...slabší elekromotor na SV-18 tku??

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
peter1
Příspěvky: 624
Registrován: 24. 4. 2010, 8:00
Bydliště: vychodne slovensko

2. 12. 2011, 8:32

RaS píše:kdybys chtěl 3kW motor tak tady mám jeden z S28ky 2polovej přírubovej kdyžtak napiš SZ
diki ale už mam 4kw prichystany keby nahodou nejaka robota poriadna sa mi naskytla skusim ho nahodiť..
sustruh sv18 ,vrtačka
chemic
Příspěvky: 216
Registrován: 8. 9. 2011, 5:50

2. 12. 2011, 9:06

ty 4 kw mas 2800 nebo 1400 ono jestli to nechce prece jen ty 2800 kvuli prevodovemu pomeru nevim
pavelb
Příspěvky: 194
Registrován: 23. 11. 2007, 11:01
Bydliště: Prostějov

2. 12. 2011, 10:28

4roky jsem měl na 18tce motor 3,5Kw 1400 ot. Mělo to tu výhodu že se řadily vyšší př. stupně které nebyly opotřebované a jela potichu, ale dost často se stalo že jsem ji zastavil. Teď tam mám 5,5 Kw 2800 ot + měnič a plná spokojenost. Na hobby je 3,5 kw dostatečné ale výroba potřebuje víc.
peter1
Příspěvky: 624
Registrován: 24. 4. 2010, 8:00
Bydliště: vychodne slovensko

3. 12. 2011, 7:02

chemic píše:ty 4 kw mas 2800 nebo 1400 ono jestli to nechce prece jen ty 2800 kvuli prevodovemu pomeru nevim
..ten motor 4kw ma 1400 otáčok..
sustruh sv18 ,vrtačka
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

28. 2. 2012, 2:54

Japa píše:"Osmnáctka" má na suportu reverzační páčku šroubu, takže reverzovat vřeteno při řezání závitů jaksi postrádá smysl.
SV18 sice má páku na reverz posuvového šróbu , ale keď ho prepínaš za chodu stroja, tá zubová spojka ktorou sa prepína reverz posuvového šroubu dostáva dosť veľké rany, , hlavne pri vyšších otáčkach alebo vyšších posuvoch. A keď budeš často rezať závity týmto spôsobom, tá spojka sa ti po čase vyjebe a bude vypadávať sama. Lepší je reverzovať vreteno, Mám to od skúsených sústružníkov, ktorí nazerali viac závitov ako my tu dokopy....
Uživatelský avatar
golansk
Příspěvky: 106
Registrován: 21. 2. 2009, 8:14
Bydliště: Zavod Slovensko

28. 2. 2012, 3:48

SV18 sice má páku na reverz posuvového šróbu , ale keď ho prepínaš za chodu stroja, tá zubová spojka ktorou sa prepína reverz posuvového šroubu dostáva dosť veľké rany, , hlavne pri vyšších otáčkach alebo vyšších posuvoch.
Páka na prepínanie posuvov sa može použivat len do 280 otáčiek vretena - len človek bez citu k mašine može reverzovať spojku pri vyššich otáčkach.
A keď budeš často rezať závity týmto spôsobom, tá spojka sa ti po čase vyjebe a bude vypadávať sama.
Pri výrobe závitov určite ,,nie! ta mašina je na to stavaná a páka ja na to určená, keď jej nedávaš šlehy tak sa nemá prečo vymlátiť.
jiriu
Příspěvky: 103
Registrován: 5. 12. 2011, 8:12

28. 2. 2012, 8:11

kovboj2000 píše:
Japa píše:"Osmnáctka" má na suportu reverzační páčku šroubu, takže reverzovat vřeteno při řezání závitů jaksi postrádá smysl.
SV18 sice má páku na reverz posuvového šróbu , ale keď ho prepínaš za chodu stroja, tá zubová spojka ktorou sa prepína reverz posuvového šroubu dostáva dosť veľké rany, , hlavne pri vyšších otáčkach alebo vyšších posuvoch. A keď budeš často rezať závity týmto spôsobom, tá spojka sa ti po čase vyjebe a bude vypadávať sama. Lepší je reverzovať vreteno, Mám to od skúsených sústružníkov, ktorí nazerali viac závitov ako my tu dokopy....[/quote


zdravim kovboji... ty zrejme mas tu sv18 hodne nerad ,cetl jsem tvuj prisp. o vretenu a ted o reverzu pos.sroubu ,ani v jednom pripade nemas pravdu a evidentne to nejsou poznatky z praxe soustruznika a jen tim mates kolegy kteri hledaji na foru radu.,reversovat motorem ,lze ,pokud delas par zavitu ale pri ser. vyrobe by jsi nestacil menit spalene motory .to mi ver ja tech zavitu na sv18 narezal radove tisice. staci jen slusne zachazeni se strojem,rozbit se da vsechno.
Uživatelský avatar
golansk
Příspěvky: 106
Registrován: 21. 2. 2009, 8:14
Bydliště: Zavod Slovensko

28. 2. 2012, 8:35

Pozri sa, 18stka je do dneska neprekonaný stroj čo sa týka obsluhy a jednoduchosti nastavovania parametrov.
Tuhosť stroja je vyborná 18stka nieje hrubovacia mašina je to stroj zo zvýšenou presnostou -ked pozreš konik vretenik atd.
Ložiska na vretene sú zámerne klzné tlakové klzné ked sa troska vymlatí tak sa jednoducho dotiahne ložisková kleština a ked je komplet zla tak sa jednoducho vymení a zaškrabavanie skúsený škrabač to ma za hodku hotové a fiči sa dalej. Plochy remen je výhodou aj nevýhodou je tam preto aby si nepretažil mašinu a niečo nezničil....je tam dosť výhod hold je vidno že tu mašinu projektovali zbrojári.....


A ked ju nemáš rad z princípu tak som zvedavý na tvoju oblubenú mašinku......
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

29. 2. 2012, 3:46

golansk píše:Pozri sa, 18stka je do dneska neprekonaný stroj čo sa týka obsluhy a jednoduchosti nastavovania parametrov.
Tuhosť stroja je vyborná 18stka nieje hrubovacia mašina je to stroj zo zvýšenou presnostou -ked pozreš konik vretenik atd.
Ložiska na vretene sú zámerne klzné tlakové klzné ked sa troska vymlatí tak sa jednoducho dotiahne ložisková kleština a ked je komplet zla tak sa jednoducho vymení a zaškrabavanie skúsený škrabač to ma za hodku hotové a fiči sa dalej. Plochy remen je výhodou aj nevýhodou je tam preto aby si nepretažil mašinu a niečo nezničil....je tam dosť výhod hold je vidno že tu mašinu projektovali zbrojári.....


A ked ju nemáš rad z princípu tak som zvedavý na tvoju oblubenú mašinku......
On ju asi ozaj nemá rád.Ale každý chváli to čo má.Je síce pravda že na 18-ku mohli spraviť lamelovú spojku ako má sn 40 na reverz vretena.Motor stále beži len otáčky na prehadzujú,ale aj tá nevydrží večne že.Zas osemnástku nikto nedobehol s odskokom na rezanie závitu.Rezať bez toho no neviem.Stále si pamätať na akom čísle som,krutiť kolečkom stále sem a tam... :?:
sústruh,frézka,vŕtačka
jiriu
Příspěvky: 103
Registrován: 5. 12. 2011, 8:12

29. 2. 2012, 5:12

miso 4x4 píše:
golansk píše:Pozri sa, 18stka je do dneska neprekonaný stroj čo sa týka obsluhy a jednoduchosti nastavovania parametrov.
Tuhosť stroja je vyborná 18stka nieje hrubovacia mašina je to stroj zo zvýšenou presnostou -ked pozreš konik vretenik atd.
Ložiska na vretene sú zámerne klzné tlakové klzné ked sa troska vymlatí tak sa jednoducho dotiahne ložisková kleština a ked je komplet zla tak sa jednoducho vymení a zaškrabavanie skúsený škrabač to ma za hodku hotové a fiči sa dalej. Plochy remen je výhodou aj nevýhodou je tam preto aby si nepretažil mašinu a niečo nezničil....je tam dosť výhod hold je vidno že tu mašinu projektovali zbrojári.....


A ked ju nemáš rad z princípu tak som zvedavý na tvoju oblubenú mašinku......
On ju asi ozaj nemá rád.Ale každý chváli to čo má.Je síce pravda že na 18-ku mohli spraviť lamelovú spojku ako má sn 40 na reverz vretena.Motor stále beži len otáčky na prehadzujú,ale aj tá nevydrží večne že.Zas osemnástku nikto nedobehol s odskokom na rezanie závitu.Rezať bez toho no neviem.Stále si pamätať na akom čísle som,krutiť kolečkom stále sem a tam... :?:

Zdravim Mišo, jen pro upresneni ,ja treba sv18 nemam ,mam su 32 a matru, ale presto musim kovbojovi oponovat protoze jsem se v obrabeni pohyboval pres 40 let a na sv jsem 20 let delal a to ve vyrobe .tam pak ocenis jaky ktery stroj ma prednosti,urcite by bylo nekolik veci k vylepseni ale v podstate je to tak jak pise Magi ..lepsi stroj nikdo nevymyslel,. tak asi.
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

2. 3. 2012, 2:44

jiriu píše:
kovboj2000 píše:
Japa píše:"Osmnáctka" má na suportu reverzační páčku šroubu, takže reverzovat vřeteno při řezání závitů jaksi postrádá smysl.
SV18 sice má páku na reverz posuvového šróbu , ale keď ho prepínaš za chodu stroja, tá zubová spojka ktorou sa prepína reverz posuvového šroubu dostáva dosť veľké rany, , hlavne pri vyšších otáčkach alebo vyšších posuvoch. A keď budeš často rezať závity týmto spôsobom, tá spojka sa ti po čase vyjebe a bude vypadávať sama. Lepší je reverzovať vreteno, Mám to od skúsených sústružníkov, ktorí nazerali viac závitov ako my tu dokopy....[/quote


zdravim kovboji... ty zrejme mas tu sv18 hodne nerad ,cetl jsem tvuj prisp. o vretenu a ted o reverzu pos.sroubu ,ani v jednom pripade nemas pravdu a evidentne to nejsou poznatky z praxe soustruznika a jen tim mates kolegy kteri hledaji na foru radu.,reversovat motorem ,lze ,pokud delas par zavitu ale pri ser. vyrobe by jsi nestacil menit spalene motory .to mi ver ja tech zavitu na sv18 narezal radove tisice. staci jen slusne zachazeni se strojem,rozbit se da vsechno.
--
Nie že by som mal ten stroj nerád, nie je to zle vymyslený stroj, má mnoho vecí ktoré iný stroj nemá, napríklad aj tá páka reverzu posuvu je dobrý výmysel čo mnoho strojov nema. Mínusy a plusy by som mohol vymenovať v tabuľke pri porovnaní s iným strojom..ak chceš.
Máme tu fachmanov čo robia 30 rokov sústružníkov a taky pri rezaní závitu reverzujú vreteno. Že to pri vyšších otáčkach dostáva pecky pri prepínaní posuvu za chodu a ten zvuk ako keby si pri prepnutí buchol kladivom nemôže nikto popreť.
No a že by sa mal spáliť motor pri reverze - no toto počujuem prvý krát. SV18-stky sa bežne zastavujú tak, (nakoľko tento stroj nemá brzdu vretena) že sa na 1-2 sekundy prepne motor do reverzu. Teda páka sa zo spodnej polohy rachne uplne hore na reverzný chod, a po sekunde do neutrálu. Chce to trochu cviku a vreteno stojí veľmi rychlo. Nikdy si to ešte nevidel-nepočul? Tak sa vyjadri, mám záujem o slušnú debatu nie o urážky.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 3:27

motor pri rozbehu bere (nekde jsem cetl) 7x vic nez za chodu pod zatezi (osobne se domnivam ze mozna klidne jeste vic)

dodam ze je jedna vec rozebehnout motor z 0 otacek a jinej ho z plnejch zastavit a rozjet na druhou stranu kde motor vlastne funguje jako generator zapojeny opacne proti siti

takze kdyz ma motor stitkove 10A tak pri rozebehu z 0 kratkodobe tece 70A (proto jsou potreba pomale motorove jistice)
a to same bude pri reverzu asi i 2x vetsi a po delsi dobu

to by bylo aby se ten motor neohral
a kdyz se mu to bude delat porad dokolecka tak mezitim nestaci vychladnout atd....
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 3. 2012, 4:25

robokop: máš pravdu, ale věř že brždění reverzem takhle opravdu funguje, u soustruhů viz příspěvek výše. Já mám v dílně takový jednoúčelový stroječek , v podstatě 3f motorek asi 300 W 3000ot. s něčím na hřídeli, který obsluha třeba taky 300x za šichtu rozeběhne a reverzem zabrzdí. Už asi 10 let denně .......... Motorek neprotestuje, kupodivu ani jeho obyčejný otáčivý 16A 3f vypínač. . Špičkový rozběhový a taky ten brzdící proud je samozřejmě několikanásobek toho jmenovitého, ale hodně to závisí a) na velikosti vzduchové mezery, tj. "tvrdosti" mg. obvodu v konkrétním motoru, b) na setrvačných hmotách které jsou na motoru pověšeny a roztočeny. Ty sice nezvýší velikost proudové špičky, ale zato výrazně prodlouží její trvání, což má samozřejmě vliv na tep. bilanci soustavy a na náchylnost předřazených jističů k vypadávání. Jističe dle své charakteristiky (B, C, D) reagují na různý násobek a dobu trvání (!!!!) špičky, při třeba 1,1 I jm bude běžný jistič vypínat řádově desítky minut a možná ani ne.... Mám zkušenost, že čím modernější jistič, tím je asi přesněji dodržena vypínací charakteristika, což má za následek "ochotnější" vypadávání nových jističů proti těm starým nebo proti tavným pojistkám. V některých případech trochu kouzlo nechtěného....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 6:00

O tom zadna, jen to nejde delat moc casto za sebou
Zvlast cim vetsi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

2. 3. 2012, 7:52

To povie asi každý elektrikár,že keď sa reverzom brzdi vreteno motor odíde skôr.Aj v tech.dokumentácii je napísaní max. počet reverzov za určitý čas,aj to neviem či je myslené tak,že sa reverzuje ešte keď sa vreteno točí normálne,alebo sa nechá dotočit a potom prepne opačne.Veď na 18ke je brzda priamo v remenici na prevodovke.
sústruh,frézka,vŕtačka
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“