Identifikace soustruhu
Dobrý den,
po dědečkovi přítelkyně jsem podědil soustruh, ale bohužel se mi zatím nepodařilo zjistit nic bližšího o jeho původu. Nemá na sobě žádný štítek a tak netuším výrobce ani jeho stáří.
Co o něm můžu říct je že když se klikou supportu toci po směru hodinovych rucicek, jede doleva. Podelny posuv funguje, pohon remenem, evidentne elektromotor dodelavany pozdeji, je k tomu jeste bedna ozubenych kol.
Prošel jsem deset stránek dozadu ale podobný jsem neviděl.
Pokud by měl někdo tip jakým směrem pátrat byl bych velice rád.
Diky
po dědečkovi přítelkyně jsem podědil soustruh, ale bohužel se mi zatím nepodařilo zjistit nic bližšího o jeho původu. Nemá na sobě žádný štítek a tak netuším výrobce ani jeho stáří.
Co o něm můžu říct je že když se klikou supportu toci po směru hodinovych rucicek, jede doleva. Podelny posuv funguje, pohon remenem, evidentne elektromotor dodelavany pozdeji, je k tomu jeste bedna ozubenych kol.
Prošel jsem deset stránek dozadu ale podobný jsem neviděl.
Pokud by měl někdo tip jakým směrem pátrat byl bych velice rád.
Diky
Je to Adolf Orlík, Praha Poříč 35, rok cca 1910.
Já se na takový byl taky podívat. Od koupě mě odradil rybinový tvar lože a právě ten posuv, kdy suport jede na opačnou stranu, než bych čekal. Krom toho to nebylo dost dobře zpřevodované, tuším, že na jednu otáčku suportového kola suport odjel asi o 10 cm.
Nožový suport není původní, originál je na jeden nůž.
Pohon motorem je samozřejmě dodělávaný, původně to bylo hnané z transmisního rozvodu pod stropem dílny.
Já se na takový byl taky podívat. Od koupě mě odradil rybinový tvar lože a právě ten posuv, kdy suport jede na opačnou stranu, než bych čekal. Krom toho to nebylo dost dobře zpřevodované, tuším, že na jednu otáčku suportového kola suport odjel asi o 10 cm.
Nožový suport není původní, originál je na jeden nůž.
Pohon motorem je samozřejmě dodělávaný, původně to bylo hnané z transmisního rozvodu pod stropem dílny.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Tak rychlou odpověď jsem opravdu nečekal. Diky moc. Skvělá zpráva. Od Adolfa Orlika tam mám i závitořez na trubky, tak to už je vše skoro do muzea. Ještě jednou diky.
Bohužel na tomto místě žádný stitek nemam, ale ještě jednou nohy prohlednu.
Pokud by někdo další měl podobné fotky rad se podívám.
Bohužel na tomto místě žádný stitek nemam, ale ještě jednou nohy prohlednu.
Pokud by někdo další měl podobné fotky rad se podívám.
-
- Příspěvky: 217
- Registrován: 14. 3. 2018, 4:52
Abych točil klikou doprava a ono to jelo doleva, no tak z toho ti musí jít regulérně po pěti minutách hlava kolem. To by se ti mohlo taky po směně stát že pojedeš autem domů a budeš točit volantem naopak.
.... ale ušetřili jedno kolečko, jednu hřídelku a dvě díry
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Musíš pak jezdit do práce na motorce, tam taky točíš doleva jede to doprava. Ideální kombinace s tímto strojem.nellospeed píše: ↑23. 4. 2021, 1:02 Abych točil klikou doprava a ono to jelo doleva, no tak z toho ti musí jít regulérně po pěti minutách hlava kolem. To by se ti mohlo taky po směně stát že pojedeš autem domů a budeš točit volantem naopak.
Jo tak takovou motorku bych chtěl vidět, kde otočím řidítky doleva a motorka jede doprava.Fifík píše: ↑23. 4. 2021, 1:19Musíš pak jezdit do práce na motorce, tam taky točíš doleva jede to doprava. Ideální kombinace s tímto strojem.nellospeed píše: ↑23. 4. 2021, 1:02 Abych točil klikou doprava a ono to jelo doleva, no tak z toho ti musí jít regulérně po pěti minutách hlava kolem. To by se ti mohlo taky po směně stát že pojedeš autem domů a budeš točit volantem naopak.
Jinak u soustruhu kde je pohyb suportu opačný než pohyb kolem, nebo klikou to není až zas taková velká zvláštnost. Už se tady o tom vícekrát psalo a to byly stroje o spoustu let mladší než ten Orlík.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Ak si zvyknutý z iného sústruhu, tak je to dosť nepríjemné. Budeš chcieť rýchlo odsunúť suport a namiesto toho ho nabúraš do univerzálky.
Vidím že na motorke si ešte nesedel, vygoogli si "bike countersteering"
Tos C45-2000
To ale není "normální" motorka.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
ale je, zkus si to na kole
lehce zatlačíš na pravé řídítko - to pochopitelně mírně zatočí doleva = motorka se nakloní doprava a zatáčí doprava a sama zavírá/natáčí řídítka doprava. Je to způsob, jak rychle dostat moto do správného náklonu a tím kontra tlakem také lehce udržuješ správný poloměr zatáčení.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Příspěvky: 217
- Registrován: 14. 3. 2018, 4:52
Jednou jsem dělal něco na nějakým rumunovi, tam se zase číselník točil naopak. Ježišmarjá, to dřív něco pokurvíš než vyrobíš. Po pěti minutách nevíš čí jseš, Takový hebla patří do hutí.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ale dřív to asi bývalo běžné. Taky mám jeden historický soustruh kde to takhle je. Jako děcko jsem se na něm učil soustružit a neměl jsem s tím žádný problém.nellospeed píše: ↑23. 4. 2021, 1:02 Abych točil klikou doprava a ono to jelo doleva, no tak z toho ti musí jít regulérně po pěti minutách hlava kolem. To by se ti mohlo taky po směně stát že pojedeš autem domů a budeš točit volantem naopak.
Aleš Procháska
Když chci zatočit doprava tak netlačím na pravé řidítko, ale naopak ho přitahuji k sobě takže zatočím doprava. A myslím že by se mělo ukončit tohle nesmyslné dohadování o reverzním řízení motocyklů nebo jízdních kol, protože vůbec nesouvisí s původním tématem o soustruhu. HOVGH.chb píše: ↑23. 4. 2021, 4:32ale je, zkus si to na kole
lehce zatlačíš na pravé řídítko - to pochopitelně mírně zatočí doleva = motorka se nakloní doprava a zatáčí doprava a sama zavírá/natáčí řídítka doprava. Je to způsob, jak rychle dostat moto do správného náklonu a tím kontra tlakem také lehce udržuješ správný poloměr zatáčení.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
myslel si to asi takto,ale na bicykli by som to radšej neskúšal https://www.youtube.com/watch?v=ORC-6E_ImeU prepáčte že to tu dávam viem že to tu nepatrí ale aspoň trocha na odľahčeniechb píše: ↑23. 4. 2021, 4:32ale je, zkus si to na kole
lehce zatlačíš na pravé řídítko - to pochopitelně mírně zatočí doleva = motorka se nakloní doprava a zatáčí doprava a sama zavírá/natáčí řídítka doprava. Je to způsob, jak rychle dostat moto do správného náklonu a tím kontra tlakem také lehce udržuješ správný poloměr zatáčení.