Pomoc pri identifikácii sustruhu
Dobrý deň ,som majiteľom historického sustruhu, no neviem značku typ a rok vyrobi , podľa doterajších zistení sa môže jednať o Volman alebo Wawerka,stroj je zatiaľ v originálnom stave , no potrebuje údržbu , chcel by som ho prestavať tak aby mal motor napojený na priamo cez jeden prevod 1:2 a použiť frekvenčný menič , na ovládanie posuvu plánujem použiť krokovy, domontovať dig odmeriavanie , Dakujem
A jsi si jisty, ze to vsechno co mas v planu, ma cenu na tohle montovat? Je to krasny muzealni exemplar, ale co nejdriv zjistit vule a presnost, nez zacnes?
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Vôle tam veľké nie sú , občas na ňom robievam , supirty sú relatívne ok, vreteno ok, akurat musím nastaviť suosovosť s konikom , ten pohon + menič hlavne kvôli pohodlnosti a posuv musím riešiť lebo s tou sadou kolies čo k tomu mám je veľmi rýchly , je to ako píšeš muzeálny exemplár no nikde sa neviem dopátrať k výrobcovi , typu a roku výroby , beriem to ako jednoduchý a spoľahlivý stroj na občasnú robotu , prerabka je hudba budúcnosti , momentálne sa zabávam s prestavbou jedného ešte staršieho kúsku na drevotoč
Mě by se líbilo dát ho do původního stavu, ale chápu, že pak se na tom blbě dělá. Proti novému motoru, měniči nic, ale dát tam krokáč, no fuj Já svoje stroje taky renovuju a vylepšuju, ale takhle staré a krásné nejsou
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Pôvodné mazivo klzných ložísk určite nebola vazelína, ak to naozaj niekto mazal vazelínou tak je dosť veľká šanca, že budú zničené. Daj tam obyčajné maznice s nádobkou a pri práci pravidelne dopĺňaj olej, hlavne ak to chceš na drevo - predpokladám, že to budeš prevádzkovať na omnoho vyššie otáčky, ako bol ten sústruh pôvodne určený.
Tos C45-2000
To neděláš dobře Jaromíre! To se ti jednou vymstí!
Na dřevo tohle s původními bronzovými ložisky fungovat moc dlouho nebude. Tyhle soustruhy byly na 500-600 ot/min. Na dřevo potřebuješ mnohem vyšší otáčky. Až to Rozmotáš na 1500 ot/min, tak to za chvíli zadřeš. Když už chceš přestavbu, tak tam dej valivá ložiska. Žádné standardní ložisko tam pasovat nebude, podívej se po automobilových loziskach.
Na dřevo tohle s původními bronzovými ložisky fungovat moc dlouho nebude. Tyhle soustruhy byly na 500-600 ot/min. Na dřevo potřebuješ mnohem vyšší otáčky. Až to Rozmotáš na 1500 ot/min, tak to za chvíli zadřeš. Když už chceš přestavbu, tak tam dej valivá ložiska. Žádné standardní ložisko tam pasovat nebude, podívej se po automobilových loziskach.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Áno, plánujem to mazať olejomturnigy píše: ↑22. 12. 2020, 12:44 Pôvodné mazivo klzných ložísk určite nebola vazelína, ak to naozaj niekto mazal vazelínou tak je dosť veľká šanca, že budú zničené. Daj tam obyčajné maznice s nádobkou a pri práci pravidelne dopĺňaj olej, hlavne ak to chceš na drevo - predpokladám, že to budeš prevádzkovať na omnoho vyššie otáčky, ako bol ten sústruh pôvodne určený.
Ak sa zadru tak budem riešiť valivého ložiska , celé vreteno dám do vyvrtávačky a prispisobim na dane ložiska , tak isto opracovať hriadeľ nie je problémmilan.83 píše: ↑22. 12. 2020, 2:44 To neděláš dobře Jaromíre! To se ti jednou vymstí!
Na dřevo tohle s původními bronzovými ložisky fungovat moc dlouho nebude. Tyhle soustruhy byly na 500-600 ot/min. Na dřevo potřebuješ mnohem vyšší otáčky. Až to Rozmotáš na 1500 ot/min, tak to za chvíli zadřeš. Když už chceš přestavbu, tak tam dej valivá ložiska. Žádné standardní ložisko tam pasovat nebude, podívej se po automobilových loziskach.
Agos píše: ↑21. 12. 2020, 7:12 Dobrý deň ,som majiteľom historického sustruhu, no neviem značku typ a rok vyrobi , podľa doterajších zistení sa môže jednať o Volman alebo Wawerka,stroj je zatiaľ v originálnom stave , no potrebuje údržbu , chcel by som ho prestavať tak aby mal motor napojený na priamo cez jeden prevod 1:2 a použiť frekvenčný menič , na ovládanie posuvu plánujem použiť krokovy, domontovať dig odmeriavanie , Dakujem
Dnes mi známi ukazoval taký istý sustruh, tiež nemá štítky označenie atd , no tvrdil mi že pochádza s prvej verzie V3S pojazdnej automobilovej dielne , no k roku výroby V3S mi príde starý , a všetky PAD ktoré som pozeral boli vybavené S28 zebrak
Ten první soustruh je Volman http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... start=1920
Té V3S bych moc nevěřil. Ten soustruh byl vyrobený kolem roku 1900. Pocitam, ze do PAD asi nedávali vyramplovane nemoderní soustruhy. Pokud je to opravdu Volman, tak je to Volman Žebrák, nikoli Čelákovice
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Dakujem , vyzerá že je to on , ešte tak určiť rok vyrobi , ten druhý čo prerabam na drevo bude o dosť starší keď sa na to pozeram s konštrukčného hľadiska a keď som naň objednával nove w skrutky niektoré sa dali zohnať no niektoré absolútne nekorešpondovali s tabuľkami ani starými keď som poslal firme zaoberajúcej sa w zavitmy konturu a rozmery tých závitov tvrdili že take neexistujú a všetko im podobne bolo min 150r stare, známi mi poslal včera foto jeho sustruhu ( Volman ) veľmi podobný akurat ma naviac ,,nortonovu “ skriňu ( v takej ligh verzii)edyss1 píše: ↑22. 12. 2020, 9:12 Ten první soustruh je Volman http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... start=1920
Naposledy upravil(a) Agos dne 23. 12. 2020, 9:56, celkem upraveno 1 x.
milan.83 píše: ↑22. 12. 2020, 9:54Ani mne sa to nezdá, a o starších pojazdných dielňach ako je V3S som u nás nepočul , foto na pobavenie
Té V3S bych moc nevěřil. Ten soustruh byl vyrobený kolem roku 1900. Pocitam, ze do PAD asi nedávali vyramplovane nemoderní soustruhy. Pokud je to opravdu Volman, tak je to Volman Žebrák, nikoli Čelákovice