MN80.-typy,rady,fotky
Před několika lety tady proběhla akce zápůjčky kontrolního trnu MK3. Chci se zeptat, jestli by zde byl někdo ideálně Praha/blízké okolí, kdo by kontrolní trn MK3 mohl přes svátky a první týden v lednu postrádat. Konečně mám čas emenku znovu rozebrat (mj. i kvůli stejným šlicům v loži z někdy čert ví kdy-zkusím zatáhnout tmelem a dám report) a extrémně by mi zjednodušil práci při sesazování a seřizování. Za půjčení nějaký revanš a záloha/nacionále samozřejmostí.
Díky
Díky
Galvanicky je to nesmysl,prostě nejde nanést jen na jedno místo vrstvu půl milimetru silnou.Ad pájecí pasty-ano,to jsou,jenže se bavíme o litině,která se zdovna dvakrát dobře nepájí i s použitím těch agresivních látek,natož když se to vezme třeba jen pájecí vazelinou..
Nějak mi uniká souvislost,tady se bavíme o emenkách,na co tedy ten kůl?
Něco pro inspiraci: nová vřetena pro děličku Mn 824. Vlevo originál na původní kleštiny, dál na kleštiny ER-16, velké kleštiny ER-40 a poslední se závitem jako na hlavním vřeteni. Materiál GGG40, nekalené, nebroušené, jenom vytočené víceméně na jedno upnutí a došmirglované na rozměr. No řezat závit M39x4 na mn-ku byla docela legrace .
TOS V10 a MN80
Velectěné majitelstvo tohoto hezkého soustruhu, řešíme s Markem (mstreicher) snímání otáček na MN-80. Můj současný názor je snímat někde na řemenicích u motoru (nemám problém s přepočtem otáček) a je mi vcelku jedno, jestli budeme snímat otáčky opticky, nebo jakkoliv jinak (použitelných čidel je přehršel). Jde mi jen a pouze o to, aby se pokud možno nijak zásadně nezasahovalo do stroje. Máte někdo nějaký nápad či přímo praktickou zkušenost? Budeme rádi za jakýkoliv rozumný nápad...
Díky za tip! Zajímavě vyřešeno, taky jedna z možností...
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Krásna práca, blahoželám s novému sortimentu prípravkov k EMENE . Nie som strojár, tak sa opýtam. Prečo si použil na výrobu vretien liatinu? Keď som narazil na amatéra vyrábajúceho obdobné veci bez zušľachťenia, bývalo to z 11600, 12050 alebo 15142.dante píše: ↑22. 12. 2018, 11:10 Něco pro inspiraci: nová vřetena pro děličku Mn 824. Vlevo originál na původní kleštiny, dál na kleštiny ER-16, velké kleštiny ER-40 a poslední se závitem jako na hlavním vřeteni. Materiál GGG40, nekalené, nebroušené, jenom vytočené víceméně na jedno upnutí a došmirglované na rozměr. No řezat závit M39x4 na mn-ku byla docela legrace .
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
no,on to nemá na práci,takže je asi jedno,z čeho to je..Kdyby tom chtěl něco upínat,udělal by to z pořádnýho materiálu,zlepšil( i když mám takovej dojem,že originální vřeteno z děličky je taky jen přírodní) a obrousil( na kulato,ne šmirglem) ..zverodoktor píše: ↑23. 12. 2018, 2:38Krásna práca, blahoželám s novému sortimentu prípravkov k EMENE . Nie som strojár, tak sa opýtam. Prečo si použil na výrobu vretien liatinu? Keď som narazil na amatéra vyrábajúceho obdobné veci bez zušľachťenia, bývalo to z 11600, 12050 alebo 15142.dante píše: ↑22. 12. 2018, 11:10 Něco pro inspiraci: nová vřetena pro děličku Mn 824. Vlevo originál na původní kleštiny, dál na kleštiny ER-16, velké kleštiny ER-40 a poslední se závitem jako na hlavním vřeteni. Materiál GGG40, nekalené, nebroušené, jenom vytočené víceméně na jedno upnutí a došmirglované na rozměr. No řezat závit M39x4 na mn-ku byla docela legrace .
Díky za upozornění, zatím jsem nepotřeboval použít nic jiného než vložku na kleštiny, neměřil jsem to a ani jedna verze návodu který mám kužel neuvádí, jen v jednom scanu je tužkou poblíž odstavce s vřetenem poznámka MK3, proto to mám zafixované. Už jsem to u Tumlíka na stránkách našel.
Takže oprava prosby:
Byl by někdo ochoten zapůjčit redukci ME24/MK2 a kontrolní trn MK2?