Soustruh Svoboda JSO 4
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Nojo,někdy mám světlý chvilky..A to ten soustruh už nemám pár let doma,abych si nemusel vzpomínat..
Koukám,že máš taky spojku vyřazenou:-( .Chtěl bych někdy potkat někoho,kdo ji tam má a funguje mu.Jestli tedy funguje,protže předpokládám,že to asi nebylo dobrý řešení,když na většině soustruhů.co jsem viděl byla zablokovaná na tvrdo..
To neni čerpadlo, ale revolverovej doraz, výborná věc.!david.1 píše: ↑13. 12. 2018, 11:21No jasně.Tam ani nemůže být nic složitějšího,pětka má klasicky dvě spojky a navíc o oleji,přímo v převodovce.Tohle má jen plechový lamely na sucho uložené v té velké řemenici,vypínání je přes objímku,co do ní zapadá ten zmíněnej kamen ,dutou hřídelí vede tyčka,vypínající přes tři páčky tu spojku.Asi to nebylo moc spolehlivé,u většiny soustruhů je to zablokované na tvrdo a rozjíždí se rovnou motorem..Já to mám taky tak,původně jsem to sice chtěl rozchodit,ale nechtělo se mi vymýšlet chybějící věci.. Skutečně ta čtyřka nemá moc velké otáčky..Prostě jí je pan Svoboda nevtělil..Ale funguje i s těma malejma..Horší problém je s plochým řemenem,co pohání vřeteno..
Když tak koukám na řemenici na motoru, něco mi tam neštymuje.. řemen jde přendavat? já bych řekl,že má bejt opačně..Ještě se zvědavě zeptám,proč máš to čerpadlo pod vřeteníkem nad vodícím šroubem? To má nějakej důvod,nebo to tam jen momentálně nejlíp pasuje?
Já už měl čtyřku generálkovanou,takže ložiska byly Czechoslovakia,ale co jsem měl původní pětku (ještě Svoboda),taktam to bylo taky takhle. A když jsem dělal převodovku,vyměnil jsem jen dvě,ostatní původní byly možná lepší,než ty nové..
Obrázky spojky jsou poučné,ale ještě jsi nevyfotil tu vypínací tyčku a vidličku- to by se mi hodilo i s rozměry,protože zrovna tyhle dvě věci nemám.
Jinak pro ostatní: je to někdo,komu spojka funguje / a používá ji?
Už to mám poskladané ale "tyčku"som vyfotil,, ked potiahneš páku spojky,vydlička zatlačí pastorok,ten vytlači tri kolíky ktoré pritlačia spojku,,ale to asi vieš,,david.1 píše: ↑22. 8. 2020, 7:55Já už měl čtyřku generálkovanou,takže ložiska byly Czechoslovakia,ale co jsem měl původní pětku (ještě Svoboda),taktam to bylo taky takhle. A když jsem dělal převodovku,vyměnil jsem jen dvě,ostatní původní byly možná lepší,než ty nové..
Obrázky spojky jsou poučné,ale ještě jsi nevyfotil tu vypínací tyčku a vidličku- to by se mi hodilo i s rozměry,protože zrovna tyhle dvě věci nemám.
Jinak pro ostatní: je to někdo,komu spojka funguje / a používá ji?
Ahoj, potřebuješ ještě nějaké rozměry toho vypínacího mechanismu. Právě jsem celou hřídel sundal že soustruhu že to očistím a zkontroluju. Jinak soustruh mám asi týden a spojka chodila v pohodě. Nebyla nijak natvrdo sepnutá. Jinak ložiska v řemenici pro klinak jsou pravděpodobně původní (Švédsko, Švýcarsko). Myslel jsem že se v tom od výroby nikdo nevrtal ale ložisko v domku hřídele blíže ke spojce už asi někdo měnil, já teď budu měnit ložisko blíže k remenici na plochy řemen.
ahoj,díky za info. Tenkrát se mi s tím nechtělo vymýšlet,tak jsem se na to vykašlal a spojku nechal zablokovanou.. Na tom mém byly lamely zavařené k sobě,tím pádem nikdo nepotřeboval páku,vidlici,tyčku.. Lamely jsem rozdělil,obrousil na placku,ale pak jsem je stejně utáhl na fest
Takže uvnitř hřídele je vypínací tyčka,hodil by se obrázek s mírami a to samé vidlička. Hřídel,co prochází stojanem a je na ní zepředu vypínací páka už doměřím. Předem děkuju.
A ještě všetečná otázka: když to máš původní-jak je tam řešeno napínání řemene? Já tam mám jen kladku na páce,která je přišroubovaná do stojanu. Zpevnění té páky je jen utažením šroubu. Určitě to mělo být jinak,ale nevím jak,ještě nikdy jsem to neviděl-dokonce to není poznat ani z prospektu,který mám
Takže uvnitř hřídele je vypínací tyčka,hodil by se obrázek s mírami a to samé vidlička. Hřídel,co prochází stojanem a je na ní zepředu vypínací páka už doměřím. Předem děkuju.
A ještě všetečná otázka: když to máš původní-jak je tam řešeno napínání řemene? Já tam mám jen kladku na páce,která je přišroubovaná do stojanu. Zpevnění té páky je jen utažením šroubu. Určitě to mělo být jinak,ale nevím jak,ještě nikdy jsem to neviděl-dokonce to není poznat ani z prospektu,který mám
Jestli myslíš napínání klíňáku, tak je normálně skrz skříň že zadu díra se závitem a do ní jde šroub jehož zasroubováním tlačíš na motor a tím napínáš i řemen.david.1 píše: ↑13. 11. 2020, 2:42 ahoj,díky za info. Tenkrát se mi s tím nechtělo vymýšlet,tak jsem se na to vykašlal a spojku nechal zablokovanou.. Na tom mém byly lamely zavařené k sobě,tím pádem nikdo nepotřeboval páku,vidlici,tyčku.. Lamely jsem rozdělil,obrousil na placku,ale pak jsem je stejně utáhl na fest
Takže uvnitř hřídele je vypínací tyčka,hodil by se obrázek s mírami a to samé vidlička. Hřídel,co prochází stojanem a je na ní zepředu vypínací páka už doměřím. Předem děkuju.
A ještě všetečná otázka: když to máš původní-jak je tam řešeno napínání řemene? Já tam mám jen kladku na páce,která je přišroubovaná do stojanu. Zpevnění té páky je jen utažením šroubu. Určitě to mělo být jinak,ale nevím jak,ještě nikdy jsem to neviděl-dokonce to není poznat ani z prospektu,který mám