Mex: Určitě nejsem specialista na elektronicky regulované pohony, to mi nemusíš veřejně předhazovat
Naštěstí jsem tu měl člověka, který v oboru aplikované automatizace pracuje déle, než jsem já na světě. Když jsem mu přečetl Tvůj pokus, více méně jsem se pokusil zachytit jeho reakci na daný pokus. Ale faktem je, že tento chlapík je "old school" a ikdyž zažil mnoho, nemusí mít tak bohaté zkušenosti jako ty. proto zda jsem se tě dotkl, beru kajícně zpět.
Sisi: Naše nepochopení bylo jednoduše vzájemné ... nejen v dnešní době je to zcela pořirozený jev. Pokud takové nepochopení není v mém případě mezi mnou a manželkou, tak mě to zpravidla netrápí, ale faktem může být, že jak ty, tak i já jsme to v jádru mohli myslet dobře.
Testone: I tak díky za čas který jsi mi tu doposud věnoval. Řekl jsi hodně praktických zkušeností a faktů, které jsem si z toho vzal. Především o plochých řemenech a jejich spojování. Za to díky. Dále čas neztrácej, jistě jsi mi pomohl jak jsi nejlíp mohl. Za to díky.
Pro ostatní kteří se mnou neztrácejí nervy:
Motor který jsem dnes dovezl mi opravdu udělal radost. Jedná se opravdu o třírychlostní specialitu moderní výroby. Motor má 2600 / 1350 / 240 otáček .... má pro moji aplikaci dokonale stavěnou brzdu ovládanou 24V/50W, která je mechanicky plně stavitelná. Umožňuje brzdit na fleku (což logicky nechci), umožnuje brzdit pozvolně a nebo pouze přibržďovat doběh. Za mě ideální. Chlazení jsem stejně plánoval vyřešit nezávislým ventilátorem, ale je fakt, že motor takových parametrů na moji práci bych nemusel chladit vůbec. Ale mám rád když je tam vše co tam má být. V mém případě je maličkou vadou na kráse průběžná hřídel, která mi jen zabere místo a zatím pro ni nemám žádné řešení. Druhým nedostatkem je pouze vyšší váha. Rozměry jsou úžasné ... motor je o mnoho menší než původní 0,8kw motor, který tam byl někým naplácán.Je naprosto srovnatelný s motorem 1,5kW/1450ot, který jsem do této aplikace připravoval. To vše mě velice těší. Zapojení bude s předřezeným reverzačním přepínačem v polohách "vlevo - vypnuto - vpravo" a dále s přepínačem otáček na vinutí v polohách "0 - 240 - 1350 - 2600". K tomu vřezené trafo na 24V pro ovládání brzdy v řežimu "automat - manuál".
Tento motor určitě zkusím použít jako první pokus. Vyzkouším si zavěšení motoru v podstavci a v případě nezdaru je nejmenší problém vyměnit motor na přírubě za jiný, třeba kldině 1,1kW/980ot který jsem měl v průběhu také v plánu. Každopádně jak se vše rozběhne, předloha tím bude vyřešena a výměna motoru je otázka pár chvil. Pokud bude vše chodit budu dále řešit, zda jsou pro mě řešení otáčky vyhovující, nebo ne. Není žádný problém na tento motor připojit frekvenční měnič třeba na střední vinutí o otáčkách 1350 za minutu a regulovat si střední (nejvyužívanější) poracovní otáčky - za mě značka ideál.
Teď se zkusím ještě zaměřit na převod plochým řemenem, zkontaktuji firmu Rako (zda jsem název nezkomolil) co doporučil Testone a pokusím s nimi předběžně navrhnout řešení pohonu plochým řemenem. Nechám se inspirovat lepeným řemenem pod zahřívaným lisem. Budu rád když to zpracuji sám a co nejprecizněji. Pokusím se vyčíst z tabulek rádiusy řemenic pro plochý pohon a zjistím jaké nejmenší řemenice jsou použitelné, jelikož horní řemenice na vřetenu mě limituje průměrem někde mezi 140-150mm a chci dodržet převodový poměr +/- 0,44.... horní řemenice mi vycházela 140mm a spodní tuším 62mm. Na tomto typu převodu musím zapracovat, zde mi zkušenosti chybí, ale řešení to bude velmi schopné.
Díky vše za čas, trpělivost a pochopení. Naštvaným a uraženým se omlouvám, vytrvalým se klaním a děkuji. Zda pro mě bude toto řešení ponaučením, splněným snem, nebo ztrátou času ukáže čas ... tedy zda se kompletní realizace dočkáme
Díky ještě jednou, vážím si toho