MN80.-typy,rady,fotky

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

4. 6. 2019, 7:57

drekk píše: 4. 6. 2019, 7:39 nepatri kdyby jsi je prodaval tak koupim
jestli to jsou vsechny veci co mas na fotce tak ti nebudou do niceho pasovat
Nieje to všetko,,ešte som to všetko nepotriedil
20190604_183110.jpg
20190604_183000.jpg
20190604_182948.jpg
20190604_182937.jpg
20190604_182927.jpg
drekk
Příspěvky: 359
Registrován: 13. 3. 2012, 2:06

4. 6. 2019, 8:47

teoreticky to vidis jestli se do neceho co je u soustruhu kestiny vejdou a utahnou se ja tam nic takoveho nevidim
Tos SM16B, Tos FN20, Tos FA2, Hodinařske soustruhy
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

4. 6. 2019, 8:58

Hladal som redukciu do ktorej by sedeli ale zatial som nenašiel,,je tam ešte jedna bedna tak možno to bude tam,,klieštiny boli pri sústruhu ,,no uvidim ked to pretriedim
Engineer
Příspěvky: 2354
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

4. 6. 2019, 9:22

Dej sem fotku samotný kleštiny a bude to pak jasný ...
Tipuju, že to jsou malý kleštiny typově F8 (průměr těla 8mm) bez závitu na konci. Jsou to kleštiny z nějakejch malejch automatů, kde to patrně bylo na upínání nástrojů ve vrtacím příslušenství těchto strojů. K MN80-ce to na 99,99999% nepatří, tedy pokud si na ně někdo nevyrobil třeba upínací hlavičku do koníka, kterou bys tam měl v bedně .....
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

5. 6. 2019, 11:37

Engineer píše: 4. 6. 2019, 9:22 Dej sem fotku samotný kleštiny a bude to pak jasný ...
Tipuju, že to jsou malý kleštiny typově F8 (průměr těla 8mm) bez závitu na konci. Jsou to kleštiny z nějakejch malejch automatů, kde to patrně bylo na upínání nástrojů ve vrtacím příslušenství těchto strojů. K MN80-ce to na 99,99999% nepatří, tedy pokud si na ně někdo nevyrobil třeba upínací hlavičku do koníka, kterou bys tam měl v bedně .....
Mal si pravdu sú to 8mm bez závitu,,prípravok som zatial nenašiel
20190605_082804.jpg
buca6
Příspěvky: 5
Registrován: 7. 8. 2016, 12:31
Bydliště: Ova

5. 6. 2019, 8:34

Zdravím, nemá někdo foto jak vypadá matice pro vychylování koníka?
Při rozebírání jsem zjistil že mi úplně chybí.
Díky
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

12. 6. 2019, 5:16

Dobrý deň,dnes som pri čistení sústruhu zistil že na jednom ozubenom kolese sú vylomené zuby,,dá sa to niekde kúpiť? Má 24 zubov,priemer 26mm, hrúbka 10mm,otvor 10mm,asi modul 1,,najlepššie kalené brúsené,,,dakujem
20190612_135131.jpg
20190612_135114.jpg
Naposledy upravil(a) majo477 dne 12. 6. 2019, 5:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10101
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 6. 2019, 5:30

Prodávaj se i s kalenýma zubama a měkké jádro ,třeba
https://www.mateza.cz/e-shop/ozubene-ko ... gKwyvD_BwE
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubos2
Příspěvky: 94
Registrován: 18. 10. 2013, 3:03

13. 6. 2019, 11:23

Ahoj pánové. Já se tu debat příliš nezúčastňuji, ale chtěl bych k tomuto vyjádřit svůj názor.
Osobně bych se obrátil na p.Tumlíka ten tato kola vyrábí a to tak, že jsou vyvložkována kluznou bronzí.
Za druhé bych nelaboroval s kalenýmy koly, protože pokud dojde k nějakému maléru - viz foto, tak se daleko lehčeji poškodí ozubení na vřeteni(kalenýmy kolečky). A je pak rozdíl shánět nová kolečka - a nebo vřeteno s následnou výměnou kluzných ložisek a jejich zaškrabání a další s tím spojené práce
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

14. 6. 2019, 7:09

Lubos2 píše: 13. 6. 2019, 11:23 Ahoj pánové. Já se tu debat příliš nezúčastňuji, ale chtěl bych k tomuto vyjádřit svůj názor.
Osobně bych se obrátil na p.Tumlíka ten tato kola vyrábí a to tak, že jsou vyvložkována kluznou bronzí.
Za druhé bych nelaboroval s kalenýmy koly, protože pokud dojde k nějakému maléru - viz foto, tak se daleko lehčeji poškodí ozubení na vřeteni(kalenýmy kolečky). A je pak rozdíl shánět nová kolečka - a nebo vřeteno s následnou výměnou kluzných ložisek a jejich zaškrabání a další s tím spojené práce
Tumlík ma mal napadnúť hned,,dík lubos
lubbez
Příspěvky: 3146
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

15. 6. 2019, 3:28

Tak kdyby byl zájem, mám celý vnitřek - tedy tu páku vč. koleček a celý reduktor a ještě jednu kulisu to vše za 3000,- korun, samozřejmě v perfektním stavu. Je to z mé mašiny a nahrazoval jsem to elektronikou. V pondělí po návratu z dovolené to nafotím a dám do inzerce.
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

27. 6. 2019, 9:10

Zdravim,,nevie niekto čo znamená skratka N za označením MN 80 A/N??dakujem
20190604_183057.jpg
tiborius
Příspěvky: 353
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

27. 6. 2019, 10:03

MN 80 - starý typ ešte s nápisom VOLMAN a železným deklom na remenicu - točí len do 1600 ot/min má pri motore dvojitú remenicu a prepínanie reduktora z prednej strany pomocou malej páčky

MN80 TOS pár kusov prvých ešte s reduktorom ako u predošlého tipu ale už točí do 2000 ot/min "asi už plastový kryt remenice"

MN80 A už s prepínaním reduktora z boku jak sa vymienajú ozubené kolesá na závity

MN80 A/N to isté ako predošlé ale má lože dlhšie, ak sa dobre pamätám tak o 50 mm.
majo477
Příspěvky: 873
Registrován: 28. 5. 2014, 8:39

28. 6. 2019, 8:22

tiborius píše: 27. 6. 2019, 10:03 MN 80 - starý typ ešte s nápisom VOLMAN a železným deklom na remenicu - točí len do 1600 ot/min má pri motore dvojitú remenicu a prepínanie reduktora z prednej strany pomocou malej páčky

MN80 TOS pár kusov prvých ešte s reduktorom ako u predošlého tipu ale už točí do 2000 ot/min "asi už plastový kryt remenice"

MN80 A už s prepínaním reduktora z boku jak sa vymienajú ozubené kolesá na závity

MN80 A/N to isté ako predošlé ale má lože dlhšie, ak sa dobre pamätám tak o 50 mm.
Dakujem
pavol_b
Příspěvky: 1
Registrován: 3. 7. 2019, 10:26

5. 7. 2019, 11:43

MN80A/N ma navyse lozko kalene
tiborius píše: 27. 6. 2019, 10:03 MN 80 - starý typ ešte s nápisom VOLMAN a železným deklom na remenicu - točí len do 1600 ot/min má pri motore dvojitú remenicu a prepínanie reduktora z prednej strany pomocou malej páčky

MN80 TOS pár kusov prvých ešte s reduktorom ako u predošlého tipu ale už točí do 2000 ot/min "asi už plastový kryt remenice"

MN80 A už s prepínaním reduktora z boku jak sa vymienajú ozubené kolesá na závity

MN80 A/N to isté ako predošlé ale má lože dlhšie, ak sa dobre pamätám tak o 50 mm.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“