identifikacia sustruhu...
Prosim znalcov o identifikaciu tohoto sustruhu (TOS..??)... je nekompletny a uz prerabany... ale najviac by ma zaujimalo ze si sa daju este niekde najst chybajuce ozubene kola z lavej strany (motoricky posuv suportu) Zostala tam len packa na zmenu smeru a tri male horne ozubene kolesa. Potom uz nic..prazdnota a az dole spodny hriadel s perom.
!
vdaka ..!značka je ti na prd, pozerám že to ma tabulku na rezanie závitov, tam je počet zubov na ozubených kolesách teraz zistit modul zubov, a môžeš objednat také kolesa z počtom zubov trebars tu https://www.components.sk/produkty/Ozub ... im-rohatky ale bez úpravy strednej diery to nepôjde.
Nj, holt někteří borci jsou opravdu střelci
A ještě ke všemu je to asi dost napadené kutilem. Pochybuju, že v originále byly 4 klínové řemeny na pohon.. Ty řemeny by přenesly mnohonásobně větší výkon, než co má ten motor v noze
A ještě ke všemu je to asi dost napadené kutilem. Pochybuju, že v originále byly 4 klínové řemeny na pohon.. Ty řemeny by přenesly mnohonásobně větší výkon, než co má ten motor v noze
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Truchu škoda, že když dělal ten řemenový tuzing, tak tam nedal taky dva motory - jako u SU50
Více pruhů, vice .....
no - 4 řemeny ve stejným uspořádání má na vřeteno i JSO5, a je tam taky nějakých 550W nebo tak něco
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou a tím pádem se to musí dimenzovat podle krouťáku při nejnižší rychlosti
ono když se to počítá pro klasický omotávaný klínový řemen podle norem z r. tak 1930, napočítá se do toho nějaká předpokládaná životnost v desítkách tisic hodin, fakt, že 4 řemeny nepřenesou čtyřnásobek (nestejnost délky!!), poměrně malý průměr řemenic, potřeba přenést těch 550W při poměrně malých otáčkách (RO nože !!!), tak bych se té výsledné čtveřici zase tak moc nedivil
edit
pro pochybovače - zkuste se zeptat na zkušenosti s řemenem šťastného majitele čínské stojanové vrtačky libovolné značky v okamžiku, kdy tam dá vrták pr. 20mm a zabere do železa
nezapomeňte, že je to ZA převodovkou a tím pádem se to musí dimenzovat podle krouťáku při nejnižší rychlosti
ono když se to počítá pro klasický omotávaný klínový řemen podle norem z r. tak 1930, napočítá se do toho nějaká předpokládaná životnost v desítkách tisic hodin, fakt, že 4 řemeny nepřenesou čtyřnásobek (nestejnost délky!!), poměrně malý průměr řemenic, potřeba přenést těch 550W při poměrně malých otáčkách (RO nože !!!), tak bych se té výsledné čtveřici zase tak moc nedivil
edit
pro pochybovače - zkuste se zeptat na zkušenosti s řemenem šťastného majitele čínské stojanové vrtačky libovolné značky v okamžiku, kdy tam dá vrták pr. 20mm a zabere do železa
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Prosím ťa, aká 20 vrták. Už pri 10 mm to šmýka a kúše . Keby som tam dal 20 mm vrták, zrejme z tej trubky s hrúbkou steny 1 mm na ktorej je ten skvost inšalovaný vyrobím vrkoč.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
převodovku jsem nehledal, ale v té noze je určitě místa dost (netvrdím že tam je)
uvažoval jsem o principech výpočtu
rozhodně není mezi tou horní řemenicí a vřetenem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdysi jsme měli takovýto soustruh v modelářském klubu. Tou pákou pod vřeteníkem se "řadily" přes třecí spojky rychlý a pomalý stupeň. Reverzace šla jenom na motoru. Ale dalo se s tím docela žít.
Zdravim, len doplnam info k tomu sustruhu... je tam vymeneny motor za silnejsi (bez stitku, odhadujem na 1,5 kW)... od neho ide prvy remen - vacsi a ma dve rychlosti (dve remenice) a az potom je ten "stvor" remenovy zazrak. Na co su tam styri, ked predtym je len jeden (aj ked silnejsi) netusim.
Nekupoval som to na opravu a "do zbierky". Potrebujem obcas v dielnu sustruh a tri mesiace som hladal po forach. Ano boli aj lacnejsie ale zase 500 km daleko. Toto mi prislo ako relativne male, skladne a dostatocne vykonne. Na moje pouzitie uplne postacuje. Aj to doplnenie ozubenymi kolesami na motorovy posuv suportu ma uz preslo... vsetko co potrebujem sustruzit je tak do par cm dlzky... Vdaka za reakcie, aj ked nazov, resp typ o aky sa jedna som sa zatial nikde nedopatral. Jedine som nasiel ze sa to nazyvalo "dokoncovaci sustruh"...
Nekupoval som to na opravu a "do zbierky". Potrebujem obcas v dielnu sustruh a tri mesiace som hladal po forach. Ano boli aj lacnejsie ale zase 500 km daleko. Toto mi prislo ako relativne male, skladne a dostatocne vykonne. Na moje pouzitie uplne postacuje. Aj to doplnenie ozubenymi kolesami na motorovy posuv suportu ma uz preslo... vsetko co potrebujem sustruzit je tak do par cm dlzky... Vdaka za reakcie, aj ked nazov, resp typ o aky sa jedna som sa zatial nikde nedopatral. Jedine som nasiel ze sa to nazyvalo "dokoncovaci sustruh"...
protože pravděpodobně je ten primární převod na výrazně větších průměrech, řemen je větší a nemusí se se u něj počítat se zvýšeným kroutícím momentem tj. situací která nastane při zařazení primárního převodu do pomala - sekundární převod pak přenáší krouťák zvýšený primárním převodemddemo píše: ↑25. 1. 2020, 2:52 Zdravim, len doplnam info k tomu sustruhu... je tam vymeneny motor za silnejsi (bez stitku, odhadujem na 1,5 kW)... od neho ide prvy remen - vacsi a ma dve rychlosti (dve remenice) a az potom je ten "stvor" remenovy zazrak. Na co su tam styri, ked predtym je len jeden (aj ked silnejsi) netusim.
ostatní viz výše
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;