem mašiny dozadu do převodovky a v každém tom kloubu to má nějakou vůli
pak je to zapínání čochty čvachty a buď to nejde zapnout nebo .... atd atd
má to vazbu i na koncák který hlásí neutrál aby šel spustit motor
aby to fungovalo jak má, tak to musí být všechno bez vůlí a správně seřízeno
nic co by nešlo udělat, jen je to vos....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
VN2000
Příspěvky: 14
Registrován: 26. 2. 2018, 8:35

27. 2. 2018, 4:59

Ano,ta paka lieta,ma to velku volu.musim to prezriet,rozobrat..
Ale aj s elektrikou mam problem,origo kabelaz tam chyba.a je to pozapajane vselijak
Potrebovalmby som k tomu manual alebo schemy
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

27. 2. 2018, 6:52

manuál aj schémy som nafotil, ale podľa mňa (...) pomôžu.
Pre predstavu, do rozvádzaču ide okrem silového káblu asi 40 pomocných od rôznych koncákov. Lepšie to bude prekopať od základu.
VN2000
Příspěvky: 14
Registrován: 26. 2. 2018, 8:35

27. 2. 2018, 7:14

r4cv píše:manuál aj schémy som nafotil, ale podľa mňa (...) pomôžu.
Pre predstavu, do rozvádzaču ide okrem silového káblu asi 40 pomocných od rôznych koncákov. Lepšie to bude prekopať od základu.
Vsak prave ta kabelaz s gulatou koncovkou je komplet vytrhnuty,odpojeny..
Elektrikar ktory mi to spojazdnil,chce odomna schemy.z e by to skusil dat do poriadku
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2018, 7:31

schema bylo tady někde na foru
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

27. 2. 2018, 7:58

http://renault4cv.eu/down.htm

a sú tam 2 varianty z dvoch návodov, ktoré som zohnal. Podľa zbežného porovnania sú rovnaké.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“