SV 18 RA
Počítej, že takových mastných fleků bude nejpíš víc. Stačí nějaká malá původně přetmelená díra, spára, závit a už to jede
Na pravé noze se mi pořád objevoval flek, až jsem do něj vyvrtal dírku a dostal jsem se do nejaké bubliny v litině plné oleje
Na pravé noze se mi pořád objevoval flek, až jsem do něj vyvrtal dírku a dostal jsem se do nejaké bubliny v litině plné oleje
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Jj, teď večer jsem soustruh ještě prošel a našel jsem dalších 5 fleků - oškrabáno a vždy tam jsou nějaké nedokonalosti v litině.
Je dobrý nechat mašinu zaprášenou prachem z broušení - mastná místa tím pěkně vyniknou. Takže asi nebudu s dalším stříkáním pospíchat a nechám si nějaký čas, ať olej vyvzlíná a já to můžu opravit. Škoda, už jsem si na víkend plánoval, jak to hodím do barvy.
Je dobrý nechat mašinu zaprášenou prachem z broušení - mastná místa tím pěkně vyniknou. Takže asi nebudu s dalším stříkáním pospíchat a nechám si nějaký čas, ať olej vyvzlíná a já to můžu opravit. Škoda, už jsem si na víkend plánoval, jak to hodím do barvy.
Já bych to nehrotil to z toho nedostaneš bude to porád prolínat ,protože je to v té litině. Pokus se to minimalizovat pak to odmasti vrzni na to záprašek( půlvrstvu), nech to zavadnout a stříkej.
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
Co blbneš,je to soustruh,ne auto-předpokládal jsem,že to děláš na práci,ne do muzea.Ale to je blbý přirovnání,protože do migaminn píše: ↑14. 5. 2021, 7:58 Jj, teď večer jsem soustruh ještě prošel a našel jsem dalších 5 fleků - oškrabáno a vždy tam jsou nějaké nedokonalosti v litině.
Je dobrý nechat mašinu zaprášenou prachem z broušení - mastná místa tím pěkně vyniknou. Takže asi nebudu s dalším stříkáním pospíchat a nechám si nějaký čas, ať olej vyvzlíná a já to můžu opravit. Škoda, už jsem si na víkend plánoval, jak to hodím do barvy.
muzea se věci renovují do původní podoby.A kdybych ti ukázal,jak jsou vykytované orig.stroje,asi by jses divil..
Ten olej ti z toho poleze pořád,i když to umyješ Wapkou a louhem,jako se to dělalo v generálkách. Jenže tenkrát se to tmelilo olejovými kyty a ty se s tím vzlínajícím olejem kamarádily-nic to s nimi nedělalo.
Hlásím, že mám hotovo.
Mastné fleky jsem snad jakž takž opravil odbroušením/odvrtáním a tmelením tekutým kovem. Dokonce jsem oddělával zadní nohu od lože - ve spáře byl olej.
Po tmelení jsem dával základ, který odhalil, že neumím tmelit, takže jsem tmelil znova hlavně stříkacím tmelem, který jsem na soustruh napatlal štětkou. Nějaké nerovnosti tam stejně zůstali, ale už jsem neměl sílu to opravovat a říkal jsem si, že se to nějak po dalšími vrstvami schová (nápověda: ne. nic se neschová). Skoro perfektně jsem vytmelil plochy zezadu soustruhu, nejvíc jsem odbyl pohledovou plochu na vřeteníku. Tak to má být Celé to je o světlu - zezadu soustruhu šlo při práci denní světlo od oken, z druhé strany byla tmavá místnost s nepříliš kvalitním osvětlením.
Po tmelení sundání pásek a nové maskování. znova základ a pak barva - na nedostupných místech štětka, jinde stříkání hustější barvou (PUR RAL 5018). Korunu tomu nasadila poslední vrstva - řidší barva. Zblízka to hlavně na vodorovných plochách a místech, kam se blbě dostává s pistolí, není nic moc - krupice, občas spadaný bordel. Většina je ale parádní a zdálky to vůbec vypadá perfektně.
Ještě zítra zkusím přeleštit místa, která jsou hrubá na dotek, protože jsem si to při poslední vrstvě zaprášil barvou no a pak konečně skládání + povrchová úprava zbylých dílů.
Musím uznat, že barvení soustruhu bylo mnohem náročnější, než jsem předpokládal. Hlavně práce se stříkací pistolí, kdy nějak rozumně nastříkat takhle velkou a členitou věc mi připadá jako celkem kumšt.
Mastné fleky jsem snad jakž takž opravil odbroušením/odvrtáním a tmelením tekutým kovem. Dokonce jsem oddělával zadní nohu od lože - ve spáře byl olej.
Po tmelení jsem dával základ, který odhalil, že neumím tmelit, takže jsem tmelil znova hlavně stříkacím tmelem, který jsem na soustruh napatlal štětkou. Nějaké nerovnosti tam stejně zůstali, ale už jsem neměl sílu to opravovat a říkal jsem si, že se to nějak po dalšími vrstvami schová (nápověda: ne. nic se neschová). Skoro perfektně jsem vytmelil plochy zezadu soustruhu, nejvíc jsem odbyl pohledovou plochu na vřeteníku. Tak to má být Celé to je o světlu - zezadu soustruhu šlo při práci denní světlo od oken, z druhé strany byla tmavá místnost s nepříliš kvalitním osvětlením.
Po tmelení sundání pásek a nové maskování. znova základ a pak barva - na nedostupných místech štětka, jinde stříkání hustější barvou (PUR RAL 5018). Korunu tomu nasadila poslední vrstva - řidší barva. Zblízka to hlavně na vodorovných plochách a místech, kam se blbě dostává s pistolí, není nic moc - krupice, občas spadaný bordel. Většina je ale parádní a zdálky to vůbec vypadá perfektně.
Ještě zítra zkusím přeleštit místa, která jsou hrubá na dotek, protože jsem si to při poslední vrstvě zaprášil barvou no a pak konečně skládání + povrchová úprava zbylých dílů.
Musím uznat, že barvení soustruhu bylo mnohem náročnější, než jsem předpokládal. Hlavně práce se stříkací pistolí, kdy nějak rozumně nastříkat takhle velkou a členitou věc mi připadá jako celkem kumšt.
No paráda
Přesně vím o čem mluvíš. Pro někoho kdo to nikdy nedělal jako třeba já je to opravdu "zábava"
Obdivuji lakýrnické řemeslo a lidi co dokážou nalakovat blatník, že to ani nerozeznáš od originálu.
Přesně vím o čem mluvíš. Pro někoho kdo to nikdy nedělal jako třeba já je to opravdu "zábava"
Obdivuji lakýrnické řemeslo a lidi co dokážou nalakovat blatník, že to ani nerozeznáš od originálu.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Máš to pěkné pane.
Taky už jsem něco nalakoval a proto mašiny dělám válečkem
Ten čás radši věnuji něčemu co má vliv na funkci nebo presnost stroje.
Ona ti na to pak spadne redukce nebo vrták a jsi akorát nasranej
Taky už jsem něco nalakoval a proto mašiny dělám válečkem
Ten čás radši věnuji něčemu co má vliv na funkci nebo presnost stroje.
Ona ti na to pak spadne redukce nebo vrták a jsi akorát nasranej
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
Tak snazil sem sa to nastriekat ako som vedel ale ano podarilo sa mi to, farba mi nestekala. Podklad bol dobry teda dlho som to len brusil a potom som dve vrstvy farby som dal, ako som s tym spokojny tak pomaly teraz uz to strojim naspet vsetko, teraz momentalne davam dokopy suportovu skrinu mazanie trubicky a tak
Včera jsem zkusil namontovat řemenici s kuličkovými ložisky do vřeteníku, tzn. nanést těsnicí tmel a usadit to do přepážek. Asi jsem trochu podcenil nanesení tmelu a ten se mi všude nevymáčknul. Myslím, že by to teklo, tak jsem to radši znova rozebral, očistil a zkusím to znovu.
Jako tmel jsem použil Loctite MR 5922 (černá pasta). I po 24 hod od nanesení byl ten tmel mazlavý, tak jsem trochu ne vážkách, jestli je to vůbec vhodná hmota na moje použití. Jsem zvyklý na silikonové tmely, tenhle je jakási pryskyřice, co se čistí isopropanolem.
Co za tmel jste použili?
Jako tmel jsem použil Loctite MR 5922 (černá pasta). I po 24 hod od nanesení byl ten tmel mazlavý, tak jsem trochu ne vážkách, jestli je to vůbec vhodná hmota na moje použití. Jsem zvyklý na silikonové tmely, tenhle je jakási pryskyřice, co se čistí isopropanolem.
Co za tmel jste použili?
Já když jsem to těsnil, tak klasickým silikonem na motory.
třeba http://www.stawebniny.com/den-braven-au ... y/d-86633/
Jinak ten Loctite je pasta která nevytvrzuje, a je pořád elastická, pro tento případ asi ne zcela vhodná.