Lang DD18 protéká olej

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
s.brzica@centrum.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26. 8. 2022, 10:51

8. 9. 2022, 6:25

Na druhé straně převodovky pod řemeny je dle mého soudu vypouštěcí šroubek oleje se zmíněnou čtyřhranou hlavou.
Přílohy
20220908_184345.jpg
Naposledy upravil(a) s.brzica@centrum.cz dne 8. 9. 2022, 6:40, celkem upraveno 1 x.
Huz
s.brzica@centrum.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26. 8. 2022, 10:51

8. 9. 2022, 6:39

Opravdu bych nerad dělal nějakou GO. Přes to předpokládám že mě nemine utěsnit spodek i vršek. Chtěl bych vyřešit chybějící brzdu a časem dát i chlazení. Jelikož nemám tolik času a zatím jsem se nepustil do nějakých akcí tak mě čeká ještě zjistit třeba jak jsou na tom vůle a co všechno mě ještě překvapí. Začínám od základu a to že to musí napřed mazat a nejlépe netéct. Ještě k suportu a mazání. Mělo by tam být knotové mazání a opět odkážu na Německé forum ....tam je to na fotografii vidět, ale já na svém DD18 postrádám otvor pro plnění olejem. Je předpojklad že se lišily soustruhy podle toho v jakém období se vyráběli. Tak že ho někdy rozeberu a promáznu. Zatím děkuji za postřehy a snad jsem přispěl trochou do mlýna jak se říká.
Huz
s.brzica@centrum.cz
Příspěvky: 9
Registrován: 26. 8. 2022, 10:51

8. 9. 2022, 6:46

Zpravodaj píše: 7. 9. 2022, 12:17 Dobrý den, olej dejte ložiskový. Když jsem kupoval soustruh, tak dlouho stál. Proto jsem starý olej vypustil a částečně i odsál. Poté jsem dal nový olej a nechal jsem soustruh chvilku protočit. Olej jsem opět vypustil a s ním i zbytky starého. Teprve poté jsem nalil načisto nový olej. Po výměně oleje je dost pravděpodobné, že vám začne někde téct nějaké těsnění.
Množství oleje jsem neměřil. Do dolní převodovky jsem ho nalil pod hlavní hřídel na které je řemenice. Když se olej zahřál, začal mi lehce vytékat, protože mi hlavní hřídel také moc netěsní. Do vřetena jsem ho nalil, aby spodek "mazacích kroužků" kluzných ložisek byl ponořen. Pokud máte kroužky "rozepnuté" nebudou se mazat kluzná ložiska a můžete je zničit. Suport jsem jen prolil olejem a víc jsem neřešil. Budete se pouštět do nějaké GO? Můžeme si klidně vyměnit nějaké informace. Těchto soustruhů tu asi moc nebude. Díky.
Nevím, ale mazací kroužky nejsou viditelné. Tudíž nevím jestli by byli rozepnuté ani hladinu nedokážu určit. Teda zminuji se v dalším textu ohledně kontrolních šroubků na určení hladiny oleje.
Huz
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“