Soustruh Svoboda JSO 4

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
ViP
Příspěvky: 17
Registrován: 10. 12. 2018, 6:59

10. 12. 2018, 7:42

Dobrý den,
vlastním soustruh JSO 4 a rád bych se na něm naučil soustružit. Jsem začátečník. Soustruh je kompletní, ale běží nějak divně, pomalu. I s vyřazeným reduktorem otáček. Nevím, jestli mám něco špatně zapojeného nebo je vada v pohonu. Je tam třífázový motor, novější, 0,75 kW. Najde se nějaký majitel stejného soustruhu ze střední Moravy, se kterým bych mohl funkci soustruhu prokonzultovat, nejlépe osobně přímo u soustruhu?
Moc díky
Přílohy
IMG_0285.jpg
IMG_0283.jpg
IMG_0284.jpg
IMG_0493.JPG
IMG_0494.JPG
IMG_0495.JPG
IMG_0496.JPG
IMG_0497.JPG
IMG_0498.JPG
IMG_0499.JPG
IMG_0500.JPG
IMG_0502.JPG
Naposledy upravil(a) ViP dne 13. 12. 2018, 6:43, celkem upraveno 1 x.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

10. 12. 2018, 8:05

Předpokládám, že motor je v té noze a běží pořád, tou dlouhou pákou se zapíná spojka? Problém bude nejspíš v té spojce, že prokluzuje.

EDIT: obrácené otáčky (páka na druhou stranu) jdou taky blbě? A stejně nebo nějak jinak?
Aleš Procháska
ViP
Příspěvky: 17
Registrován: 10. 12. 2018, 6:59

10. 12. 2018, 8:31

Ano, motor je v noze, pohon lépe nafotím. Obrácené otáčky jsou stejně. Myslím si, že problém bude buď v pohonu nebo v té spojce.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 12. 2018, 8:35

bacha na leknutí :D
spojkou otočené otáčky (zpátky) jsou odhadem tak o třetinu vyšší než dopředu - alespoň u JSO5 to tak je
vyplývá to z konstrukce převodovky
el. vypínač by měl reverzovat otáčky motoru taky
používám to tak, že smysl otáčení motoru zapínám tak, aby se při zapnutí spojky doprava (směrem k suportu) vřeteno roztočilo dopředu
zapnutím páky spojky doleva se to točí obráceně a rychleji