sv18 R

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

19. 10. 2022, 6:39

Páka zapínání posuvů na suportové skříni (ta druhá páka, než kterou se zapíná chod motoru dopředu/dozadu).
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

19. 10. 2022, 1:04

gaminn píše: 19. 10. 2022, 6:39 Páka zapínání posuvů na suportové skříni (ta druhá páka, než kterou se zapíná chod motoru dopředu/dozadu).
Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený :D .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5222
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

19. 10. 2022, 1:18

miv píše: 19. 10. 2022, 1:04
gaminn píše: 19. 10. 2022, 6:39 Páka zapínání posuvů na suportové skříni (ta druhá páka, než kterou se zapíná chod motoru dopředu/dozadu).
Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený :D .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
Jednozubovka je právě od toho abys ji zapnul v té jediné poloze a samo za chodu, jindy se netrefíš :D
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

19. 10. 2022, 2:04

Charon píše: 19. 10. 2022, 1:18
Jednozubovka je právě od toho abys ji zapnul v té jediné poloze a samo za chodu, jindy se netrefíš :D
Taky jsem se nikdy netrefil. :?

Z jiného soudku. Když už dělám na té elektrice, napadlo mne, že rovnou osadím měření rychlosti vřetena. Nenašel jsem ale místo venku, kam osadit snímač. Když jsem však otevřel vřeteník, zjistil jsem, že dobrým kandidátem by bylo snímání zubů toho velkého ozubeného kola spojeného přímo s vřetenem. Má to 64 zubů a při otáčkách 2800/min to je frekvence o něco méně než 3 kHz. To je bez problému v možnostech lepších indukčních snímačů s rozměrem M8. Pro upevnění se nabízí dvě možnosti.

Buď provrtat z boku přímo vřeteníkovou skříň naproti středu ozubeného kola. Toho se trochu bojím, protože bych nerad zahnojil skřín pilinami z vrtání a řezání závitu - i když bych vrtal do nanesené vrstvy vazelíny, strejně by tam něco mohlo asi spadnout. Toto řešení by mělo výhodu v tom, že by pak čidlo nepřekáželo.

Nebo provrtat horní krycí plech a osadit snímač do něj. To má dvě nevýhody - hůře se bude nastavovat snímací vzdálenost a snímač bude nahoře trochu překážet.

Která varianta je dle vás zkušených lepší?
servis4sp
Příspěvky: 708
Registrován: 26. 11. 2018, 1:07
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2022, 2:49

miv píše: 19. 10. 2022, 1:04
gaminn píše: 19. 10. 2022, 6:39 Páka zapínání posuvů na suportové skříni (ta druhá páka, než kterou se zapíná chod motoru dopředu/dozadu).
Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený :D .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
někdy to jde dost ztuha a chce to grif. Řadit jen do cca 300ot/min
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

20. 10. 2022, 6:33

Prosím o radu. Začal jsem rozebírat převodovku a narazil jsem na následující problém. Pojistná matice u motorové řemenice klade vážný odpor vůči povolení. Narovnal jsem tu ohnutou podložku pod ní a naivně si myslel, že to půjde snadno povolit (tak jak to šlo na druhé straně u řemenice plochého řemenu). Jenže to někdo - nevím proč - dotáhl. Tu řemenici neudržím, protože se volně otáčí přes převody, takže nemám oporu proti momentu montážního klíče.

Dotaz 1 - na straně motorové řemenice - je tam pravý nebo levý závit?
Dotaz 2 - máte nějaký trik na zajištění řemenice proti otáčení? Napadlo mne dát mezi ozubená kola dřevěný klínek, ale nějak se mi do takové čuňačiny nechce. Druhá možnost je koupit matici s jemným závitem jako kontramatku a dát ji na druhou stranu. Pak by to mělo jít dvěma klíči povolit. Nebo to jde nějak jinak inteligentněji?
gaminn
Příspěvky: 881
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

20. 10. 2022, 7:09

Zkusil bych rázový utahovák.
coviha
Příspěvky: 146
Registrován: 20. 9. 2014, 8:25

20. 10. 2022, 7:15

dej mezi zuby kus hliniku a neser se stim nebo skus dat na řemenici řemenkterý zašprajcuješ ale jestli je to zatažene na bejka nebo ještě zalepene tak jdině ten hlinik mezi ty zuby
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

21. 10. 2022, 9:16

coviha píše: 20. 10. 2022, 7:15 dej mezi zuby kus hliniku a neser se stim nebo skus dat na řemenici řemenkterý zašprajcuješ ale jestli je to zatažene na bejka nebo ještě zalepene tak jdině ten hlinik mezi ty zuby
hliník zafungoval
coviha
Příspěvky: 146
Registrován: 20. 9. 2014, 8:25

21. 10. 2022, 9:32

tak vidiš nic se tomu nestalo co maš s převodovkou
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

21. 10. 2022, 9:58

coviha píše: 21. 10. 2022, 9:32 tak vidiš nic se tomu nestalo co maš s převodovkou
Koupil jsem SV18RA a dělám preventivní výměnu ložisek. Předpokládám, že se na to již nikdy nepodívám, tak to chci mít v pořádku.
coviha
Příspěvky: 146
Registrován: 20. 9. 2014, 8:25

21. 10. 2022, 10:04

maš tam na boku měrku oleje někdo se tady ptal kolik tam ma být oleje co čerpadlo maše tam je potřeba dat pozor na tu vačku a ten pist většinou pist býva odřenej a nemaže to většinou jsme to navařovali byli pod tou řemenicipakny na brzděni
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

21. 10. 2022, 10:05

Rozborka převodovky vyřešena, takže další problém.

Díky té zasr... brzdě je zničená páka spouštění stroje, respektive nedrží v horní poloze. Rozhodl jsem se, že ji nahradím elektrickým spínačem. Stejně jsem předpokládal časem instalaci odměřování, takže energetický řetěz tam bude tak jako tak. Zatím tu páku pouze nebudu používat. Časem se jí úplně zbavím - bude o jednu tyč méně. Vačka brzdy je na tyči zajištěna kolíkem s M4 vnitřním závitem. Jak se takový kolík demontuje?
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

22. 10. 2022, 6:00

miv píše: 21. 10. 2022, 10:05 Vačka brzdy je na tyči zajištěna kolíkem s M4 vnitřním závitem. Jak se takový kolík demontuje?
Právě za ten vnitřní závit se třeba pomocí svorníku se závitem M4 a vhodných podložek a matice kolík vytahuje, kolík bývá kuželový.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
miv
Příspěvky: 777
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

22. 10. 2022, 3:44

salus píše: 22. 10. 2022, 6:00
miv píše: 21. 10. 2022, 10:05 Vačka brzdy je na tyči zajištěna kolíkem s M4 vnitřním závitem. Jak se takový kolík demontuje?
Právě za ten vnitřní závit se třeba pomocí svorníku se závitem M4 a vhodných podložek a matice kolík vytahuje, kolík bývá kuželový.
Díky. Udělám si na to stahovák. Předpokládám, že ten svorník by měl být pevnostní (což asi svorník je z principu).
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“