...slabší elekromotor na SV-18 tku??

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

2. 3. 2012, 8:19

miso 4x4 píše:Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
No jo, ale nejmíň polovina ji má vykuchanou a na spoustě dalších je nefunkční.
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

4. 3. 2012, 8:57

miso 4x4 píše:To povie asi každý elektrikár,že keď sa reverzom brzdi vreteno motor odíde skôr.Aj v tech.dokumentácii je napísaní max. počet reverzov za určitý čas,aj to neviem či je myslené tak,že sa reverzuje ešte keď sa vreteno točí normálne,alebo sa nechá dotočit a potom prepne opačne.Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
Bol som už v mnohých závodoch, dielňach a všade som videl že sv18-tky sa brzdia teda zastavujú vreteno reverzom motora, lebo ako je tu príspevok nado mnou tá brzda vretena skoro nikde nefunguje. A motory neodchádzajú.

V dokumentácii je to počet reverzov keď sa motor točí.
Ak by to malo byť myslené tak že sa motor nechá dobehnúť a potom prepne opačne, nemalo by vôbec význam počet reverzov uvádzať, to by bolo z elektrického hľadiska pre motor to isté ako nechať ho dobehnuť a potom znovu pustiť na ten istý smer otáčania. Lebo rozbeh z nuly je elektricky rovnaký na hociktorý smer otáčok.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

31. 1. 2013, 7:20

Pánové, taky jsem tenhle problém řešil, sice jistič mám dostatečně dimensovaný, ale při reverzu blikala souseům televize. Docela mi ty štosy vadily, tak jsem to vyřešil elegantně. Sehnal jsem třífázovou tlumivku s odbočkami, a ta se přesně vešla do pravé nohy. Zapojil jsem ji do série s motorem a vybral vhodné odbočky. Mašina se rozbíhá měkce, žádný drc drc, rozběh je trochu pomalejší, čehož využívám třeba při upichování a ten reverz, úplně něco jiného. Původně jsem měl v úmyslu tam dát časové relé, které by po rozběhu tlumivku vyřadilo, ale nebylo to potřeba, výkon je dostatečný.
A to nejlepší na závěr:
20 let to provozuji s odpojeným ventilátorem a to je teda "ticho po pěšině".
www.mosaznevyrobky.cz
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

31. 1. 2013, 8:06

Kurna to by sa mi hodilo.Nevieš z čoho cca ta tlumivka bola?Ja som počul ,že sa to da brzdit aj nieako cez odpor,ale neviem.
sústruh,frézka,vŕtačka
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1404
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

31. 1. 2013, 9:19

Sežeň vhodný frekvenční měnič s brzdícím odporem a je po problému. Nastavíš brzdící rampy a je vymalováno. Jistě frekvenčák něco stojí, ale ani ta tlumivka není zadara, nehledě na nesrovnatelně vyšší komfort obsluhy soustruhu
Per aspera ad astra
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3588
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

31. 1. 2013, 9:49

origosch píše:20 let to provozuji s odpojeným ventilátorem a to je teda "ticho po pěšině".
Dělám na tom bez ventilátoru asi 7 let a taky naprosto v pohodě, to byl fakt rachot, i 10 hod v tahu, motor topí asi po pěti hodinách, ale zatím jak říkám žádnej problém se nevyskytl :D
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Borůvka
Příspěvky: 12
Registrován: 10. 9. 2022, 11:31

11. 9. 2022, 11:16

Zdravím přátelé,Hledám tu co se stane když dám na SV 18 R slabší motor,ale nenašel jsem tu jestli je možné tam dát 3Kw/2800 ot. Motor. Nikdo tu nepopisuje co se stane pokud zachovám ty otáčky 2800/min,hodlám koupt motor s těmito parametry ale nerad bych zjistil že je mi na nic,tak se tu ptám zkušenějších protože toho o těchto mototech moc nevím. Nebo koupit 4kw/2800 motor.? Mám v garáži jeden 2,2kw ale ten má taky 2800 což jak jsem pochopil je moc kvůli kroutáku?....Nevím Pokud někdo máte zkušenost poradte prosím
Děkuji Bohouš
michal4985
Příspěvky: 164
Registrován: 17. 11. 2016, 5:24

11. 9. 2022, 11:21

Ja som daval 3kw 2800ot a spokojnost
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

11. 9. 2022, 11:26

první převod hned za motorem je 1:2, takže kdybys dal větší řemenici na motor, můžeš použít i 1400 ot/min motor. Výhoda je, že při každém spuštění/zastavení nepotřebuješ tolik energie. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
peter1
Příspěvky: 624
Registrován: 24. 4. 2010, 8:00
Bydliště: vychodne slovensko

11. 9. 2022, 12:03

aj na 2.2 kw to fachči mal som tam 2,2 ale vymenil som za inu osemnastku presnejšiu a už mi tam ten motor nesadol bez podkladovej platne..ale dam si tam naspeť ten motor aby som aspon na elektriku zarobil :lol:
sustruh sv18 ,vrtačka
Borůvka
Příspěvky: 12
Registrován: 10. 9. 2022, 11:31

11. 9. 2022, 12:18

michal4985 píše: 11. 9. 2022, 11:21 Ja som daval 3kw 2800ot a spokojnost
No skvěle! Takže všechno v cajku? Rozběhy... Nehřeje se motor?Co brždění do protivky? Nebudu na tom dělat nic velkého a nepotřebuji nutně brát šponu 4mm :) Jak jsem řekl mám to na malí věci.Takže potřebuju síš větší otáčky proto mi jde o těch 2800
Mockrát děkuju za odpověd
saano
Příspěvky: 71
Registrován: 20. 10. 2021, 7:22
Bydliště: Pruské

11. 9. 2022, 8:56

Tiež mám 3Kw 2880ot/min a bez problémov. Akurát nebrzdím reverzom ale mám funkčnú brzdu na prevodovke takže v pohode.
Milan199
Příspěvky: 2932
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

11. 9. 2022, 9:16

Mám tam 4kW a měnič a naprostá pohoda.

Těch 2,2 kW mi už přide málo - to mám na soustruhu menším a je to tak-tak.
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

11. 9. 2022, 10:06

Já mám taky 3kW a 2800ot. Mám tam měnič, ale otáčky řadím klasika převodovkou. Měnič pouze na rozběh a brždění, s možností vyřadit při závitování. Lezlo mě na nervy to prudké rozbíhání.
2,2kW jsem měl na starém C40 (velikostně podobné SV18) a taky pohoda.
Ale já na tom dělám jen samé prkotiny.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
rkr
Příspěvky: 40
Registrován: 31. 5. 2020, 8:58

14. 9. 2022, 2:52

Josef píše: 2. 3. 2012, 8:19
miso 4x4 píše:Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
No jo, ale nejmíň polovina ji má vykuchanou a na spoustě dalších je nefunkční.
Dobrý den
Nic jednodušší: lanko za 50,- brzdový pedál fabka a čelisti průmyslové. Taky mám od reverzu
připálený motor, ale když jdu od soustruhu tak ho zapínám. rk
Přílohy
BRZDOVÝ PEDÁL.JPG
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“