To pak nebude tak dobře měřit při velmi nízkých otáčkách. Navíc, když už mám bastlit, tak je mi celkem jedno, jestli tam vrazím procesor nebo jakýkoliv jiný šváb. Většinu součástek mám stejně po šuplíkách a software budu mít po večerech za chvíli. A další bonus - dám tam digity s vyššími znaky (našel jsem u TME krásné o výšce 38 mm).mmuzila píše: ↑30. 10. 2022, 5:06A nechcel by si použiť tu cinsku krabicku a dobastlit k tomu frekvencnu delicku (moze to byt jeden integrac)? 64 je pekne cislo (mocnina 2) a napr z integrovaneho obvodu 4024 lezie aj f/64.miv píše: ↑27. 10. 2022, 8:57 Při příležitosti uvádění soustruhu do provozu jsem začal řešit přímé měření otáček vřetena. Zvolil jsem měření frekvence zubů hlavního ozubeného kola vřetena (64 zubů). Vyvrtal jsem vřeteníkovou skříň a připravuji domek pro magnetický koncový spínač. Funguje to velmi pěkně, ale mám drobný problém. Potřebuji vyhodnocovací jednotku, která převede těch 64 zubů na otáčku na otáčky za minutu a zobrazí je. Nemáte někdo tip na jednotku, která umí nastavit počet impulzů na otáčku? Než to začnu bastlit, chci se ujistit, že se to nedá za pár korun koupit. Ty čínské jsou stavěné na jeden impuls na otáčku a nejsou nastavitelné. Když nic neseženu, ubastlím to s mojí oblíbenou MSP430 - těch mám v šuplíku povícero.
sv18 R
Ahoj nevím proč z toho děláte vědu, měřím přímo vřeteno, otáčkoměr z Eleca, indukčák z šuplíka, měří parádně A podporuju českou výrobu, tohle není čajna možnámiv píše: ↑30. 10. 2022, 6:40To pak nebude tak dobře měřit při velmi nízkých otáčkách. Navíc, když už mám bastlit, tak je mi celkem jedno, jestli tam vrazím procesor nebo jakýkoliv jiný šváb. Většinu součástek mám stejně po šuplíkách a software budu mít po večerech za chvíli. A další bonus - dám tam digity s vyššími znaky (našel jsem u TME krásné o výšce 38 mm).mmuzila píše: ↑30. 10. 2022, 5:06A nechcel by si použiť tu cinsku krabicku a dobastlit k tomu frekvencnu delicku (moze to byt jeden integrac)? 64 je pekne cislo (mocnina 2) a napr z integrovaneho obvodu 4024 lezie aj f/64.miv píše: ↑27. 10. 2022, 8:57 Při příležitosti uvádění soustruhu do provozu jsem začal řešit přímé měření otáček vřetena. Zvolil jsem měření frekvence zubů hlavního ozubeného kola vřetena (64 zubů). Vyvrtal jsem vřeteníkovou skříň a připravuji domek pro magnetický koncový spínač. Funguje to velmi pěkně, ale mám drobný problém. Potřebuji vyhodnocovací jednotku, která převede těch 64 zubů na otáčku na otáčky za minutu a zobrazí je. Nemáte někdo tip na jednotku, která umí nastavit počet impulzů na otáčku? Než to začnu bastlit, chci se ujistit, že se to nedá za pár korun koupit. Ty čínské jsou stavěné na jeden impuls na otáčku a nejsou nastavitelné. Když nic neseženu, ubastlím to s mojí oblíbenou MSP430 - těch mám v šuplíku povícero.
https://www.eleco.cz/qmd-08-s-otackomer.html
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Neděláme z toho vědu. Ale určitě nechci dávat kus plechu zvenku na vřeteno a navíc už mám skříň provrtanou přímo proti ozubenému kolu, mám koupen správný indukční snímač a ještě navíc chci velká písmenka. Tyto displeje s půlpalcovými digity nejsou už nic pro mne .Charon píše: ↑30. 10. 2022, 7:10 Ahoj nevím proč z toho děláte vědu, měřím přímo vřeteno, otáčkoměr z Eleca, indukčák z šuplíka, měří parádně A podporuju českou výrobu, tohle není čajna možná
https://www.eleco.cz/qmd-08-s-otackomer.html
S tou Čajnou bych si tedy nevsadil. Teď zrovna jsem koupil joystick na spínání pohonu toho soustruhu - vyplázl jsem 495,- s dobrým pocitem, že podporuji našeho výrobce, abych to, co mi přišlo následně, našel na alíkovi za polovinu. Smutný příběh - stáváme se subprodejci prodejců.Charon píše: ↑30. 10. 2022, 7:10
Ahoj nevím proč z toho děláte vědu, měřím přímo vřeteno, otáčkoměr z Eleca, indukčák z šuplíka, měří parádně A podporuju českou výrobu, tohle není čajna možná
https://www.eleco.cz/qmd-08-s-otackomer.html
Mimochodem - snímání máš hezké, ale co ten kablík od indukčáku vedený plechem bez průchodky? Mé srdce elektrikáře kvílí.
Řeším umístění ovládací konzoly na suportu. Konzola bude obsahovat joystick pro zapínání vřetena v obou směrech, potenciometr měniče a elektroniku s displejem otáčkoměru. Chci to umístit vpravo od horní desky suportové převodovky. Mám v plánu za tímto účelem navrtat dva závity M8 do hrany desky, která kryje skříň. Pochopitelně mimo šrouby, které tu desku drží na skříni a mimo kolík, který je mezi těmi šrouby.
Když to navrtám tak do hloubky 20 mm do hrany, nehrozí, že něco trefím?
Když to navrtám tak do hloubky 20 mm do hrany, nehrozí, že něco trefím?
Takže ne na konzolku na suportu společně s potenciometrem? Tu konzoli budu mít vlevo od suportu asi tak 10 cm od nožové hlavy, takže bych viděl na displej také. Myslíš, že umístění nad univerzálou je tedy lepší?
Nevím jak to děláte, ale já nastavím poťákem otáčky před tím, než zapíchnu kudlu a v průběhu soustružení mě vlastně nezajímají, Případný problém stejně nejdřív slyším, ale já mám malé šudlátko Když mám blbě otáčky, stejně odjedu kudlou a změním, takže na to v jednom pohledu nepotřebuju vidět
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Díky za poznámku.Charon píše: ↑1. 11. 2022, 5:56 Nevím jak to děláte, ale já nastavím poťákem otáčky před tím, než zapíchnu kudlu a v průběhu soustružení mě vlastně nezajímají, Případný problém stejně nejdřív slyším, ale já mám malé šudlátko Když mám blbě otáčky, stejně odjedu kudlou a změním, takže na to v jednom pohledu nepotřebuju vidět
Ano takto jsem uvažoval také, ale jsem zatím naprostý laik, takže rád vyslechnu názory vás zkušenějších.
Přesně z důvodu, o kterém mluvíš, jsem se rozhodl umístit potenciometr, displej i spínač vřetena na jednu konzoli (umístěnou na suportu). Říkal jsem si, že nastavuji otáčky před soustružením a k tomu potřebuji mít uvedené ovládací prvky společně po ruce.
A z prostorových důvodů a kvůli vedení kabelů mi to nejlépe vychází vlevo od suportu. Nepřekáží tam žádné páky a kablíky snadno přetáhnu dozadu do energetického řetězu.
P.S.
Už jsi tam dal tu průchodku?
Vlavo od nožovej hlavy ide najviac špon+ voda z chladenia. Tam to bude mať krátku životnosť Pri sústružení čela je vhodné (keď môžeš) dodržať +- reznú rýchlosť- zvyšovať otáčky s pohybom noža ku stredu. Optimálne miesto na ovládanie je, ako to malo RD-čko, akurát by si asi musel upraviť páku reverzu na závitovanie.
No moc se stydím A samo jich mám plnou krabici... Ale je to 24V DC tak mě to nezabijemiv píše: ↑1. 11. 2022, 6:18Díky za poznámku.Charon píše: ↑1. 11. 2022, 5:56 Nevím jak to děláte, ale já nastavím poťákem otáčky před tím, než zapíchnu kudlu a v průběhu soustružení mě vlastně nezajímají, Případný problém stejně nejdřív slyším, ale já mám malé šudlátko Když mám blbě otáčky, stejně odjedu kudlou a změním, takže na to v jednom pohledu nepotřebuju vidět
Ano takto jsem uvažoval také, ale jsem zatím naprostý laik, takže rád vyslechnu názory vás zkušenějších.
Přesně z důvodu, o kterém mluvíš, jsem se rozhodl umístit potenciometr, displej i spínač vřetena na jednu konzoli (umístěnou na suportu). Říkal jsem si, že nastavuji otáčky před soustružením a k tomu potřebuji mít uvedené ovládací prvky společně po ruce.
A z prostorových důvodů a kvůli vedení kabelů mi to nejlépe vychází vlevo od suportu. Nepřekáží tam žádné páky a kablíky snadno přetáhnu dozadu do energetického řetězu.
P.S.
Už jsi tam dal tu průchodku?
Znáš to, jednotka dočasnosti je jeden furt
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
To je samo paráda, ale třeba já jsem hobík nadšenej že umí jakž takž závity a beru to tak že to moje smko nemělo a já nejsem chobotnice abych to zvládnul Ale i když na něj uvidím, stejně nebudu vědět kolik přidat, když popojedu kudlou v průměru třeba cenťák.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Dobře, dám to vpravo. Páku nebude třeba upravovat. Stačí konzoli vysunout směrem doprava o cca 10 cm. To jsem si teď oměřil.qwer píše: ↑1. 11. 2022, 7:54 Vlavo od nožovej hlavy ide najviac špon+ voda z chladenia. Tam to bude mať krátku životnosť Pri sústružení čela je vhodné (keď môžeš) dodržať +- reznú rýchlosť- zvyšovať otáčky s pohybom noža ku stredu. Optimálne miesto na ovládanie je, ako to malo RD-čko, akurát by si asi musel upraviť páku reverzu na závitovanie.