SUI 50RP
Fofo: ide o priebeh, nie hodnoty.
DC motory majú perfektne parametre ale aj napriek tomu ich vytlačili striedave motory.
Byť to môj stroj tak pri prvej poruche meniča alebo motora menim za striedavý.
Inak jedine ze by bol náhradný DC menič za symbolickú cenu. Predstava že kúpim nový DC menič za 1200€ a o polroka skončí DC motor vtedy keď ho budem najviac potrebovať je desivá.
DC motory majú perfektne parametre ale aj napriek tomu ich vytlačili striedave motory.
Byť to môj stroj tak pri prvej poruche meniča alebo motora menim za striedavý.
Inak jedine ze by bol náhradný DC menič za symbolickú cenu. Predstava že kúpim nový DC menič za 1200€ a o polroka skončí DC motor vtedy keď ho budem najviac potrebovať je desivá.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
neni duvod aby koncil DC motor
to uz by se muselo neco stat
DC regly se daji sehnat kolem 5000 na takovyto soustruh
AC motor to nedokaze nahradit, pouze je vyrobne levnejsi, je tam asi polovina medi a nepotrebujes komutator a kdyz nepotrebujes ridit otacky tak to vrznes do site a ono se to toci
to jsou hlavni duvody proc to nahradili AC motory
ale jsou aplikace kde je DC absolutne nenahraditelny ACckem
bezne ruzne vytahove pohony ale hlavne mnoha megawattove tezni stroje a obecne tezke stroje kde by AC motor vychazel nesmyslne veliky aby mel dost kroutaku pri malych otackach
nebo treba tramvaje, tam by pri AC motoru nezbylo prilis mista pro cestujici
navic spousta aplikaci a soustruzeni zejmena prave potrebuje kroutak odspoda a ve vyssich otackach uz je vpodstate zbytecny
soustruzeni velkych prumeru (male otacky veliky kroutak)
soustruzeni malyh prumeru (velke otacky, temer zadny kroutak)
proto na soustruhy s 200mm univerzalkou a primym nahonem davaji 11-15kW AC motory a stejne to nesnese vyznamnou sponu na velikem prumeru
menice stoji nesmysl a tyhle specialni motory taky
to uz by se muselo neco stat
DC regly se daji sehnat kolem 5000 na takovyto soustruh
AC motor to nedokaze nahradit, pouze je vyrobne levnejsi, je tam asi polovina medi a nepotrebujes komutator a kdyz nepotrebujes ridit otacky tak to vrznes do site a ono se to toci
to jsou hlavni duvody proc to nahradili AC motory
ale jsou aplikace kde je DC absolutne nenahraditelny ACckem
bezne ruzne vytahove pohony ale hlavne mnoha megawattove tezni stroje a obecne tezke stroje kde by AC motor vychazel nesmyslne veliky aby mel dost kroutaku pri malych otackach
nebo treba tramvaje, tam by pri AC motoru nezbylo prilis mista pro cestujici
navic spousta aplikaci a soustruzeni zejmena prave potrebuje kroutak odspoda a ve vyssich otackach uz je vpodstate zbytecny
soustruzeni velkych prumeru (male otacky veliky kroutak)
soustruzeni malyh prumeru (velke otacky, temer zadny kroutak)
proto na soustruhy s 200mm univerzalkou a primym nahonem davaji 11-15kW AC motory a stejne to nesnese vyznamnou sponu na velikem prumeru
menice stoji nesmysl a tyhle specialni motory taky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Vzal by som si dva , rešpektujem 30%proviziu za sprostredkovanie. Pošlem adresu ?
Rozumiem že tebe sa niekedy za tú sumu podarilo zohnať niečo použiteľné, ale realita je taká ,že práve keď to potrebuješ tak nič nieje.
Seš z Praahe ne
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Miki2t píše: ↑5. 3. 2019, 8:23 Fofo: ide o priebeh, nie hodnoty.
DC motory majú perfektne parametre ale aj napriek tomu ich vytlačili striedave motory.
Byť to môj stroj tak pri prvej poruche meniča alebo motora menim za striedavý.
Inak jedine ze by bol náhradný DC menič za symbolickú cenu. Predstava že kúpim nový DC menič za 1200€ a o polroka skončí DC motor vtedy keď ho budem najviac potrebovať je desivá.
DC motor so seriovym budenim nicim inym nenahradis. Prave naokak, pri modernizacii asynchronne motori v niektorych castiach zariadenia ( napr. pohony pasov ) menime za DC prave koly slabemu krutaku od spodku. Celkom realne to vidim ako ked ti klakne ten tvoj 14 alebo 16kW DC motor v sustruhu, ako tam strcis 37kW asynchronny motor, aby si aspon priblizne zachoval hodnoty toho povodneho. V knizke od sustruhu pisu ze ten original DC motor je stavany na krutak 1200Nm.
Zdravím,zajtra mi mal príst pozrieť sústruh miestny elektro guru,dnes mi to nedalo a pripojil som ho provizorne na sieť a sústruh funguje,,vyskúšal som otáčky,mazanie,chladenie a nenašiel som ziadnu závadu,,vyzerá to tak že tý mimoni v JRD ho nevedeli zapnút tak mysleli nejde
měl jsem to podobně se souřadnicovou bruskou
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vypadá v supr stavu. Gratuluji.
Taky jsem se nedávno dozvěděl o jedné frézce v JZD... Dělali na ni snad jednou. Nikdo s tim neumi. Někdy tam musím zajet. Je k tomu prý almara věcí. My takhle vždycky drbeme u kamaráda na dílně (zemědělec) a tam se toho člověk dozví. Jezdí k němu dost lidí. Potřeboval bych už ale minimálně hangár. Mám už toho doma moc.
Taky jsem se nedávno dozvěděl o jedné frézce v JZD... Dělali na ni snad jednou. Nikdo s tim neumi. Někdy tam musím zajet. Je k tomu prý almara věcí. My takhle vždycky drbeme u kamaráda na dílně (zemědělec) a tam se toho člověk dozví. Jezdí k němu dost lidí. Potřeboval bych už ale minimálně hangár. Mám už toho doma moc.