vhodný soustruh pro domácí točení

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 8. 2018, 12:29

Jedna stará mašina vyčleněná na litinu, ze soustruhu do brusky. Nevěřili by jste kolik lidí chce stáčet, a že to sype, každý ho věc :wink: Vysavač se štítem, taky dobrá věc.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

14. 8. 2018, 12:37

ale jo proč né, ale je to každého věc když chtěl po mě brácha stočit kotouče tak jsem mu řekl že to nedělám a nebudu
to je jen můj postoj ke stáčení kotoučů...také by jsme mohli rozvinout debatu ohledně ofukování vzduchem :)
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22390
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 12:48

prave ze to je kumst
a kdyz to ma za neco stat tak to stoji i vic casu takze ten vydelek neni az tak
nove kotouce nestoji zas tolik penez aby se za to dalo ric buhvi co
takze za me nebrat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 1:04

hlavne na to existuje vehement, kterym se to dela primo na aute, takze to pak neplave a hlavne se delaji hrany, kde to neobeha deska a pripadne se lehce liznou tatry, ono totiz nove kotouce nejsou o moc sirsi, nez minimalni sirka, takze se to casto dostava pod ni a pak se prinejlepsim jen zvlni pri prudkem brzdeni
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 8. 2018, 1:43

Šmrncne se šmirglem dosedací plocha, našroubuje se trn, s tím trnem to jde do soustruhu, srovná se jedna strana, lizne hrana, otočka, druhá strana, šup do brusky, brnk jedna strana, brnk druhá. 15min práce, 400,- na ponku. Když se ti sejdou za den 4 páry, tak maš za hodinu vyděláno víc, jak někteří za celej den. 😉
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22390
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 1:50

Zapomel jsi zapocitat strojni vybaveni a pripravky
Taky se muze stat ze mas starej vergl
Musis vytocit trn
Musis to zavezt na brus
A jsi zase uplne nekde jinde nez stojej fungl novy s jistotou
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 8. 2018, 2:49

Ok, tak jinak, já to mám tak, jak jsem psal, nemám s tím žádnej problém, výsledky jsou 100%. Chce to jeden nůž v soustruhu, kotouč v brusce, a 2 - 3 příruby, u nich jde o plochu, a jestli ji máš navrtanou na 3 druhy kotoučů je jedno, vyrobíš si ji sám, za chvilku z odřezků. Spíš si nejsem moc jistej s kvalitou toho stáčení na autě, protože ta bruska která tam není má co rovnat.

Prostě se nebraňte tomu, že existuje segment na trhu, a lidi co ho využívaj. Těm klukum ze servisu, co to vozej je to jedno, jejich hodinovka je tam pořád, jestli mu auto doveze nový starline, nebo feroda z Interu, nebo ty starý kotouče doveze na obráběčskou dilnu když si jede pro sbroušený hlavy a odpoledne si je vyzvedne. Všechno to má vliv jen na to co chce zaplatit zákazník. Ten má vždycky na výběr.

V jedný naší firmě visí taková dobrá hláška "Uvědomte si, že zákazník není na naší firmě závislý, ale budoucnost naší firmy, je závislá na zákazníkovi."

Můžeš bejt chytrej a někomu něco vysvětlovat, jak si má dát to a to, nebo bejt pan charakter a peníze odmítat, že děláš jenom tak a tak, ale jen do doby, dokud je nepotřebuješ, a že jsou tady dílny co nemaj do čeho rejpnout, a pak ty, kde se svítí do pulnoci skoro každej den. Mockrát jsem byl u toho, že se zákazník (penězonosič) otočil ve vratech s tím, že jde jinam.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 3:02

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22390
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 3:10

kdyz jsi na to zarizenej a mas pripravky a odbyt tak to asi smysl davat zacne
ale semotamo melouch navic kdyz novej kotouc stoji 800.... s garantovanymi vlastnostmi...
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 8. 2018, 3:17

Tak určitě to není o tom, že se vybaví dilna a čeká se, až tam někdo ten kotouč přinese. Spíš to bejvá naopak, a jen na to reaguješ.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 3:24

DwPetr píše: 14. 8. 2018, 2:49
Můžeš bejt chytrej a někomu něco vysvětlovat, jak si má dát to a to, nebo bejt pan charakter a peníze odmítat, že děláš jenom tak a tak, ale jen do doby, dokud je nepotřebuješ, a že jsou tady dílny co nemaj do čeho rejpnout, a pak ty, kde se svítí do pulnoci skoro každej den.
Má pravdu předsedo :D kujva pořád mi tu chybí ten smajlík palec nahoru ! Filipe nemůžeš s tím něco udělat?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Robi G
Příspěvky: 76
Registrován: 14. 7. 2017, 12:49
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 3:59

Nič moc teda ten dodrnčaný povrch sústruženia na aute. Keby tak stiahnem kotúč otlčú mi ho o hlavu.
Mám porobené upínacie prípravky na viac druhov kotúčov a výsledok je zakaždým v poriadku. Len tak ho upnúť do univerzálky nefunguje. Najčastejšie sústružím zvlnené kotúče , neraz najazdené len pár tisíc km...
Zv.Petr
Příspěvky: 337
Registrován: 16. 7. 2018, 7:10
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 4:53

fmodel píše: 14. 8. 2018, 3:24 :D kujva pořád mi tu chybí ten smajlík palec nahoru ! Filipe nemůžeš s tím něco udělat?
Jako třeba tyhle?
nahoru.gif
nahoru.gif (189 bajtů) Zobrazeno 3313 x
dolu.gif
dolu.gif (184 bajtů) Zobrazeno 3313 x
palecnahoru.gif
palecnahoru.gif (1.13 KiB) Zobrazeno 3313 x
palec_dolu.gif
palec_dolu.gif (1.09 KiB) Zobrazeno 3313 x
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 5:04

Robi G píše: 14. 8. 2018, 3:59
Nič moc teda ten dodrnčaný povrch sústruženia na aute. Keby tak stiahnem kotúč otlčú mi ho o hlavu.
Mám porobené upínacie prípravky na viac druhov kotúčov a výsledok je zakaždým v poriadku. Len tak ho upnúť do univerzálky nefunguje. Najčastejšie sústružím zvlnené kotúče , neraz najazdené len pár tisíc km...
a pak ti prijdou desticky vynadat, to je jasny ze nejlepsi je to co nejhladsi, aby to dobre klouzalo, tak jeste filcak a hezky rozlestit
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

14. 8. 2018, 5:58

Kotouč.zmenena-velikost.JPG
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“