Materiál brzdy pro soustruh 1A62

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
tomsa01
Příspěvky: 22
Registrován: 14. 8. 2018, 7:46

5. 8. 2020, 8:22

Dobrý den ,

Měl bych takovou drobnou prosbu o radu , nedávno jsem se stal hrdým majitelem tohodle sovětského drobka a na svuj věk je fajn ..
Jen někoho někdy napadlo vymontovat brzdu vřetene, naštěstí patřičné součástky byly k němu , jen mi chybí brzdový pásek.
Návod údržby jsem taky po dvou týdnech sehnal a překládám si ho ale nenarazil sem tam ani zmíňkou o to z jakého by měl být materiálu nebo tloušťky .... přikládám schéma z manuálu té brzdy .. docelá rád bych si ji opravil páč mě nebaví čekat než se to dotočí a mám rád stroje které fungujou tak jak mají :)
Kdyby se našla nějaká dobrá duše která řekne "když tam strčíš tohle tak to bude fungovat" tak by to bylo ideální :lol:
.. nevím jestli tam má bejt obyčejnej plech, nějaká spešl vložka nebo pasek z nějaky přesný slitiny .. neznám tenhle typ brzd a nejsem strojař školou mno ..
připadně na ten ruskej nápis nehleďet .. tahám to přes OCR a .. občas to vyhazuje docela usměvné přepisy :D má tam bejt "Разрезы коробки скоростей"
Přílohy
brzda vřetene.jpg
FWC 25
1A62 (400/1000)
Prusai3 MK2
caucau H2000HF s úpravami
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

6. 8. 2020, 5:52

Taky nejsem strojař, ale dal bych tam ocelový pás na který bych nanýtoval třeba tohle: https://www.agrozet.cz/e-shop/pasove-ob ... gIhjfD_BwE
nebo:
https://www.gambitgl.pl/cz/produkty/brz ... -pasy.html
Předpokládám tedy, že ten brzdný buben není v olejové lázni.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5235
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

6. 8. 2020, 6:25

Ahoj ale to je pas na oblozeni, ktery je celou svou plochou pripevneny na treba pakne, tady to asi nevydrzi. Chtelo by to kovovy pasek jako nosic, nebo treba je uz ten buben uvnitr pokryty nejakym brzdnym materialem a pak by stacil samotny ocelovy pasek.
Anebo je to rusky kov na kov...
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

6. 8. 2020, 6:42

Kov na kov to není. A je to v oleji ;) .

Ono existuje víc materiálů na obložení. Třeba spékaný bronz atd. ;)
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

6. 8. 2020, 6:47

tomsa01> ten soustruh neznam, ale jestli ma tu pasovou brzdu konstruovanou tak jak je bezne, tak brzdny pas by mel byt ocelovy pruzny s nalepenou treci vrstvou (od cca 3mm tloustky vyse). Materialu trecich vrstev je vic, ale jestli to beha v olejove mlze, tak by ten treci material nemel byt lisovany (sintrovany), ale spis ten tkany s vlakny mosazi nebo bronzu, ktery se da lepit a odolava dlouhodobe tomu oleji.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
tomsa01
Příspěvky: 22
Registrován: 14. 8. 2018, 7:46

6. 8. 2020, 6:55

Kolo od brzdy má být tady a ten napínací šroub má být místo toho šroubku co je vzadu.. Olej je všude dokola je to mazané rozstrikem od kol.. Rusko 60. Léta :)
Přílohy
IMG_20200806_074951.jpg
FWC 25
1A62 (400/1000)
Prusai3 MK2
caucau H2000HF s úpravami
tomsa01
Příspěvky: 22
Registrován: 14. 8. 2018, 7:46

6. 8. 2020, 7:02

Právě dávat tam třecí vrstvu nějakou sem měl trochu obavu a řekl jsem si ze se raději zeptám tady co s tím, nebyl jsem si jistej jak by se to líbilo ložiskům až by prach z té vrstvy plaval v oleji.
FWC 25
1A62 (400/1000)
Prusai3 MK2
caucau H2000HF s úpravami
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

6. 8. 2020, 7:12

tomsa01> Mam tu v regale korkovy pas lepeny na nerezovem pasu sire 40 nebo 50mm z renovace nejakeho historickeho motocyklu, byla tam treci brzda co brzdila primo setrvacnik motoru. :D Ale ten korek by si s tolika olejem taky nerozumel.
Byt tebou, poradim se s nekym kdo obchoduje ty treci materialy pro lepeni na brzdove celisti apod.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 6. 8. 2020, 7:14, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7209
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

6. 8. 2020, 7:13

Dawe píše: 6. 8. 2020, 6:47 tomsa01> ten soustruh neznam, ale jestli ma tu pasovou brzdu konstruovanou tak jak je bezne, tak brzdny pas by mel byt ocelovy pruzny s nalepenou treci vrstvou (od cca 3mm tloustky vyse). Materialu trecich vrstev je vic, ale jestli to beha v olejove mlze, tak by ten treci material nemel byt lisovany (sintrovany), ale spis ten tkany s vlakny mosazi nebo bronzu, ktery se da lepit a odolava dlouhodobe tomu oleji.
...... a praděpodobně by věděli co tam dát tady
https://www.renovak.cz/
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

6. 8. 2020, 7:39

co tak ocel. pas vystlany kevlarom ci aramidom?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

6. 8. 2020, 8:07

A co skočit na vrakoviště nebo šroťák a vyškubnou pás z automatický převodovky kterej je ocelovej s nanesenou 1-2mm vrstvou brzdného materiálu kterej se brodí v oleji.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

6. 8. 2020, 8:14

Rusové mluví o brzdové tkanině vyztužené mosaznými vlákny, nýtované žíhanou měděnou trubkou, použitou jako nýt, rozklepávanou ocelovou kuličkou.
https://translate.google.cz/translate?s ... 3Fpage%3D2
Přelož si také:
https://www.chipmaker.ru/topic/171108/? ... nt-3241538
Tloušťka celého pásku je asi 6-8 mm. Materiál nosiče - používají pilový pás z pásové pily.
tomsa01
Příspěvky: 22
Registrován: 14. 8. 2018, 7:46

6. 8. 2020, 4:31

Pánové, díky za rady.

Příští tejden uvidím jak to do sebe zapadne, nějaký materiál poradili v renovaku že v převodovkach pod olejem sou s tím dobrý zkušenosti. No a na adresu ruského pokusničení. Asi použiju normální ocelovej pásek jako nosnej a jen čas od času dotáhout jak tam probírali..
Pilový že tam někomu praskaly nebo se blbě vrtaly a pak tam někdo mluvil o řetězu což by nemuselo bejt blbý řešení ale představa že jednoho dne na základě Murpyho zákonů prdne řetěz a vletí mezi kola by mi asi bránila zapnout mašinu :lol:
FWC 25
1A62 (400/1000)
Prusai3 MK2
caucau H2000HF s úpravami
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7209
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

6. 8. 2020, 6:30

já mám na nějakém jednoúčelovém stroječku pásovou brzdu z pásku obyčejného 1mm Fe plechu + nanýtované obložení asi z nějakého mopeda, je to na průměru asi 120mm, šířka asi 20mm
zabrzdí to ze 3000ot/min cca 200x denně univerzálku pr. 125 + přírubu + rotor 0,5 kW asynchroňáku
to obložení tam vydrží cca 10 let, asi dvakrát nám prasklo oko za které se to ovládá
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tz4-k14
Příspěvky: 41
Registrován: 14. 9. 2015, 8:16

13. 8. 2020, 7:52

Ahoj. Řeším to samé, jen u soustruhu C11MB Bulhara. Mám štěstí, že mám k tomu i ten pásek. Ta třecí vrstva vypadá jak drátěnka. Já našel na netu tyhle stránky, ale ještě jsem tam nevolal. Dělají dke referencí i spojky do soustruhů.
https://www.brzdy.cz/sluzby/renovace/ap ... oba-detail

Když tak dej vědět, jak si dopadl. Firma, kontakt, kolik to stálo.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“