No to je přece jednoduché - frekvenci otáčení měníš po hyperbole A v prostředku musí mít přesně hodnotu nekonečno - na to zvláště pamatuj.
sv18 R
Tak jsem zase trochu pokročil. Dodělal jsem repasi ložisek převodovky. Mám vyvrtanou vřeteníkovou skříň a osazen snímač otáček. Zítra budu dočišťovat levou nohu zevnitř a připravovat vnitřní vedení kabelů. Pak mne čeká energetický řetěz a ovládací konzola s otáčkoměrem. Už mám skoro nakreslené schéma elektroniky snímače s displejem a při té příležitosti nabízím jednu věc. Pokud by někdo měl zájem o takovou univerzální měřící jednotku, mohu doplnit schéma o 8-mi bitový DIP switch s možností nastavovat dělící poměr (počet pulzů na otáčku). Pak by to bylo snadno přizpůsobitelné libovolnému počtu pulzů na otáčku od jedné do 256 a vcelku univerzální. Displej bude 4-místný LED (7-mi segmentový) o výšce 38 mm.
Tady jsou nějaké obrázky z dosavadního postupu. Dotaz:
Potřebuji se zbavit původní ovládací tyče spínání vřetena a vačky, která ovládala brzdové lanko. Nemáte někdo fotodokumentaci z rozebírání uvedeného?
Tady jsou nějaké obrázky z dosavadního postupu. Dotaz:
Potřebuji se zbavit původní ovládací tyče spínání vřetena a vačky, která ovládala brzdové lanko. Nemáte někdo fotodokumentaci z rozebírání uvedeného?
Hlučnost skříně neodstraní výměna ložisek, trošku se to zlepší,ale aby to opravdu fungovalo, musíš dát i všechna opotřebovaná kola. Když sundáš víko,dobře poznáš,která to jsou- pak to bude i líp řadit,protože nebudou odrbané ty zaoblení na bocích zubů. Jiná odpomoc není,v generálkách to dávali nové komplet vše,zůstával jen obal-a to je nejlepší řešení a v našich provozních podmínkách znamená výměna kol za nové konečné řešení,prootže na svém soustruhu si budeš hlídat hladinu oleje a nebudeš řadit za běhu-takže už nikdy nebudeš převodovku muset řešit..saano píše: ↑29. 10. 2022, 10:15 Ahoj neviem ako ti išlo preraďovanie otáčok pred výmenou ložísk a možno je to jeden z problémov týchto sústruhov , ale na tom mojom je to strašné. Tiež uvažujem nad výmenou ložísk pretože prevodovka je dosť hlučná a sľubujem si od toho aj zlepšenie preraďovania.
Možno si len naivne namýšľam že to radenie bude lepšie ale teraz je to katastrofa , zuby proste nechcú do seba zapadnúť.
nejlepší ochrana je topení. Jinak to opdavdu neochráníš. Jakmile nastane rosný bod, tak je to v háji. Jnak asi nastříkat aspoň konkorem vše nenalakované
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
Díky. S tím topením je to trochu problém, sice mám dílnu zaizolovanou, ale denně topit nemohu - mám tam jen kamna. Takže budu pravidelně mazat.
Dnes jsem konečně dokončil nový rozváděč elektro. Takže zítra test na motoru a hraní si s nastavováním parametrů měniče. Uvidíme, jak to bude chodit. Do motoru vřetena jsem zalepil termistor, takže chlazení se bude spouštět tehdy, pokud teplota pláště motoru přesáhne 80 stupňů. Chlazení tak, doufám, nepoběží nikdy, protože to opravdu neuvěřitelně řve.
Téměř všechny komponenty nová provedení, ale ty naprodový relé R100, jsi taky mohl nahradit motorovým spouštěčem.miv píše: ↑25. 11. 2022, 8:08 Dnes jsem konečně dokončil nový rozváděč elektro. Takže zítra test na motoru a hraní si s nastavováním parametrů měniče. Uvidíme, jak to bude chodit. Do motoru vřetena jsem zalepil termistor, takže chlazení se bude spouštět tehdy, pokud teplota pláště motoru přesáhne 80 stupňů. Chlazení tak, doufám, nepoběží nikdy, protože to opravdu neuvěřitelně řve.
IMG_20221125_205012[1].jpg
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Přesně tak, dávat tam tyhle bakelitovky je nesmysl, hlavně že se tady celkem často nabízejí nové / použité spouštěče za fakt slušné ceny . A zjednodušují drátování, já R100ky neměl rád, ani když byly nové, natož teďsalus píše: ↑26. 11. 2022, 9:58Téměř všechny komponenty nová provedení, ale ty naprodový relé R100, jsi taky mohl nahradit motorovým spouštěčem.miv píše: ↑25. 11. 2022, 8:08 Dnes jsem konečně dokončil nový rozváděč elektro. Takže zítra test na motoru a hraní si s nastavováním parametrů měniče. Uvidíme, jak to bude chodit. Do motoru vřetena jsem zalepil termistor, takže chlazení se bude spouštět tehdy, pokud teplota pláště motoru přesáhne 80 stupňů. Chlazení tak, doufám, nepoběží nikdy, protože to opravdu neuvěřitelně řve.
IMG_20221125_205012[1].jpg
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
A k čemu? Hlavní motor je na měniči. A ty dva 100 watové motůrky přece nemá smysl dávat na spouštěč. Po pravdě bych se normálně i na ty R100 vykašlal, ale už jsem je měl a vešly se tam. Tak jsou tam coby retro .salus píše: ↑26. 11. 2022, 9:58Téměř všechny komponenty nová provedení, ale ty naprodový relé R100, jsi taky mohl nahradit motorovým spouštěčem.miv píše: ↑25. 11. 2022, 8:08 Dnes jsem konečně dokončil nový rozváděč elektro. Takže zítra test na motoru a hraní si s nastavováním parametrů měniče. Uvidíme, jak to bude chodit. Do motoru vřetena jsem zalepil termistor, takže chlazení se bude spouštět tehdy, pokud teplota pláště motoru přesáhne 80 stupňů. Chlazení tak, doufám, nepoběží nikdy, protože to opravdu neuvěřitelně řve.
IMG_20221125_205012[1].jpg
Spíš ty R100 při prvním problému vykmitnu úplně. Stejně jsou tam na dvě věci. Účelnější by bylo nějaké čidlo přímo detekující funkčnost mazání. Že by odešly ty motůrky na nadproud, se mi nechce moc věřit. Ale to jsou asi již jen detaily.
Jak téměř .. ??? Úplně všechno (až na to zmíněné retro R100, které zbylo z původních komponent).
Mimochodem, pokud by někdo v okolí Teplic měl zájem o původní instalační komponenty, dám je za odvoz - nasypal jsem je do kyblíku a zatím nevyhodil. Je tam i to původní trafo - krásné a těžké.
Dotaz na někoho, kdo provozuje SV18R/RA. Chystám se osadit rozváděč na své místo a dokončit elektriku.
Otrocky jsem z původního zapojení okopíroval spínání mazání ručně - tlačítkem na čelním panelu.
Má vůbec to ruční spínání smysl? Stejně to musí běžet pořád. Napadlo mne, že bych to modifikoval tak, že by běželo okamžitě po zapnutí hlavního vypínače. Je to něco proti něčemu?
Otrocky jsem z původního zapojení okopíroval spínání mazání ručně - tlačítkem na čelním panelu.
Má vůbec to ruční spínání smysl? Stejně to musí běžet pořád. Napadlo mne, že bych to modifikoval tak, že by běželo okamžitě po zapnutí hlavního vypínače. Je to něco proti něčemu?