sv18 R
Rozebral jsem převodovku a budu měnit ložiska. Má smysl tam dávat drahá od SKF nebo stačí třeba ZKL případně NACHI?
Pokud by měl někdo zájem, mohu sem dát poměrně velmi podrobnou fotodokumentaci jak jsem to rozebíral, na co si dát pozor a tak.
Pokud by měl někdo zájem, mohu sem dát poměrně velmi podrobnou fotodokumentaci jak jsem to rozebíral, na co si dát pozor a tak.
No to zalezi jestli to budes honit ve trismennem provozu nebo obcas neco ošudlat
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Ve třísměnném mne honí manželka . Takže zbude čas už jen na to šudlání. Ale vážně. Ty ceny od SKF jsou sice docela vysoké, ale zase ne likvidační. Už teď mám jen v elektro materiálu tak 15 tis. navíc k pořizovací ceně. Takže jestli budou stát ložiska do motoru a převodovky 600 nebo 1500 je asi jedno. Šlo mi spíše o to, zda SKF ložiska opravdu stojí za ty peníze.
'To jsou mi otázky.. asi nejlepší bude,když si na těch ložiskách přečteš, kde je splácali dohormady. Pozor, každý rozměr bude mít jinou krajinu původu. Už léta neplatí SKF Sweden,to je jen na historickejch kusech. Takže na SKF explorer se dozvíš,že některá jsou made in Italy,ale jiná třeba Románia,Malaysia a třeba i Slovákia.. Tomu jsme dřív říkávali rozvojové země. A popravdě tady už nějak nevidím rozdíl mezi ZVL anebo SKF-tedy krom ceny..miv píše: ↑22. 10. 2022, 10:20Ve třísměnném mne honí manželka . Takže zbude čas už jen na to šudlání. Ale vážně. Ty ceny od SKF jsou sice docela vysoké, ale zase ne likvidační. Už teď mám jen v elektro materiálu tak 15 tis. navíc k pořizovací ceně. Takže jestli budou stát ložiska do motoru a převodovky 600 nebo 1500 je asi jedno. Šlo mi spíše o to, zda SKF ložiska opravdu stojí za ty peníze.
Takže za ty prachy nestojí. Co NACHI? O těch dodavatel hovoří jako o premiové japonské značce.david.2 píše: ↑22. 10. 2022, 11:08'To jsou mi otázky.. asi nejlepší bude,když si na těch ložiskách přečteš, kde je splácali dohormady. Pozor, každý rozměr bude mít jinou krajinu původu. Už léta neplatí SKF Sweden,to je jen na historickejch kusech. Takže na SKF explorer se dozvíš,že některá jsou made in Italy,ale jiná třeba Románia,Malaysia a třeba i Slovákia.. Tomu jsme dřív říkávali rozvojové země. A popravdě tady už nějak nevidím rozdíl mezi ZVL anebo SKF-tedy krom ceny..miv píše: ↑22. 10. 2022, 10:20Ve třísměnném mne honí manželka . Takže zbude čas už jen na to šudlání. Ale vážně. Ty ceny od SKF jsou sice docela vysoké, ale zase ne likvidační. Už teď mám jen v elektro materiálu tak 15 tis. navíc k pořizovací ceně. Takže jestli budou stát ložiska do motoru a převodovky 600 nebo 1500 je asi jedno. Šlo mi spíše o to, zda SKF ložiska opravdu stojí za ty peníze.
V generalkach dávajú do prevodoviek zvl zkl OKREM ložiská plochej remenice tam dávajú lepšie ložiská. Hľadaj koyo na Tom sa nepopalis.miv píše: ↑23. 10. 2022, 12:27Takže za ty prachy nestojí. Co NACHI? O těch dodavatel hovoří jako o premiové japonské značce.david.2 píše: ↑22. 10. 2022, 11:08'To jsou mi otázky.. asi nejlepší bude,když si na těch ložiskách přečteš, kde je splácali dohormady. Pozor, každý rozměr bude mít jinou krajinu původu. Už léta neplatí SKF Sweden,to je jen na historickejch kusech. Takže na SKF explorer se dozvíš,že některá jsou made in Italy,ale jiná třeba Románia,Malaysia a třeba i Slovákia.. Tomu jsme dřív říkávali rozvojové země. A popravdě tady už nějak nevidím rozdíl mezi ZVL anebo SKF-tedy krom ceny..miv píše: ↑22. 10. 2022, 10:20
Ve třísměnném mne honí manželka . Takže zbude čas už jen na to šudlání. Ale vážně. Ty ceny od SKF jsou sice docela vysoké, ale zase ne likvidační. Už teď mám jen v elektro materiálu tak 15 tis. navíc k pořizovací ceně. Takže jestli budou stát ložiska do motoru a převodovky 600 nebo 1500 je asi jedno. Šlo mi spíše o to, zda SKF ložiska opravdu stojí za ty peníze.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Tak jsem objednal ložiska FAG. Hlavně proto, že v Prumexu měli všechna, která potřebuji. Když je dávají do podvozků aut, tak to snad bude OK.
Přišla mi ložiska od fy FAG, což by měli být Němci. A hádejte, co je na nich uvedeno? No ovšem, správně, Made In China. Ať už jdou všichni k šípku.
V motoru jsem je vyměnil a teď zbývá převodovka. Zde je pár obrázků.
Při příležitosti uvádění soustruhu do provozu jsem začal řešit přímé měření otáček vřetena. Zvolil jsem měření frekvence zubů hlavního ozubeného kola vřetena (64 zubů). Vyvrtal jsem vřeteníkovou skříň a připravuji domek pro magnetický koncový spínač. Funguje to velmi pěkně, ale mám drobný problém. Potřebuji vyhodnocovací jednotku, která převede těch 64 zubů na otáčku na otáčky za minutu a zobrazí je. Nemáte někdo tip na jednotku, která umí nastavit počet impulzů na otáčku? Než to začnu bastlit, chci se ujistit, že se to nedá za pár korun koupit. Ty čínské jsou stavěné na jeden impuls na otáčku a nejsou nastavitelné. Když nic neseženu, ubastlím to s mojí oblíbenou MSP430 - těch mám v šuplíku povícero.
Ahoj neviem ako ti išlo preraďovanie otáčok pred výmenou ložísk a možno je to jeden z problémov týchto sústruhov , ale na tom mojom je to strašné. Tiež uvažujem nad výmenou ložísk pretože prevodovka je dosť hlučná a sľubujem si od toho aj zlepšenie preraďovania.
Možno si len naivne namýšľam že to radenie bude lepšie ale teraz je to katastrofa , zuby proste nechcú do seba zapadnúť.
Možno si len naivne namýšľam že to radenie bude lepšie ale teraz je to katastrofa , zuby proste nechcú do seba zapadnúť.
Zrovna dnes jsem to celé testoval ještě před uzavřením víkem a došel jsem k tomuto. V některých pozicích ozubených kol a řadícího bubnu musíš pootočit výstupní hřídelí, abys zařadil. Tak to prostě je. Je to dáno dvojím důvodem.saano píše: ↑29. 10. 2022, 10:15 Ahoj neviem ako ti išlo preraďovanie otáčok pred výmenou ložísk a možno je to jeden z problémov týchto sústruhov , ale na tom mojom je to strašné. Tiež uvažujem nad výmenou ložísk pretože prevodovka je dosť hlučná a sľubujem si od toho aj zlepšenie preraďovania.
Možno si len naivne namýšľam že to radenie bude lepšie ale teraz je to katastrofa , zuby proste nechcú do seba zapadnúť.
1/ Některé přechody na řadícím bubnu jsou hodně ostré - tam když nenajedeš řadícím bubnem dosti rychle, tak se to zastaví v půlce a nepřeřadíš.
2/ V určitých pozicích ozubených kol dojde při přeřazení k tomu, že do sebe narazí kola mimo zuby a v té situaci musíš pootočit výstupní osou - to půjde pomocí pootočení vřetena.
Nemám zkušenosti s jinými stroji, ale zde se mi ta převodovka zdá býti ne úplně dobře vyřešená.
Hlučnost ložisky vyřešíš, řazení - obávám se - nikoliv. Možná by pomohla kompletní výměna ozubených kol, ale to je částka jako za půl soustruhu.
Já to osazuji frekvenčním měničem, tak si od toho slibuji i možnost řadit za chodu při velmi nízkých otáčkách motoru - to by možná mohlo pomoci.
Na 18-kach sa zvyklo preraďovať pri dobehu vretena, no až úplne pred zastavením, aby nebolo počuť tie nepríjemné zvuky, alebo sa cukne do "páky", zvlášť keď je zaradená menšia rýchlosť, a pootočiť s vretenom ide ťažko. Keď prišli na dielňu zgenerálkované stroje s novými črevami v prevodovke, preraďovali o poznanie horšie ako tie čo už mali niečo za sebou. Je to jak písal predomnou konštrukciou prevodovky.
Hlučnosť prevodovky je aj v dôsledku opotrebenia kolies, tam výmena ložísk až tak moc nepomôže.
Hlučnosť prevodovky je aj v dôsledku opotrebenia kolies, tam výmena ložísk až tak moc nepomôže.
A nechcel by si použiť tu cinsku krabicku a dobastlit k tomu frekvencnu delicku (moze to byt jeden integrac)? 64 je pekne cislo (mocnina 2) a napr z integrovaneho obvodu 4024 lezie aj f/64.miv píše: ↑27. 10. 2022, 8:57 Při příležitosti uvádění soustruhu do provozu jsem začal řešit přímé měření otáček vřetena. Zvolil jsem měření frekvence zubů hlavního ozubeného kola vřetena (64 zubů). Vyvrtal jsem vřeteníkovou skříň a připravuji domek pro magnetický koncový spínač. Funguje to velmi pěkně, ale mám drobný problém. Potřebuji vyhodnocovací jednotku, která převede těch 64 zubů na otáčku na otáčky za minutu a zobrazí je. Nemáte někdo tip na jednotku, která umí nastavit počet impulzů na otáčku? Než to začnu bastlit, chci se ujistit, že se to nedá za pár korun koupit. Ty čínské jsou stavěné na jeden impuls na otáčku a nejsou nastavitelné. Když nic neseženu, ubastlím to s mojí oblíbenou MSP430 - těch mám v šuplíku povícero.