SV 18 RA
Jde o to, hřídel rozvolnit a proto vyrazit ložiska. Potom by mělo jít posunout kolo, které zajišťují ty dva půlkroužky, půlkroužky vysunout a hřídel vytáhnout.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Nakonec mi docvaklo, jak to tam je na hřídeli poskládané. Jak píšeš - stačilo tedy cuknout o kousek s tím krajním největším kolem směrem k ložisku, aby vypadly ty půlkroužky. Jenže cuknout nešlo - ložisku se nechtělo přes konec hřídele (hřídel má na tomhle konci o pár setin na průměru víc než v místě, kde ložisko normálně sedí - asi díky mně, jak jsem do toho trochu neopatrně mlátil). Zvolil jsem metodu dremel + pakl čínských karbidových fréz a opatrně jsem zeslabil vnitřní kroužek ložiska. Pak pár úderů, ložisko prasklo a šlo s ním pohnout.
Tak jsem dal suportovou skříň zpátky dohromady a kupodivu vše funguje.
Dál jsem vyměnil olej do vřetene, nalil jsem tam CUT3. Měl jsem pocit, že už před tím někde z vřeteníku olej prosakuje (to tam ale byl určitě o něco hustší olej), teď s CUT3 to ale kape odněkud zvrchu dolů do nohy soustruhu poměrně významně.
Když jede jen čerpadlo, tak nikde nic neteče (tzn. vyloučil bych rozvody oleje nahoru do vřeteníku atd.). Kape to, když jede motor, tzn. když točí plochý řemen (ani nemusí jet vřeteno). Z toho by se asi dalo vyvodit, že to teče z uložení řemenice plochého řemenu ve vřeteníku - ale to je jen můj odhad.
Kapky se tvoří hlavně na zakroužkovaných místech - stéká to sem odněkud zvrchu. Jak náročná myslíte bude oprava tohoto úniku oleje? Co bude nutné udělat?
Dál jsem vyměnil olej do vřetene, nalil jsem tam CUT3. Měl jsem pocit, že už před tím někde z vřeteníku olej prosakuje (to tam ale byl určitě o něco hustší olej), teď s CUT3 to ale kape odněkud zvrchu dolů do nohy soustruhu poměrně významně.
Když jede jen čerpadlo, tak nikde nic neteče (tzn. vyloučil bych rozvody oleje nahoru do vřeteníku atd.). Kape to, když jede motor, tzn. když točí plochý řemen (ani nemusí jet vřeteno). Z toho by se asi dalo vyvodit, že to teče z uložení řemenice plochého řemenu ve vřeteníku - ale to je jen můj odhad.
Kapky se tvoří hlavně na zakroužkovaných místech - stéká to sem odněkud zvrchu. Jak náročná myslíte bude oprava tohoto úniku oleje? Co bude nutné udělat?
Je mastný aj remeň ? Mne to kvapkalo cez tú prepadovu trubku alebo trubku mazania ktorá ide do rozvádzaču.
Keď dáš dolu len ten liatinový dekel z vretenika tak zbadas či to tečie cez ulozenie. Možné to je ale pochybujem že by to tade vedelo vyfrkat a potom tiecť dolu.
Keď dáš dolu len ten liatinový dekel z vretenika tak zbadas či to tečie cez ulozenie. Možné to je ale pochybujem že by to tade vedelo vyfrkat a potom tiecť dolu.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Řemen mastný není. Myslím si, že přes trubky mi to nekape, když únik nastane jen při točícím se plochém řemeni. Když jede jen olejové čerpadlo, tak nic nekape.
Zkoušel jsem trubičky trochu přiškrtit a odklonit od ložiska - pořád to kape. Opravdu ta velká radiální ložiska nejsou nijak utěsněná? Z obrázku mi přijde, že tam něco musí být. Kolem uložení ložisek a kolem přepážek vřeteníku je vidět nějaký tmel, který ale na několika místech chybí. Mám pocit, že třeba těmi přepážkami by to zrovna téct mohlo, mastné to kolem nich je dost. Ale blbě se to pozoruje, když je výhled zakrytý plochým řemenem.
Ja už červený tmel vôbec nepoužívam nikde. Aj mne to občas netesnilo na 100 %. Používam len LOCTITE Quick Gasket. a pokoj. to som dal aj presne na toto miesto na 18 ke a pokoj. A nemusí tam byť žiadna guma nič. ak je tam medzera do 2 milimetrov treba dať viac lepidla a spoľahlivo po dvoch hodinách /min/ sa môže robiť. Samozrejme je lepšie počkať 12 hodín a + odmastiť plochy pred montážou.
Dobrý, tak já se asi taky přidám do červeného klubu Protože to kape celkem fest.
Takže vřeteno ven. K vyndání vřetena asi na fóru najdu nějaké info. Na co si dát pozor? Hádám, že při montáži vřetena zpět na zadření kluzných ložisek (tzn. správně dotáhnout). Ještě něco zajímavého mě může potkat?
EDIT: tiborius - díky za tip na ten loctite.
Takže vřeteno ven. K vyndání vřetena asi na fóru najdu nějaké info. Na co si dát pozor? Hádám, že při montáži vřetena zpět na zadření kluzných ložisek (tzn. správně dotáhnout). Ještě něco zajímavého mě může potkat?
EDIT: tiborius - díky za tip na ten loctite.
Podařilo se mi sundat přirubu a teď bádám, i s pomocí viewtopic.php?t=22461&start=45, jak přesně se vyndává vřeteno. Na kluzná ložiska (a matice nebo čím se stahují do svého konického pouzdra) nechci nijak sahat. Z výkresu mi vyplývá, že vzadu na vřetenu oddělám (asi) matici, co dotahuje vřeteno axiálně. A pak ještě červík mezi předním kluzným ložiskem a ozubeným kolem. Je to vše a mělo by pak jít vřeteno vyndat? Nerad bych omylem sáhnul na kluzná ložiska - mám obavy, že bych to pak blbě sešteloval zpátky s následkem buď zadření nebo velká radiální vůle.
Čo si tak matne pametam tak v zadu keď to budeš rozoberať je tiež taký červíček alebo iná poistka tam si na ňu daj pozor je to pod tými deklami. V predu je ten jeden červíček. Zo zadu keď dáš gumu a trošku po ňom tuknes malo by ísť von, len tak rukou ho nevyberes lebo drží na valci ktorý ho poháňa.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Vřeteno jsem uvolnil do té fáze, že se hýbe o 2 nebo 3 cm. Na žádný červík vzadu jsem nenarazil, povoloval jsem akorát ten, co byl zakrytý (asi zajištěný) drátovou sponou a je vidět na fotce. Na matice u kluzných ložisek jsem nesahal. Při jemném poklepání zezadu se vřeteno akorát odráží zpátky, tzn. na něco natvrdo naráží a mám pocit, že to je někde v oblasti předního kluzného ložiska, ale možná to klame. Ze schématu mi totiž přijde že tam snad žádná překážka být nemůže...
Keď zozadu klepeš kladivom tak by muselo mať aspoň 5kg aby stačilo na masu po ktorej klepeš. Už som to tu raz dával takže znovu. Odporúčam plnú tyč aspoň 30mm dĺžky 1,5 metra prestrčit vretenom, v zadnej časti buď priskrutkovať alebo privariť podložku a na spôsob reverzneho kladiva vyklepať von. Samozrejme doplniť mosadznú alebo medenú podložku kde to bude narážať ale to je snáď samozrejmé. Koleso predlohy musí byť v momente úderu opreté vpredu aby to furt nelietalo hore dole. Treba na to dosť veľkú silu ktorej sa mozog bráni ale netreba sa báť. Ak to nevyjde nejaké náhradné diely potom od teba kúpim