MN80.-typy,rady,fotky
-
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ja áno, len som si nevedel spomenúť kde. A už som to zistil, na stánkach majstra Tumlíka. A je to fotografia z katalógu:
http://www.tumlikovo.cz/rubriky/stroje- ... ruh/mn80a/
Ahoj,
dosť vážne sa obávam, že nikde. Ale skús sa informovať tu:
https://soscelakovice.webnode.cz/produc ... uhu-mn-80/
Žiaľ, viacerí tunajší členovia mali s iba negatívnu skúsenosť.
Prečo chceš kupovať nové?
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
-
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Ten popis na odkaze je zaujímavý: Studenti oboru nástrojař, zámečník se podílejí na výrobě a opravách malých hodinářských soustruhů MN80.zverodoktor píše: ↑22. 5. 2020, 11:53
Ahoj,
dosť vážne sa obávam, že nikde. Ale skús sa informovať tu:
https://soscelakovice.webnode.cz/produc ... uhu-mn-80/
Žiaľ, viacerí tunajší členovia mali s iba negatívnu skúsenosť.
Prečo chceš kupovať nové?
Neviem ako môže niekto svoj sústruh zveriť do rúk študentovi strednej školy, aby sa tam na ňom učil mal som dosť, keď som u nás na škole videl, čo stvárajú s autami automechanici, tým by som nedal opraviť ani kolobežku
Tos C45-2000
-
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ten sústruh bol a je komplet celý vyše 60 rokov vrátane stola vyrábaný študentmi tohoto učilišťa, tak v tom nevidím až taký zásadný problém ak je nad nimi supervízia majstra. Ja som mal teraz jeden rozobratý do šróbu a to by si miestami valil oči, aj číňan by sa červenal.
Druhá vec je, ako to v tom učilišti vyzerá dnes a či vlastne má kto robiť tú supervíziu.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Podle mě jsi to akorát nepochopil - je to polák a zjevně to překládal googlem nebo jiným kosočtverec translátorem.david.1 píše: ↑27. 5. 2020, 11:38Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Měl ojetý vřeteno, tak ho nechal přebrousit a (viz čísla) a nachromovat (to bude ta metálizace). Pak ho nechal přebrousit znova na původní (jako "nový") rozměr.
Takže má "nový" vřeteno a starý ojetý futra. No a chce si koupit nový futra jako polotovar pro doškrabaní.
Takže ještě jednou - otázka je kdo mu udělá (nebo kde koupí) nový blank futra pro 80?
david.1 píše: ↑27. 5. 2020, 11:38Co to tu čtu za blbosti-pokoveno metalizací? to má být jako coo? Pokud bylo vřeteno broušené poprvé,tak ty futra musí jít stáhnout.. Ony totiž jsou na svém povrchu kuželová a ty závity na koncích slouží k zatažení do kuželové díry ve vřeteníku a tím pádem k vymezení vůle. Druhá věc je ovšem ta,že se přitom musí zmenšit i rozpěrací dřevěný klín v ložisku a ložiska samotné zaškrabat na barvu..mule píše: ↑23. 5. 2020, 12:29Dobrý den, vřeteno bylo broušeno o 0,08 mm na předním čepu a 0,17 na zadním čepu a nyní kluzná ložiska mají velkou vůli. Vřeteno by mělo být pokoveno metalizací a pak se můžete přizpůsobit kluzným ložiskůmzverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:53 Nové ložiská nemusia byť automatickou záchranou, nieje to "Plug and Play". Tieto futrá (ložiská) sa zaškrabávajú priamo na stroji do správnej geometrie a kontaktu. Naviac ak to je po "oprave" (neviem čo presne myslíš regeneráciou a čo s tým kto vlastne urobil) horšie ako predtým, chyba môže byť kľudne na strane vretena alebo zlého nastavenia ložísk. Chcelo by to viac informácii čo ako sa robilo a čo sa stalo, kto a ako tie ložiská nastavoval a čo presne je zle (hádzanie, vôľa, drhne...). Možno by stačilo zaškrabať tie staré futrá, prípadne ich lepšie nastaviť.
Proszę, jeśli pan nie mówi po czesku, niech pan pisze po polsku.
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
- JackAnthonyP
- Příspěvky: 69
- Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
- Bydliště: Senica
Zdravím,
nevie niekdo z pánov kde zohant nákres na zatahovak na deličku. Prípadne kdo ho vie vyrobiť? Alebo ma nejaky v šuplíku navyše?[
nevie niekdo z pánov kde zohant nákres na zatahovak na deličku. Prípadne kdo ho vie vyrobiť? Alebo ma nejaky v šuplíku navyše?[
Aspire 9.5, Armote Gravos
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 11. 11. 2012, 10:01
- Bydliště: Nitra
Nemá ho pán v inzeráte na predposlednej fotke?JackAnthonyP píše: ↑8. 6. 2020, 6:58 Zdravím,
nevie niekdo z pánov kde zohant nákres na zatahovak na deličku. Prípadne kdo ho vie vyrobiť? Alebo ma nejaky v šuplíku navyše?[Inked111086923_LI.jpg
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1113683 ... p-stav.php