Identifikace starého soustruhu
zkus to porovnat spíš s nějakým "palcovým" závitem. Možná najdeš odpoveď, co je to za závit. Tenhle soustruh si asi ještě na metriku nepotrpěl. Aspoň můj Volman ze zhruba stejného období má metrické závity jen tam, kam jsem je před rokem při opravě dal já. Na vřeteni mám na přírubu taky nějakou palcovinu, něco kolem 50 mm a stoupání něco přes 4 mm.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
pokud nemáš ve skříni hromadu přírub na SV 18 tak bych to nechal jak to je
udělal bych si zkušební trn podle originálního konce vřetene
za tím závitem bude lícovaný průměr pro středění
koupil bych pár kousků kontilitiny a vyrobil bych si příruby podle potřeby s originálním závitem
tak cca před 3-4 týdny ??? to tu někdo řešil taky
p.s.
sada měrek na palcové závity stojí asi 300,- (kmitex.cz)
přesný průměr si změříš mikrometrem přes drátky
udělal bych si zkušební trn podle originálního konce vřetene
za tím závitem bude lícovaný průměr pro středění
koupil bych pár kousků kontilitiny a vyrobil bych si příruby podle potřeby s originálním závitem
tak cca před 3-4 týdny ??? to tu někdo řešil taky
p.s.
sada měrek na palcové závity stojí asi 300,- (kmitex.cz)
přesný průměr si změříš mikrometrem přes drátky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, vypadá to tak, asi to bude jak píšeš. Stejně to je se všemi šrouby na soustruhu, taky tam nejde metrika.
To je ten problém, že tam lícovaný průměr není, proto mě napadlo, že bych to předělal jednou pro vždy na něco, co se nechá koupit.
Mě spíš zajímalo, jestli jako technicky, když to bude litinová redukce, jestli se to nekousne do litinové příruby, Jestli to nemám stočit spíš z oceli, co je lepší.
Hoffec píše :
Brzdi, tyhle soustruhy mají kluzný futra a běhají tak na max 700 otáček,
proto taky mohou mít ta velká sklíčidla.
Kód: Vybrat vše
abych soustruh roztočil třeba i na 1000/min.
proto taky mohou mít ta velká sklíčidla.
Hele, teďka mám nastavenou max frekvenci 70Hz a dělá to 850 otáček. Takové otáčky použiju stejně jen na malé průměry, nebo pro finální třísku...
Ložiska jsou jen lehce vlažná, hlavně když se vrtá a tak. Já stejně dělám max 2 hoďky v kuse...
nevím, neviděl jsem to, ale nezdá se mi to
že by byli tak blbí i když je to sto let starý se mi nezdá
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyskúšaj odmerať hadzavost príruby po opakovanej montáži ak bude hadzavost rovnaká tak prírubu stoč na nulovú hadzavost ak to stav ložisk dovolí ,ak sa bude menit hadzavost po opätovnej montáži príruby tak si vyrob strediace puzdro podla foto bude mat stenu cca 1,5 mm
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Na předválečném soustruhu bude spíš Whitworth než UN závit. Při stejném jmenovitém průměru a stoupání se liší vrcholovým úhlem profilu závitu (55°), to si ještě zkontroluj.
Aleš Procháska
já to sem dal jen proto, že je to asi nejblíž tomu, co jsem našel v tabulkách. Whitwortha jsem tam žádného podobného nenašel..
Edit: Tak jsem přeměřil vřeteno svého Volmana a tam to vypadá na:
Whitworth to v mém případě určitě není.
Edit: Tak jsem přeměřil vřeteno svého Volmana a tam to vypadá na:
Whitworth to v mém případě určitě není.
Naposledy upravil(a) milan.83 dne 25. 4. 2021, 5:47, celkem upraveno 1 x.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Z tej fotky by som povedal, že radiálne sa tá príruba stredí na tom krátkom kúsku vretena, ktoré na sebe nemá závit. Ak bude tento priemer presný a čelo tiež, tak si myslím, že to nebude hádzať ani po opakovanom prehadzovaní prírub.
Tos C45-2000
Právě že hřídel má 40 mm průměr a v přírubě je to vybráno na 42 mm, jak je na fotce. Ale po opakovaném upnutí (zkusil jsem to jednou) to sedělo znovu ve třech stovkách. Zřejmě se to středí přes plochy závitu a to čelo. Nicméně mi dneska přišla univerzálka 200 mm a ta příruba má 192 mm průměr, no nějak jsem to na to prozatím nabastlil ale rád bych vytvořil tu redukci. Bohužel by redukcí na SV18 došlo ke zvýšení vyložení univerzály minimálně o 50 mm, což se mi zdá hodně. Apoň, že mám teď opakovatelnost upnutí v cajku. Předchozí hlava měla vychozené čelisti a neupínala po celé délce, trochu se to podařilo srovnat přesoustružením čelistí ale žádná sláva to nebyla. Taky bylo to sklíčidlo malé.