Reinkarnace píše: ↑27. 7. 2021, 10:51Jo, jo, dřív se jezdilo na koních a pralo prádlo v potoce....david.1 píše: ↑27. 7. 2021, 6:11Dřív mašiny lakovali syntetikou.. Nebáli se..Asi to bylo proto,že nebyly internetový tlachárny a lidi tak moc nebádali nad kravinama..Reinkarnace píše: ↑26. 7. 2021, 10:31 Nebojíš se toho, že bude alkydová barva (základ - alkyd, obohacený o uretany) méně odolná proti olejům a emulzi než čistý PUR? Máš s Alkytonem v tomto směru dobré zkušenosti?
Sice mi nějak uniká,kam jsi tím cílil,ale existuje skupina masochistů,kteří i dneska jezdí na koních,stejně tak ,jako biomatky perou v ruce mejdlem,jiní zase tráví hodiny života nad šrotem,co byl kdysi soustruh..No to je přece v pořádku,ne? Hrabete se ve sterejch krámech,tak musíte používat dobové barvy..
Ale jinak- baví se zde o Svoboďákách- to už byla auta,která jezdila bez koní ,pračky na elektriku i na spalovací motor a v Emerice měli už i čb televizi..Takže neplácej kraviny..
Pro ty ostatní,syntetika se na stroje používala až někdy do osmdesátých let..
soustruh JSO IV - repas
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Podle sebe soudím tebe, moc horko nebo obojí.
Breru tu dobu,blbe,ne počasí..Anebo: Máš pravdu,asi jsi se přehřál..
Dobrý večer,stal jsem se konečně taky majitelem soustruhů JSO/ISO 5 a měl bych pár dotazů.Nemá být na fotce levá strana vřeteníku v olejové lázni?Trocha olej v něm by tomu odpovídalo.Pokud ano jaký typ toho oleje a jaké množství.Další věc je ta, že pod vřeteníkem kouká jedno ozubené kolo do prostoru,tak mě napadlo,zda má cenu pod to kolo dodělat nějakou vaničku z plechu a v ní mít vazelínou,aby při práci se to soukolí pořád mazalo.A teď k poslednímu dotazu,má cenu dávat pod vřeteník vedle řemenu kryt z plechů aby na ty ozubené kola létalo méně nečistot? Děkuji
Ahoj, do vřeteníku se nikam olej neplní, ani by tam nevydržel. Na fotce máš dvě díry, hned vedle dvojic inbusů na ložiscích. Tam patří mazničky a na olej. V návodu je k těmto mazacím bodům uvedeno "mazati denně". Pokud jsi soustruh koupil a nevíš, co s ním bylo, tak přes mazničky postupně propumpuj oleje víc, abys vyplavil bordel. Používám něco podobného https://www.prumex.cz/mazaci-lis-pritla ... _4EALw_wcB
Doporučuju stáhnout návod od Tumlíka a projít toto viewtopic.php?t=26975&start=15
vše je systém průtokáč = nový olej vyplavuje ten starý, špinavý. Vazelinou nic nemaž, vyrobil by sis brusnou pastu.
Jinak ty ozubené kola ve vřeteníku zabírají pouze tehdy, když zakvaltuješ redukci, nebo posuv. Pak je vhodné na ně před akcí kápnout. Stejně to dělám u kol na řezání závitů (pokud je máš).
Doporučuju stáhnout návod od Tumlíka a projít toto viewtopic.php?t=26975&start=15
vše je systém průtokáč = nový olej vyplavuje ten starý, špinavý. Vazelinou nic nemaž, vyrobil by sis brusnou pastu.
Jinak ty ozubené kola ve vřeteníku zabírají pouze tehdy, když zakvaltuješ redukci, nebo posuv. Pak je vhodné na ně před akcí kápnout. Stejně to dělám u kol na řezání závitů (pokud je máš).
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Tato verze bude mnohem starší, minimálně meziválečný. Krásná renovace. Klobouk dolů.