Ahoj budu měnit kompletně veškeré náplně v soustruhu Tos SN 40b
mám vytipované tyto:
Paramo KV 46 / kluzné plochy
Paramo OL-J32 / suportová a závitová skříň
Paramo OL-J3 / vřeteno
Paramo ERO 1070 / chladící emulze
+Paramo CUT 46 / řezný olej
Co na to říkáte ?
v příloze je původní tabulka náplní.
Dále soustruh byl delší dobu odstaven a náplně co v něm jsou teď jsou minimálně 15 let staré zvažuji zda bych neměl udělat nejdřív proplach ? a potom nové náplně nebo dát nové a udělat znovu výměnu třeba po nějakých 200 hodinách provozu ? stávající náplně jsou tekuté ne usazené/zatuhlé .
co vy na to ?
TOS SN Olej
Ak stroj nemá zjavné úniky oleja, tak by som sa rozhodol rovnako až na suportovú a závitovú skriňu, tam by som použil OL-J46.
Do starého stroja s netesnosťami (vo vykurovanej dieľni ) som plnil cca 10rokov bez najmenšieho problému nasledovne :
vreteník+prevod skriňa(spoločná náplň) OL-J46
závitová skriňa PP80
suportová skriňa PP80
Čo týka otázky na preplach: starý olej by som primerane zriedil s technickým benzínom nechal chvíľu bežať a vypustil. Ďalej odmontovať zadné spodné víko prevodovej skrine(je v ňom olejoznak - výška hladiny oleja) taktiež lamelový filter a zvyšok tých usadenín zo dna prevodovej skrine vyčistiť ručne. Nie je to veľa práce a niekedy je tam fakt riadny sajrajt...
Ďalšia výmena po tých cca 200 hodinách určite nebude na škodu a potom už veselo podľa mazacieho plánu
PS: Klzné plochy - vymeniť filcové stieratka a mazať mazacím lisom cez príslušné otvory podľa mazacieho plánu.
Do starého stroja s netesnosťami (vo vykurovanej dieľni ) som plnil cca 10rokov bez najmenšieho problému nasledovne :
vreteník+prevod skriňa(spoločná náplň) OL-J46
závitová skriňa PP80
suportová skriňa PP80
Čo týka otázky na preplach: starý olej by som primerane zriedil s technickým benzínom nechal chvíľu bežať a vypustil. Ďalej odmontovať zadné spodné víko prevodovej skrine(je v ňom olejoznak - výška hladiny oleja) taktiež lamelový filter a zvyšok tých usadenín zo dna prevodovej skrine vyčistiť ručne. Nie je to veľa práce a niekedy je tam fakt riadny sajrajt...
Ďalšia výmena po tých cca 200 hodinách určite nebude na škodu a potom už veselo podľa mazacieho plánu
PS: Klzné plochy - vymeniť filcové stieratka a mazať mazacím lisom cez príslušné otvory podľa mazacieho plánu.
Tiež riešim výmenu olejov v sn 40 a z tým Paramom OL J 3 do vretena som si nie taký istý . Podľa mna OL J 3 podľa manuálu je nejaké staré značenie ktoré s Paramom nemá nič spoločne lebo viskozita by mala byt 3,5 stupňa Englera čo by malo byt po prevode asi okolo 26 mm2.s-1 a Paramo OL J 3 má podľa datasheetu 4.3 mm2.s-1 v prílohe sú tabuľky tak ako to vlastne je ? ja si myslím že Paramo OL J 46 môže ísť do všetkého samozrejme čo sa týka TOZ SN ...
Basthomas máš úplnú pravdu, podľa tých priložených tabuliek do vreteníka, tak riedky olej nepatrí!!! Zničiť ložiská by bola obrovská škoda!
Ja momentálne plním nasledovne:
vreteník + prevodová skriňa - Shell Tellus S2 MX 46 (cca 4°E pri 50°C)
závitová skriňa - Shell Tellus S2 MX 68 (cca 5,6°E pri 50°C)
suportová skriňa - Shell Tellus S2 MX 68 (cca 5,6°E pri 50°C)
suporty - Shell Tonna S2 M 68 (cca 9°E pri 40°C)