Vytrzena rybima u soustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
drekk
Příspěvky: 359
Registrován: 13. 3. 2012, 2:06

20. 9. 2019, 2:07

Zeptam se napada nekoho jak by slo tohle opravit a chtel bych aby to nebylo videt ze je to opravovane :lol: :lol:
Přílohy
soustruh.jpg
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 9. 2019, 2:12

Vyvařit bakuli a přefrézovat, co s tím jinýho. A do inzerátu napsat nikdy nevařeno :D
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

20. 9. 2019, 2:14

Udělej kámen přes celou drážku ;)
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

20. 9. 2019, 3:22

Na mojej sv18 Ra boli defekty (zrejme od výroby ) natvrdo letovane aspoň to tak vypadá. Bodky zlatej farby na loziach
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
drekk
Příspěvky: 359
Registrován: 13. 3. 2012, 2:06

20. 9. 2019, 3:28

to nejni muj soustruh jen premyslim jak je realna oprava
tenhle soustruh jsem vzdy chtel do zbirky :lol: :lol:
o vareni jsem premyslel ale mikroplazmou tak ze ohrev by tam nemel byt pomalu zadny ale otazka zni jak by to realne drzelo kdyz je to litina,
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
vruboun
Příspěvky: 368
Registrován: 25. 3. 2010, 7:11

20. 9. 2019, 3:34

Svařovaná litina se po přefrézování pozná, na kraji svaru se objeví taková lesklá linka a u ní to většinou praskne. Navíc jako bonus se ti může lože pnutím po sváření zkroutit. Udělej ten dlouhej kámen a budeš mít vystaráno.
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

20. 9. 2019, 3:43

Já bych to nechal vyvařit někomu, kdo to skutečně umí. Dnes už jsou k mání eldy, kterými se vaří bez předehřevu a nevadí jim ani mastnota. Ulomila se mi část patky u soustruhu a vařil jsem jí touhle eldou. Drží to jako bejk.

https://eshop.chemweld.cz/Elektroda-pro ... s-d677.htm
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

20. 9. 2019, 4:20

No elektrode sice mastnota nevadi, ale vlastnosti takeho zvaru su zalostne.
Navyse toto nieje nejaka noha na sustruhu. Ostatne bolo uz povedané.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 9. 2019, 4:32

Kdyby tam bylo dost masa tak tu díru odfrézuj (vystřihni :lol: ) a pak nalicuj novej kousek a ten prošroubovat a zalepit a prozávitovat ve hranách (půlka závitu do lože půlka do vložky na několika místech ať se to nevytrhne )nebo tak něco :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

20. 9. 2019, 4:37

Atlane, v čem jsou ty vlastnosti žalostné konkrétně? Vaří se s ní ozubená kola a tohle by nedrželo?
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

20. 9. 2019, 6:39

Napr uhlik v zvare je neziaduci, navyse sa to pokruti, a zvarat zliatinu nasiaknutu olejom dost dobre nejde, bublinkuje. Treba mastnotu vypalit.

Tak ze najskor ako niekto radil tvrdu pajku, tj autogen, aj tak sa tam vnesie teplo. A moze sa to skrutit. Otazka je ci je to len esteticka vada alebo dolezite funkcna cast.

Proste do niektorych veci je lepsie nesahat.
Nejaku liatinovu nohu, zvaris sice mozno 4x vybrusis bublinkovy zvar ale nakoniec to drzat bude, ze 2 milimetre mimo nebude vobec vadit narozdiel od loze sustruhu.
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

20. 9. 2019, 6:45

Pokud bude vyvářet chybějící materiál, tak ho musí stejně následně opracovat a vysvětli mi laskavě, jak chceš u litiny zabránit přítomnosti uhlíku. Já jsem s tou elektrodou vařil a vím jak se chová a jak vypadá svár. Mohu tě ujistit, že bublina v něm nebyla ani jedna. Navíc tady se vaří za studena, krátké sváry, takže žádné kroucení nenastane. Opět meleš nesmysly.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

20. 9. 2019, 7:22

Britt píše: 20. 9. 2019, 6:45 krátké sváry, takže žádné kroucení nenastane. Opět meleš nesmysly.
Nezmysly tu mele niekto iný, je rozdiel variť nohu a lože. Aj keď sa to možno neskrúti, tak tam určite nastane pnutie. Takéto veci sa opravujú trochu inak, nalisuje sa tam nejaká vložka, na hranicu tých dvoch materiálov vyvŕta diera, nareže závit a dá sa tam šróba, ako píše fmodel. Vyzerá to nejako takto https://www.aa1car.com/library/crack_re ... g_pins.jpg

Ale asi sú iba všetci idioti a ešte nepočuli o tvojej zázračnej elektróde, s ktorou si raz privaril nohu na sústruh :lol:
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 9. 2019, 7:37

Není zázračná, jen ze současný doby, moderní technologie, materiály, složení. Pořád je něco novýho. Co na tom kousku lože vůbec drží.. je tam něco stabilně, nebo se tam pracuje s něčím?

Kolik si toho svařoval s moderníma elektrodama s bimetalovým jádrem ty? Já už jinak litinu ani nedělám.

Jestli je to jak si myslím, že tam drží ten vřeteníček, a je tam stabilně, tak nejjednodušší řešení napsal Stanik84, dlouhej kámen, touhle dobou už by to bylo zpravený.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
qwer
Příspěvky: 1297
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

20. 9. 2019, 7:47

Neviem, kolký z tých, čo tu hania to zváranie, majú aspoň základný zváračský kurz. Pretože jedna zo základných vecí, ktoré tam vštepia do hlavy je, že zvar a návarový materiál musí mať minimálne takú pevnosť v ťahu, ako má základný materiál. Sú spracované normy, (aj pre liatiny) podla obsahujúcich prvkov- uhlík, kremík, fosfor, síra... a odporúčané elektródy, ktoré tú pevnosť liatiny v pohode dosiahnu. To temovanie ihneď po zhasnutí oblúka je z toho dôvodu, aby sa návarový kov roztiahol pri zmršťovaní teplom. Takže vyvariť by to určite šlo, aj by to držalo, ovšem nejaká deformácia by tam bola, a tá je moc závislá od skúseností zvarača, a takých čo bežne zvárajú liatinu je velmi málo
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“