No jo, ale nejmíň polovina ji má vykuchanou a na spoustě dalších je nefunkční.miso 4x4 píše:Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
...slabší elekromotor na SV-18 tku??
- kovboj2000
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28. 2. 2012, 2:41
Bol som už v mnohých závodoch, dielňach a všade som videl že sv18-tky sa brzdia teda zastavujú vreteno reverzom motora, lebo ako je tu príspevok nado mnou tá brzda vretena skoro nikde nefunguje. A motory neodchádzajú.miso 4x4 píše:To povie asi každý elektrikár,že keď sa reverzom brzdi vreteno motor odíde skôr.Aj v tech.dokumentácii je napísaní max. počet reverzov za určitý čas,aj to neviem či je myslené tak,že sa reverzuje ešte keď sa vreteno točí normálne,alebo sa nechá dotočit a potom prepne opačne.Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
V dokumentácii je to počet reverzov keď sa motor točí.
Ak by to malo byť myslené tak že sa motor nechá dobehnúť a potom prepne opačne, nemalo by vôbec význam počet reverzov uvádzať, to by bolo z elektrického hľadiska pre motor to isté ako nechať ho dobehnuť a potom znovu pustiť na ten istý smer otáčania. Lebo rozbeh z nuly je elektricky rovnaký na hociktorý smer otáčok.
Pánové, taky jsem tenhle problém řešil, sice jistič mám dostatečně dimensovaný, ale při reverzu blikala souseům televize. Docela mi ty štosy vadily, tak jsem to vyřešil elegantně. Sehnal jsem třífázovou tlumivku s odbočkami, a ta se přesně vešla do pravé nohy. Zapojil jsem ji do série s motorem a vybral vhodné odbočky. Mašina se rozbíhá měkce, žádný drc drc, rozběh je trochu pomalejší, čehož využívám třeba při upichování a ten reverz, úplně něco jiného. Původně jsem měl v úmyslu tam dát časové relé, které by po rozběhu tlumivku vyřadilo, ale nebylo to potřeba, výkon je dostatečný.
A to nejlepší na závěr:
20 let to provozuji s odpojeným ventilátorem a to je teda "ticho po pěšině".
A to nejlepší na závěr:
20 let to provozuji s odpojeným ventilátorem a to je teda "ticho po pěšině".
www.mosaznevyrobky.cz
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Sežeň vhodný frekvenční měnič s brzdícím odporem a je po problému. Nastavíš brzdící rampy a je vymalováno. Jistě frekvenčák něco stojí, ale ani ta tlumivka není zadara, nehledě na nesrovnatelně vyšší komfort obsluhy soustruhu
Per aspera ad astra
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Dělám na tom bez ventilátoru asi 7 let a taky naprosto v pohodě, to byl fakt rachot, i 10 hod v tahu, motor topí asi po pěti hodinách, ale zatím jak říkám žádnej problém se nevyskytlorigosch píše:20 let to provozuji s odpojeným ventilátorem a to je teda "ticho po pěšině".
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Zdravím přátelé,Hledám tu co se stane když dám na SV 18 R slabší motor,ale nenašel jsem tu jestli je možné tam dát 3Kw/2800 ot. Motor. Nikdo tu nepopisuje co se stane pokud zachovám ty otáčky 2800/min,hodlám koupt motor s těmito parametry ale nerad bych zjistil že je mi na nic,tak se tu ptám zkušenějších protože toho o těchto mototech moc nevím. Nebo koupit 4kw/2800 motor.? Mám v garáži jeden 2,2kw ale ten má taky 2800 což jak jsem pochopil je moc kvůli kroutáku?....Nevím Pokud někdo máte zkušenost poradte prosím
Děkuji Bohouš
Děkuji Bohouš
-
- Příspěvky: 164
- Registrován: 17. 11. 2016, 5:24
Ja som daval 3kw 2800ot a spokojnost
aj na 2.2 kw to fachči mal som tam 2,2 ale vymenil som za inu osemnastku presnejšiu a už mi tam ten motor nesadol bez podkladovej platne..ale dam si tam naspeť ten motor aby som aspon na elektriku zarobil
sustruh sv18 ,vrtačka
No skvěle! Takže všechno v cajku? Rozběhy... Nehřeje se motor?Co brždění do protivky? Nebudu na tom dělat nic velkého a nepotřebuji nutně brát šponu 4mm Jak jsem řekl mám to na malí věci.Takže potřebuju síš větší otáčky proto mi jde o těch 2800
Mockrát děkuju za odpověd
Já mám taky 3kW a 2800ot. Mám tam měnič, ale otáčky řadím klasika převodovkou. Měnič pouze na rozběh a brždění, s možností vyřadit při závitování. Lezlo mě na nervy to prudké rozbíhání.
2,2kW jsem měl na starém C40 (velikostně podobné SV18) a taky pohoda.
Ale já na tom dělám jen samé prkotiny.
2,2kW jsem měl na starém C40 (velikostně podobné SV18) a taky pohoda.
Ale já na tom dělám jen samé prkotiny.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Dobrý den
Nic jednodušší: lanko za 50,- brzdový pedál fabka a čelisti průmyslové. Taky mám od reverzu
připálený motor, ale když jdu od soustruhu tak ho zapínám. rk