Ahoj, pročetl jsem celé fórum, ale nepodařilo se mi identifikovat starý soustruh po dědovi. Trochu mi připomíná Volman, ale stejný jsem nenašel a štítek taky nikde není vidět. Je to asi transmisák, ale vzadu má umístěný elektromotor s převodovkou. Z motoru je převod řemeny na převodovku a ta má vývod na plochý řemen, který jde na prostřední řemenici. Pomocí předlohového hřídele u vřetena se dá ještě jednou změnit převodový poměr. Je to poměrně dobře zpracované, ale origo to asi není, protože zepředu je spouštění motoru na oba směry otáčení, ale na převodovce se dá taky při jednom zařazení změnit směr otáčení...
Tak nějak na všechno jsem přišel, akorát se mi nepodařilo zapnout support na posuvovou tyč... Pouze na šroub...
Časem bych ho chtěl doplnit frekvenčním měničem na lepší regulaci otáček.
Tady jsou fotky:
Fotka štítku z převodovky:
Fotka štítku motoru:
Budu rád za jakékoli rady
Díky
Identifikace soustruhu
Tak už jsem přišel na to jak se spouští posuv Má to příčný a podélný a stačí utáhnout šroub na páce která tyto posuvy přepíná.
Jinak všude jsou takový mazací místa a ke kolečkům v suportu, nevíte jaký olej použít? Podobná místa jsou i na mázájí vřetene. Tam se má použít ložiskový olej, nebo spíše nějaký hustější?
Díky
Jinak všude jsou takový mazací místa a ke kolečkům v suportu, nevíte jaký olej použít? Podobná místa jsou i na mázájí vřetene. Tam se má použít ložiskový olej, nebo spíše nějaký hustější?
Díky
-
- Příspěvky: 589
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Na kluzna loziska to chce ridsi olej. Mazat a mazat. Na zacatek mensi otacky a kontrolovat, jestli se to nehreje.