Tohle udělají kde a zhruba za kolik? Možná mne to časem čeká, přední už mám krapet vyběhané. Sice to zatím dává i upichování oceli bez drnčení, ale jeden nikdy neví... Jiný stroj nechci, mám ho v plné palbě a točný průměr skoro 300 v téhle velikosti a za tyhle prachy jinde nedostanu.
malý stolní soustruh
Já si nechávám dělat žárové nástřiky v TS-Tech Hodonín, protože mi to hned i obrousí jak potřebuju. Materiálů na doplnění je víc než dost počínaje vychvalovaným i odsuzovaným tvrdo chromem přes různé molybdenové až po křehké keramické.
Já spíš pořád tápu nad těma pouzdrama. Nevidím žádné matice na seřízení vůlí.
Já spíš pořád tápu nad těma pouzdrama. Nevidím žádné matice na seřízení vůlí.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Vyzerá, že tie púzdra sú tam iba nalisované. Tu je jedno video z rozborky vretena podobného sústruhu https://www.youtube.com/watch?v=WUEYLKA6hqQ
Tos C45-2000
Přesně tak. Nalisovaná a zaškrabaná trubka z nějakého ložiskového kovu. To seřídit nejde.turnigy píše: ↑2. 11. 2020, 2:52 Vyzerá, že tie púzdra sú tam iba nalisované. Tu je jedno video z rozborky vretena podobného sústruhu https://www.youtube.com/watch?v=WUEYLKA6hqQ
... zaškrabaná trubka, která nejde nastavit ...
jak se takové pouzdro dá zaškrabat proti vřetenu ? U stavitelných - které postupně dotahuji to chápu, ale pevná trubka ?
jak se takové pouzdro dá zaškrabat proti vřetenu ? U stavitelných - které postupně dotahuji to chápu, ale pevná trubka ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Zeptej se starejch dědků, jak to dělali, to já taky netuším. Ale stopy tam po tom byly. Ale je taky možný, že už do toho někdo přede mnou hrabal, mám ho jen pár let.
Pokud se pouzdra skutečně nedají stáhnout a je to jen "trubka" tak tam toho moc jak píše Víťa nedoškrábeš.
Jestli jsou vůle tak strašné, že se na tom nedá dělat, tak by bylo nejlepší obě pouzdra přímo ve vřeteníku souose převrtat třeba na vyvrtávačce a podle otvorů doplnit a přebrousit vřeteno.
Nebo pouzdra vyrobit nová, zalisovat (souose svrtat) a vřeteno jen přebrousit na rozměr pouzder.
Smutný je to, že nějaká ta vůle tam prostě musí být, aby se to nekouslo a po záběhu s tím už nic neuděláš.
Jestli jsou vůle tak strašné, že se na tom nedá dělat, tak by bylo nejlepší obě pouzdra přímo ve vřeteníku souose převrtat třeba na vyvrtávačce a podle otvorů doplnit a přebrousit vřeteno.
Nebo pouzdra vyrobit nová, zalisovat (souose svrtat) a vřeteno jen přebrousit na rozměr pouzder.
Smutný je to, že nějaká ta vůle tam prostě musí být, aby se to nekouslo a po záběhu s tím už nic neuděláš.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
a pak stejně musí skrabatPetr68 píše: ↑2. 11. 2020, 7:18 Pokud se pouzdra skutečně nedají stáhnout a je to jen "trubka" tak tam toho moc jak píše Víťa nedoškrábeš.
Jestli jsou vůle tak strašné, že se na tom nedá dělat, tak by bylo nejlepší obě pouzdra přímo ve vřeteníku souose převrtat třeba na vyvrtávačce a podle otvorů doplnit a přebrousit vřeteno.
Nebo pouzdra vyrobit nová, zalisovat (souose svrtat) a vřeteno jen přebrousit na rozměr pouzder.
Smutný je to, že nějaká ta vůle tam prostě musí být, aby se to nekouslo a po záběhu s tím už nic neuděláš.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
No už moc ne. Já bych to udělal na fest, sesadil na barvu a lehce doškrábnul, ale bez možnosti stažení to na pár záškrabů velmi rychle rozvolníš a můžeš si to zopáknout.filla píše: ↑2. 11. 2020, 7:46a pak stejně musí skrabatPetr68 píše: ↑2. 11. 2020, 7:18 Pokud se pouzdra skutečně nedají stáhnout a je to jen "trubka" tak tam toho moc jak píše Víťa nedoškrábeš.
Jestli jsou vůle tak strašné, že se na tom nedá dělat, tak by bylo nejlepší obě pouzdra přímo ve vřeteníku souose převrtat třeba na vyvrtávačce a podle otvorů doplnit a přebrousit vřeteno.
Nebo pouzdra vyrobit nová, zalisovat (souose svrtat) a vřeteno jen přebrousit na rozměr pouzder.
Smutný je to, že nějaká ta vůle tam prostě musí být, aby se to nekouslo a po záběhu s tím už nic neuděláš.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Jak nad tím špekuluju, nějak mi tane matně v paměti, že se to - samozřejmě po přesném vystružení - možná zaškrabávalo tak, aby vřeteno sedělo na 3 body a mezi tím byly kapsy pro olej - v pohledu v ose takovej vzor jako negativní Wankelmotor Ale možná si to s něčím pletu nebo je to nějaká strojařská latina, fakt už nevím.
ladis1973 píše: ↑2. 11. 2020, 8:04nepletes, je to přesně tak
Jak nad tím špekuluju, nějak mi tane matně v paměti, že se to - samozřejmě po přesném vystružení - možná zaškrabávalo tak, aby vřeteno sedělo na 3 body a mezi tím byly kapsy pro olej - v pohledu v ose takovej vzor jako negativní Wankelmotor Ale možná si to s něčím pletu nebo je to nějaká strojařská latina, fakt už nevím.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
20 příspěvků o ničem. Jediný Qwer má rozumný nápad. Řeším podobný problém - vřeteno historické frézky, kluzně uložené na jednom konci, valivá ložiska na druhém konci. To kluzné ložisko předchozí majitel samozřejmě přidřel. Nenapadlo mě nic lepšího, než vylisovat bronzové ložisko a dát tam valivé. Problém je, že průměr díry pro pouzdro je 45 mm. Běžná ložiska mají průměr 47 mm, takže se nabízí varianta převrtání na jiný průměr. Nakonec jsem sehnal zakrytované jehlové ložisko pro klimakompresory. Jelikož z té frézky bude dlabačka na dřevo, potřebuju tam vyšší otáčky, než co zvládne kluzné uložení.
Z mého příspěvku si vezmi toto: kluzná pouzdra vylisuj, nahraď je kluznými ložisky. Když nebudeš moct sehnat ložiska odpovídajících rozměrů, nekoukej po standardních ložiskách, ale po speciálních automobilových.
Před půl rokem se tu probírala ještě jedna možnost. To by pro tenhle soustruh také mohlo být řešení - ZEDEX. Hastroha tu nabízel nějaké odřezky. Zkusit to můžeš. Jen bacha na to, že Zedex má jinou teplotní roztažnost, než kovy a mohlo by to dělat neplechu.
Z mého příspěvku si vezmi toto: kluzná pouzdra vylisuj, nahraď je kluznými ložisky. Když nebudeš moct sehnat ložiska odpovídajících rozměrů, nekoukej po standardních ložiskách, ale po speciálních automobilových.
Před půl rokem se tu probírala ještě jedna možnost. To by pro tenhle soustruh také mohlo být řešení - ZEDEX. Hastroha tu nabízel nějaké odřezky. Zkusit to můžeš. Jen bacha na to, že Zedex má jinou teplotní roztažnost, než kovy a mohlo by to dělat neplechu.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Já bych úplně netvrdil, že tu bylo 20 příspěvků o ničem. Zadání bylo oprava kluzných ložisek a ne výměna kluzných ložisek za ložiska kuželíkovámilan.83 píše: ↑4. 11. 2020, 9:26 20 příspěvků o ničem. Jediný Qwer má rozumný nápad. Řeším podobný problém - vřeteno historické frézky, kluzně uložené na jednom konci, valivá ložiska na druhém konci. To kluzné ložisko předchozí majitel samozřejmě přidřel. Nenapadlo mě nic lepšího, než vylisovat bronzové ložisko a dát tam valivé. Problém je, že průměr díry pro pouzdro je 45 mm. Běžná ložiska mají průměr 47 mm, takže se nabízí varianta převrtání na jiný průměr. Nakonec jsem sehnal zakrytované jehlové ložisko pro klimakompresory. Jelikož z té frézky bude dlabačka na dřevo, potřebuju tam vyšší otáčky, než co zvládne kluzné uložení.
Z mého příspěvku si vezmi toto: kluzná pouzdra vylisuj, nahraď je kluznými ložisky. Když nebudeš moct sehnat ložiska odpovídajících rozměrů, nekoukej po standardních ložiskách, ale po speciálních automobilových.
Před půl rokem se tu probírala ještě jedna možnost. To by pro tenhle soustruh také mohlo být řešení - ZEDEX. Hastroha tu nabízel nějaké odřezky. Zkusit to můžeš. Jen bacha na to, že Zedex má jinou teplotní roztažnost, než kovy a mohlo by to dělat neplechu.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II