Pokial ti vreteno nepadne cestou na stôl o zem alebo nebudeš sahat na uloženie ložísk tak s geometriu nepohnes niak. Pozri tému jak voľné sa má točiť vreteno.
SV 18 RA
Mal by som doplniť geometriou a vôľami. Keby som si bol istý, že keď to rozhodím a vymením všetky guličkové ložiska axialne/radialne a potom to spätne poskaldam a vymedzovanie vôle sa nezmenia. tak to spravím takto. Len si to netrufam zorhadzovat preto chcem vymeniť max co sa da bez vyberania vretena. Sustruh bol dost hlučný pri zaradení prevodu posuvu. A kedže planujem v kratkej dobe prestavbu na FR menic a 4kw/2980rpm motor tak si to chcem prirpaviť. Preovdovku chcem demontovat a prevod plochy remen 1:1 s pôvodnými rumenicami.
Este je otazka, mam pocit ze hormna plochá remenica sa pochybuje na hriadeli. Ako keby bol vysekany kail alebo remenica sama.
Este je otazka, mam pocit ze hormna plochá remenica sa pochybuje na hriadeli. Ako keby bol vysekany kail alebo remenica sama.
Vyndání vřetena bych se nebál. Jediné, co budeš muset zpátky nastavovat bude axiální vůle na vřetenu (dotažením matice zezadu vřetena). Nic složitého. Při troše opatrnosti (tzn. nemlátit do toho kladivem, dodržovat čistotu, všimnout si, že to největší kolo na vřetenu je pojištěno červíkem...) se nemá nic moc co pokazit. A taky teda zpátky zatěsnit silikonem příruby kolem vřetena zepředu a zezadu, aby ti tudy pak neprotékal ven olej.
Nevím, jestli s vřetenem na místě dáš tu hřídel ven. Bude tam dost blbý přístup. Vlastně tam jsou 3 směry přístupu - shora přes vřeteno, ze strany od páky 1:1 a 1:8 posuvu a zespodu kde je na spodu komory vřeteníku deklík (na šroubech s drážkou pro plochý šroubovák, takže odšroubovávat je na místě by byl trochu hlavolam). Uvidíš...
Taky jsem dával frekvenční měnič, ale nechal jsem rychlostní převodovku. Sice dělá kravál, ale zase bych měl obavy o krouťák na nízkých otáčkách bez převodovky.
Nevím, jestli s vřetenem na místě dáš tu hřídel ven. Bude tam dost blbý přístup. Vlastně tam jsou 3 směry přístupu - shora přes vřeteno, ze strany od páky 1:1 a 1:8 posuvu a zespodu kde je na spodu komory vřeteníku deklík (na šroubech s drážkou pro plochý šroubovák, takže odšroubovávat je na místě by byl trochu hlavolam). Uvidíš...
Taky jsem dával frekvenční měnič, ale nechal jsem rychlostní převodovku. Sice dělá kravál, ale zase bych měl obavy o krouťák na nízkých otáčkách bez převodovky.
Pokiaľ to das na priamo bez prevodovky, tak s motorom 4kw 2800rpm to budeš mať, tak na struhanie hliníka. Počítaj, že také rozumne minimum je 10Hz, tak 2800/5 je 560 otáčok, keď pôjdes na priamo bez predlohy. Pri takýchto prerabkach sa dáva motor 1440rpm lebo si viac menej v tych otáčkach, ktoré bežne potrebuješ na sustruzenie. 2000 a viac určite nepoužívas každý deň, a tieto otáčky dozenies frekvenciou 70-100Hz, záleží, aké chces mať maximum.Stiven18 píše: ↑25. 12. 2021, 12:08 Mal by som doplniť geometriou a vôľami. Keby som si bol istý, že keď to rozhodím a vymením všetky guličkové ložiska axialne/radialne a potom to spätne poskaldam a vymedzovanie vôle sa nezmenia. tak to spravím takto. Len si to netrufam zorhadzovat preto chcem vymeniť max co sa da bez vyberania vretena. Sustruh bol dost hlučný pri zaradení prevodu posuvu. A kedže planujem v kratkej dobe prestavbu na FR menic a 4kw/2980rpm motor tak si to chcem prirpaviť. Preovdovku chcem demontovat a prevod plochy remen 1:1 s pôvodnými rumenicami.
Este je otazka, mam pocit ze hormna plochá remenica sa pochybuje na hriadeli. Ako keby bol vysekany kail alebo remenica sama.
ano toto plati pri skalarnom riadeni U/f. tento menic ma moznost vektoroveho riadenia s moznostou bez encodera na hriadeli. Sam som zvedavý ako to potiahne, aj motor ma pomer Mz/Mn navyseny oproti bezny AS motorom. A ak by sa nazoaj stalo to co popisujes, tak menic davam 7,5KW takez viem zachovat aj povodny motor a regulovat ten. A keby to nebolo stale ono, tak ponecham prevodovku s motorom ale 4Kw, a menic bude len na rozbeh a brzdenie do odporov.
Potřebuji rychle olej na mazání vřetene SV 18. Bohužel teď neseženu doporučovaný řídký řezný olej. Kdosi mi doporučoval vzít hustý olej co se leje do převodovky a zředit dvěma díly petroleje. Petrolej samozřejmě taky nemám. Co takhle místo petroleje použít naftu? Je to blbej nápad?
Odkud jsi? nám ve skládku řídkej OL-J3 i petrolej, oboje cca 5 až 15 litříků Pokud jsi poblíž, zaběhni, dámgaminn píše: ↑29. 12. 2021, 5:00 Potřebuji rychle olej na mazání vřetene SV 18. Bohužel teď neseženu doporučovaný řídký řezný olej. Kdosi mi doporučoval vzít hustý olej co se leje do převodovky a zředit dvěma díly petroleje. Petrolej samozřejmě taky nemám. Co takhle místo petroleje použít naftu? Je to blbej nápad?
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Do generálkované SV18RA bych to nelil. Ale vzhledem k tomu, že mi generálka trvá trochu dýl, než bych chtěl, tak jsem dotáhnul starou SV18R, na které bych chtěl prozatím dělat. Potřebuju ale nejdřív vyměnit olej, momentálně tam je neznámo jak dlouho nějaký hustý hnědý....
Mám menič aj prevodovku a prepínač menič stykač. Motor mám pôvodný (SV18R) a už som to využil keď sa prvý menič odobral do večných lovíšť. K tomu použitiu meniča - rýchlo zabudneš, že tam tú prevodovku máš.Stiven18 píše: ↑25. 12. 2021, 6:21 ano toto plati pri skalarnom riadeni U/f. tento menic ma moznost vektoroveho riadenia s moznostou bez encodera na hriadeli. Sam som zvedavý ako to potiahne, aj motor ma pomer Mz/Mn navyseny oproti bezny AS motorom. A ak by sa nazoaj stalo to co popisujes, tak menic davam 7,5KW takez viem zachovat aj povodny motor a regulovat ten. A keby to nebolo stale ono, tak ponecham prevodovku s motorom ale 4Kw, a menic bude len na rozbeh a brzdenie do odporov.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
U nás je tiež trošku problém zohnať cut3 olej ale objednať ho vedia. Len ho nikto nechce mať na sklade musíš hneď prísť.gaminn píše: ↑30. 12. 2021, 8:38 Do generálkované SV18RA bych to nelil. Ale vzhledem k tomu, že mi generálka trvá trochu dýl, než bych chtěl, tak jsem dotáhnul starou SV18R, na které bych chtěl prozatím dělat. Potřebuju ale nejdřív vyměnit olej, momentálně tam je neznámo jak dlouho nějaký hustý hnědý....
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
U nás je docela dobrý dodavatel olejů, ale minule jsem tam tenhle olej sháněl taky dost těžko, tak jsem ani nepředpokládal, že ho budou mít (a že vůbec budou mít mezi svátky otevřeno). Ale dobrá věc se podařila, měli otevřeno a dokonce i skladem posledních pár litrů MOL SPINOL 3, což by snad měl být ekvivalent toho Paramo CUT 3.
Kde se dají koupit kulaté olejoznaky na vřeteník na starý SV18R? Měl jsem tam původní, předpokládám, že ze slídy, přes které už nešlo vidět, jestli ložiska mažou, tak jsem je chtěl vyšroubovat a vyčistit. Vyšroubovat je se mi bohužel nepodařilo nedestruktivně. Tak jsem aspoň myslel, že tam padnou olejoznaky z nové SV18RA, což se ukázalo jako omyl, protože SV18RA má M36x1.5, vnější průměr 45, stará SV18R má M35 x 1.5, vnější průměr 42. Nějak se mi je nedaří na internetu objevit.
Jen pro zajímavost - vytisknul jsem si olejoznaky z materiálu ASA, zalepil do nich epoxidem polykarbonátové sklíčko. Ukazuje to pěkně (olejová tečka přesně uprostřed ), zatím to neteče. Ale vypadá to divně.
Jen pro zajímavost - vytisknul jsem si olejoznaky z materiálu ASA, zalepil do nich epoxidem polykarbonátové sklíčko. Ukazuje to pěkně (olejová tečka přesně uprostřed ), zatím to neteče. Ale vypadá to divně.