sv18 R
Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
Jednozubovka je právě od toho abys ji zapnul v té jediné poloze a samo za chodu, jindy se netrefíšmiv píše: ↑19. 10. 2022, 1:04Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Taky jsem se nikdy netrefil.
Z jiného soudku. Když už dělám na té elektrice, napadlo mne, že rovnou osadím měření rychlosti vřetena. Nenašel jsem ale místo venku, kam osadit snímač. Když jsem však otevřel vřeteník, zjistil jsem, že dobrým kandidátem by bylo snímání zubů toho velkého ozubeného kola spojeného přímo s vřetenem. Má to 64 zubů a při otáčkách 2800/min to je frekvence o něco méně než 3 kHz. To je bez problému v možnostech lepších indukčních snímačů s rozměrem M8. Pro upevnění se nabízí dvě možnosti.
Buď provrtat z boku přímo vřeteníkovou skříň naproti středu ozubeného kola. Toho se trochu bojím, protože bych nerad zahnojil skřín pilinami z vrtání a řezání závitu - i když bych vrtal do nanesené vrstvy vazelíny, strejně by tam něco mohlo asi spadnout. Toto řešení by mělo výhodu v tom, že by pak čidlo nepřekáželo.
Nebo provrtat horní krycí plech a osadit snímač do něj. To má dvě nevýhody - hůře se bude nastavovat snímací vzdálenost a snímač bude nahoře trochu překážet.
Která varianta je dle vás zkušených lepší?
někdy to jde dost ztuha a chce to grif. Řadit jen do cca 300ot/minmiv píše: ↑19. 10. 2022, 1:04Díky. To je ta, co se mi s ní nedařilo pohybovat. To víš - totální začátečník. Natěšený, ale ještě celý zelený .
Zkusil jsem s ní za klidu pohybovat, a moc se mi to nedaří. Zařadím jen tehdy, když se dívám do vřeteníku a nastavím tu spojku proti výřezu. Ta páka se dá přesouvat asi jen za chodu. Je to tak?
Jinak je celý ten mechanismus opravdu dokonalý. Jak to postupně odkrývám a zjišťuji, jak je to vymyšlené, docela ty naše předky obdivuji.
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
Prosím o radu. Začal jsem rozebírat převodovku a narazil jsem na následující problém. Pojistná matice u motorové řemenice klade vážný odpor vůči povolení. Narovnal jsem tu ohnutou podložku pod ní a naivně si myslel, že to půjde snadno povolit (tak jak to šlo na druhé straně u řemenice plochého řemenu). Jenže to někdo - nevím proč - dotáhl. Tu řemenici neudržím, protože se volně otáčí přes převody, takže nemám oporu proti momentu montážního klíče.
Dotaz 1 - na straně motorové řemenice - je tam pravý nebo levý závit?
Dotaz 2 - máte nějaký trik na zajištění řemenice proti otáčení? Napadlo mne dát mezi ozubená kola dřevěný klínek, ale nějak se mi do takové čuňačiny nechce. Druhá možnost je koupit matici s jemným závitem jako kontramatku a dát ji na druhou stranu. Pak by to mělo jít dvěma klíči povolit. Nebo to jde nějak jinak inteligentněji?
Dotaz 1 - na straně motorové řemenice - je tam pravý nebo levý závit?
Dotaz 2 - máte nějaký trik na zajištění řemenice proti otáčení? Napadlo mne dát mezi ozubená kola dřevěný klínek, ale nějak se mi do takové čuňačiny nechce. Druhá možnost je koupit matici s jemným závitem jako kontramatku a dát ji na druhou stranu. Pak by to mělo jít dvěma klíči povolit. Nebo to jde nějak jinak inteligentněji?
Rozborka převodovky vyřešena, takže další problém.
Díky té zasr... brzdě je zničená páka spouštění stroje, respektive nedrží v horní poloze. Rozhodl jsem se, že ji nahradím elektrickým spínačem. Stejně jsem předpokládal časem instalaci odměřování, takže energetický řetěz tam bude tak jako tak. Zatím tu páku pouze nebudu používat. Časem se jí úplně zbavím - bude o jednu tyč méně. Vačka brzdy je na tyči zajištěna kolíkem s M4 vnitřním závitem. Jak se takový kolík demontuje?
Díky té zasr... brzdě je zničená páka spouštění stroje, respektive nedrží v horní poloze. Rozhodl jsem se, že ji nahradím elektrickým spínačem. Stejně jsem předpokládal časem instalaci odměřování, takže energetický řetěz tam bude tak jako tak. Zatím tu páku pouze nebudu používat. Časem se jí úplně zbavím - bude o jednu tyč méně. Vačka brzdy je na tyči zajištěna kolíkem s M4 vnitřním závitem. Jak se takový kolík demontuje?
Právě za ten vnitřní závit se třeba pomocí svorníku se závitem M4 a vhodných podložek a matice kolík vytahuje, kolík bývá kuželový.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Díky. Udělám si na to stahovák. Předpokládám, že ten svorník by měl být pevnostní (což asi svorník je z principu).