Ahoj, omluvte prosím překlad na deepl.com (z angličtiny).
Jsem v Melbourne v Austrálii.
Dávám nějakou péči o S28 z roku 1957. Nikdy jsem ho neprovozoval, tak prosím omluvte, pokud jsou mé dotazy naivní.
Trochu mě mate nastavení automatického posuvu vozíku. Tohle:
Už má v mechanismu nějaké podložky, takže ho někdo hledal a seřizoval přede mnou. Čím silnější jsou podložky, tím větší je předpětí na pružině spojky a tím více se rozpojí zuby podávacího ústrojí. Na špatném obrázku průřezu, který mám, nejsou podložky vidět (myslím).
Vodováha má polohy nahoru, doprostřed a dolů. Poloha nahoře je pro záběr, myslím, že do střední "neutrální" polohy ji posouvá pružina automatického vypínání, a poloha dolů je vypnutá.
Otázka 1:
Měla by být středová "neutrální" poloha zcela vypnutá? Zdá se mi logické, že by měla. Ale když nastavím podložky tak, aby to tak bylo, když je páka v horní poloze, zuby nemají téměř žádný záběr. Jen velmi malý záběr. To se mi zdá špatně.
Ale pokud přidám podložky, aby se zuby v poloze "nahoru" lépe zasekly, pak se ve středové neutrální poloze zcela nevypnou.
Pokud podložky odstraním, pak se zuby v poloze "dolů" také nerozpojí... takže se zdá, že podložky potřebuji.
Také maximální velikost podložek je omezená, protože ozubené kolo narazí na "plášť" vodicího šroubu.
Nevidím žádnou jinou možnost nastavení.
Otázka 2:
Slouží seřizovací šroub ve středové hřídeli k nastavení citlivosti automatického vypínání? A když se odpojí, měla by se páčka dostat do střední polohy nebo dolů?
Za každou pomoc děkuji. Děkuji.
Greg.
Nastavení a seřízení automatického posuvu TOS S28
Hi Greg,StrayAlien píše: ↑6. 5. 2023, 1:11 ....Slouží seřizovací šroub ve středové hřídeli k nastavení citlivosti automatického vypínání? A když se odpojí, měla by se páčka dostat do střední polohy nebo dolů?
Ano, serizovaci sroub ve stredove casti slouzi k nastaveni citlivosti.
Kdyz se odpoji, packa se vraci do horizontalni polohy (na 3 o'clock).
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Děkuji Dawe / ssmak3050,
Dawe, ta věc s třemi hodinami je dobrá. Můj je zhruba stejný. Ale ani se stávajícími podložkami se to tam úplně nerozpojovalo. Řekl jsem si, že by se tam _měl_ odpojovat, takže jsem si vyrobil nějaké další podložky, aby se v té neutrální poloze odpojil asi o 0,1 mm.
Dospěl jsem k závěru, že když je páka nahoře, zuby převodovky mohou být vždy jen částečně zaaretované, nikoli plně, jak jsem očekával. A nevidím žádný jiný způsob nastavení, takže podložky se zdají být jediným řešením.
ssmak3050, děkuji - ty fotky z tohoto fóra jsem studoval mnohokrát!! Na webu není moc fotek z rozebírání S28. Zajímavé je, že ta sestava se mírně liší od té mojí, třeba pod "A" (mezi "A" a vozíkem) nemám to velké axiální ložisko. Jen nějaké kalené a broušené distanční podložky. Myslím, že se mechanismus v průběhu let změnil.
Na obrázku z fóra, který mám, to dodatečné vysvětlení není, takže ještě jednou děkuji. Velmi užitečné.
Greg.
Dawe, ta věc s třemi hodinami je dobrá. Můj je zhruba stejný. Ale ani se stávajícími podložkami se to tam úplně nerozpojovalo. Řekl jsem si, že by se tam _měl_ odpojovat, takže jsem si vyrobil nějaké další podložky, aby se v té neutrální poloze odpojil asi o 0,1 mm.
Dospěl jsem k závěru, že když je páka nahoře, zuby převodovky mohou být vždy jen částečně zaaretované, nikoli plně, jak jsem očekával. A nevidím žádný jiný způsob nastavení, takže podložky se zdají být jediným řešením.
ssmak3050, děkuji - ty fotky z tohoto fóra jsem studoval mnohokrát!! Na webu není moc fotek z rozebírání S28. Zajímavé je, že ta sestava se mírně liší od té mojí, třeba pod "A" (mezi "A" a vozíkem) nemám to velké axiální ložisko. Jen nějaké kalené a broušené distanční podložky. Myslím, že se mechanismus v průběhu let změnil.
Na obrázku z fóra, který mám, to dodatečné vysvětlení není, takže ještě jednou děkuji. Velmi užitečné.
Greg.