Pomoc pri identifikácii sustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

21. 12. 2020, 7:12

Dobrý deň ,som majiteľom historického sustruhu, no neviem značku typ a rok vyrobi , podľa doterajších zistení sa môže jednať o Volman alebo Wawerka,stroj je zatiaľ v originálnom stave , no potrebuje údržbu , chcel by som ho prestavať tak aby mal motor napojený na priamo cez jeden prevod 1:2 a použiť frekvenčný menič , na ovládanie posuvu plánujem použiť krokovy, domontovať dig odmeriavanie , Dakujem
Přílohy
3AA8EF28-4E74-44E7-A732-3B726822AE48.jpeg
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

21. 12. 2020, 7:41

A jsi si jisty, ze to vsechno co mas v planu, ma cenu na tohle montovat? Je to krasny muzealni exemplar, ale co nejdriv zjistit vule a presnost, nez zacnes?
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

21. 12. 2020, 7:59

Charon píše: 21. 12. 2020, 7:41 A jsi si jisty, ze to vsechno co mas v planu, ma cenu na tohle montovat? Je to krasny muzealni exemplar, ale co nejdriv zjistit vule a presnost, nez zacnes?
Vôle tam veľké nie sú , občas na ňom robievam , supirty sú relatívne ok, vreteno ok, akurat musím nastaviť suosovosť s konikom , ten pohon + menič hlavne kvôli pohodlnosti a posuv musím riešiť lebo s tou sadou kolies čo k tomu mám je veľmi rýchly , je to ako píšeš muzeálny exemplár no nikde sa neviem dopátrať k výrobcovi , typu a roku výroby , beriem to ako jednoduchý a spoľahlivý stroj na občasnú robotu , prerabka je hudba budúcnosti , momentálne sa zabávam s prestavbou jedného ešte staršieho kúsku na drevotoč
Přílohy
E0C20F38-F592-4EED-9F33-770B8DA30D9E.jpeg
5664388B-9FB3-440D-815E-8EF24770FD56.jpeg
B6BC736B-6DA9-4B67-9C37-9C0AC72FF034.jpeg
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

21. 12. 2020, 8:47

Mě by se líbilo dát ho do původního stavu, ale chápu, že pak se na tom blbě dělá. Proti novému motoru, měniči nic, ale dát tam krokáč, no fuj :( Já svoje stroje taky renovuju a vylepšuju, ale takhle staré a krásné nejsou :D
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Tom Dvk
Příspěvky: 411
Registrován: 24. 7. 2018, 1:08

22. 12. 2020, 5:25

Nedávno jsem viděl velice podobný soustruh Plauert.
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

22. 12. 2020, 10:49

Ten ktorý prerabam na drevotoč , nemá absolútne žiadny nonius, ložiska vretena sú klzne (mosadz ? Bronz ? ) zrejme povodne určené mazivo bola vazelina, ja to prerobiť na olej
Přílohy
F78AF62A-A2BC-4B22-B577-63B13EFE4AC8.jpeg
DED0A06D-CD28-4028-A391-8D312190A90B.jpeg
C9F92B79-D0EA-4CA9-AC50-DC018E152EDF.jpeg
48E55394-9B45-47BF-9514-4EA897D11911.jpeg
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

22. 12. 2020, 12:44

Pôvodné mazivo klzných ložísk určite nebola vazelína, ak to naozaj niekto mazal vazelínou tak je dosť veľká šanca, že budú zničené. Daj tam obyčajné maznice s nádobkou a pri práci pravidelne dopĺňaj olej, hlavne ak to chceš na drevo - predpokladám, že to budeš prevádzkovať na omnoho vyššie otáčky, ako bol ten sústruh pôvodne určený.
Tos C45-2000
milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

22. 12. 2020, 2:44

To neděláš dobře Jaromíre! To se ti jednou vymstí! :)

Na dřevo tohle s původními bronzovými ložisky fungovat moc dlouho nebude. Tyhle soustruhy byly na 500-600 ot/min. Na dřevo potřebuješ mnohem vyšší otáčky. Až to Rozmotáš na 1500 ot/min, tak to za chvíli zadřeš. Když už chceš přestavbu, tak tam dej valivá ložiska. Žádné standardní ložisko tam pasovat nebude, podívej se po automobilových loziskach.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

22. 12. 2020, 6:09

turnigy píše: 22. 12. 2020, 12:44 Pôvodné mazivo klzných ložísk určite nebola vazelína, ak to naozaj niekto mazal vazelínou tak je dosť veľká šanca, že budú zničené. Daj tam obyčajné maznice s nádobkou a pri práci pravidelne dopĺňaj olej, hlavne ak to chceš na drevo - predpokladám, že to budeš prevádzkovať na omnoho vyššie otáčky, ako bol ten sústruh pôvodne určený.
Áno, plánujem to mazať olejom
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

22. 12. 2020, 6:11

milan.83 píše: 22. 12. 2020, 2:44 To neděláš dobře Jaromíre! To se ti jednou vymstí! :)

Na dřevo tohle s původními bronzovými ložisky fungovat moc dlouho nebude. Tyhle soustruhy byly na 500-600 ot/min. Na dřevo potřebuješ mnohem vyšší otáčky. Až to Rozmotáš na 1500 ot/min, tak to za chvíli zadřeš. Když už chceš přestavbu, tak tam dej valivá ložiska. Žádné standardní ložisko tam pasovat nebude, podívej se po automobilových loziskach.
Ak sa zadru tak budem riešiť valivého ložiska , celé vreteno dám do vyvrtávačky a prispisobim na dane ložiska , tak isto opracovať hriadeľ nie je problém
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

22. 12. 2020, 6:15

Agos píše: 21. 12. 2020, 7:12 Dobrý deň ,som majiteľom historického sustruhu, no neviem značku typ a rok vyrobi , podľa doterajších zistení sa môže jednať o Volman alebo Wawerka,stroj je zatiaľ v originálnom stave , no potrebuje údržbu , chcel by som ho prestavať tak aby mal motor napojený na priamo cez jeden prevod 1:2 a použiť frekvenčný menič , na ovládanie posuvu plánujem použiť krokovy, domontovať dig odmeriavanie , Dakujem

Dnes mi známi ukazoval taký istý sustruh, tiež nemá štítky označenie atd , no tvrdil mi že pochádza s prvej verzie V3S pojazdnej automobilovej dielne , no k roku výroby V3S mi príde starý , a všetky PAD ktoré som pozeral boli vybavené S28 zebrak
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

22. 12. 2020, 9:12

milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

22. 12. 2020, 9:54

Agos píše: 22. 12. 2020, 6:15
Dnes mi známi ukazoval taký istý sustruh, tiež nemá štítky označenie atd , no tvrdil mi že pochádza s prvej verzie V3S pojazdnej automobilovej dielne , no k roku výroby V3S mi príde starý , a všetky PAD ktoré som pozeral boli vybavené S28 zebrak
Té V3S bych moc nevěřil. Ten soustruh byl vyrobený kolem roku 1900. Pocitam, ze do PAD asi nedávali vyramplovane nemoderní soustruhy. Pokud je to opravdu Volman, tak je to Volman Žebrák, nikoli Čelákovice
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

23. 12. 2020, 9:45

edyss1 píše: 22. 12. 2020, 9:12 Ten první soustruh je Volman http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... start=1920
Dakujem , vyzerá že je to on , ešte tak určiť rok vyrobi , ten druhý čo prerabam na drevo bude o dosť starší keď sa na to pozeram s konštrukčného hľadiska a keď som naň objednával nove w skrutky niektoré sa dali zohnať no niektoré absolútne nekorešpondovali s tabuľkami ani starými keď som poslal firme zaoberajúcej sa w zavitmy konturu a rozmery tých závitov tvrdili že take neexistujú a všetko im podobne bolo min 150r stare, známi mi poslal včera foto jeho sustruhu ( Volman ) veľmi podobný akurat ma naviac ,,nortonovu “ skriňu ( v takej ligh verzii)
Přílohy
D4306EC2-37EB-433F-B648-A59932264CAE.jpeg
845C201E-4A97-41F6-A85F-E453C2E851AB.jpeg
2FDC5663-0833-47AD-B541-781BEDDFEBF7.jpeg
46DFE9CF-2902-46E1-8A46-8AAEDFD7B8A7.jpeg
Naposledy upravil(a) Agos dne 23. 12. 2020, 9:56, celkem upraveno 1 x.
Agos
Příspěvky: 18
Registrován: 21. 12. 2020, 6:05

23. 12. 2020, 9:47

milan.83 píše: 22. 12. 2020, 9:54
Agos píše: 22. 12. 2020, 6:15
Dnes mi známi ukazoval taký istý sustruh, tiež nemá štítky označenie atd , no tvrdil mi že pochádza s prvej verzie V3S pojazdnej automobilovej dielne , no k roku výroby V3S mi príde starý , a všetky PAD ktoré som pozeral boli vybavené S28 zebrak
Ani mne sa to nezdá, a o starších pojazdných dielňach ako je V3S som u nás nepočul , foto na pobavenie

Té V3S bych moc nevěřil. Ten soustruh byl vyrobený kolem roku 1900. Pocitam, ze do PAD asi nedávali vyramplovane nemoderní soustruhy. Pokud je to opravdu Volman, tak je to Volman Žebrák, nikoli Čelákovice
Přílohy
ECE8CA4E-D18B-48C8-B7C4-00F9F699622C.jpeg
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“