Re: Univerzální sklíčidlo hází
Napsal: 27. 12. 2019, 10:53
K těm ložiskům vedou trubky a ty je pořád zalejvaj olejem. Jsou to nejdůležitější ložiska v mašině, tak jsou takhle mazaný
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
Vím že se to od stolu nedá poznat, ale myslíte, že by to mohl být ten důvod, že by se to táhlo přes tu část vřetena v převodové skříni a teklo to až do konce vřetena kde nám vytéká olej viz. fotka výše?matej píše: ↑14. 2. 2020, 6:35 Ahoj,
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...
Ak olej vyteká z vnútra dutej hriadele(čo je častá chyba pri nesprávnej montáži), tak na 100% áno. Ale je únik z vonkajšej strany hriadele ako píšeš vyššie, tak určite nie, nakoľko na vonkajších koncoch sú hriadele utesnené vysústruženým "labyrintom" a ten pri správnej hladine oleja v p. skrini(cca 8l) nemá dôvod prepúšťať olej.Tomas123 píše: ↑14. 2. 2020, 7:22Vím že se to od stolu nedá poznat, ale myslíte, že by to mohl být ten důvod, že by se to táhlo přes tu část vřetena v převodové skříni a teklo to až do konce vřetena kde nám vytéká olej viz. fotka výše?matej píše: ↑14. 2. 2020, 6:35 Ahoj,
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...