...slabší elekromotor na SV-18 tku??
..tak som sa rozhodol po problemoch s mojim B25 amperovym ističom že tam nahodim 2,2 kw motor na osemnastku tak som zvedavy aku mi to poťiahne šponu velku..len horšie to bude s ochranou ak tam necham ochranu čo tam bola pri povodnom 6kw motore čo sa stane??logicky mi vychadza že by mi ju nemalo vibíjať tu ochranu ked zapnem motor ale ani mi to motor neochrani ale to risknem..keby to bolo slabučke mam ešte jednu trojku v zalohe..
sustruh sv18 ,vrtačka
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Jenom to upřesním, pokud jsou tam hnědé ochrany tak nastavení proudu má podobu šedého kolečka z vrchu, pod ním je černé obdélníkové tlačítko které při přehřátí vyskočí. Mám, ale obavy že rozsah nastavení nebude dostatečný a bude se muset vyměnit.
a dej nám vědět, jak se SV18 chová s motorem 2,2kW
..ok ..len musim urobiť remenicu inak mi aj rozteče dier na motore pasuju su ako na tom pôvodnom motore aj hriedel ma rovnaky priemer akurat mi nešlo ztiahnuť remenicu je to tam hovadsky urobene nevojde tam stahovak...nakoniec som si ho trochu zabrusil stahoval som to ale ani som ztym nepohol..QNX píše:a dej nám vědět, jak se SV18 chová s motorem 2,2kW
sustruh sv18 ,vrtačka
to je možne ale už pracujem na novej remenici dufam že na tyžden ju dokončim v praci a koncom tyždna konečne to nahodim a odskušam..sts píše:Nevzdávej to. Stáhnout řemenice na SV18 jde. Nejdřív jsem to viděl taky na novou, ale po nahřátí to už šlo docela dobře.
sustruh sv18 ,vrtačka
.tak už mi to fachčí aj stou dvojkou motorom ta sv 18 tka len zatial naprazdno som to len skušal bez zataže ide to tichšie bez toho chladiaceho motora hlavne ked sa netoči sklučovadlo to len bzuči tichučko ako včielka..
sustruh sv18 ,vrtačka
25 ampérový jistič ti musí 6 kw motor udržet v pohodě. pokud padá je vadný jistič. jistič je stavěný na určitý počet vypnutí. pokud vypne víckrat už nejistí pak na 25 A ale jenom například na 24 a po dalších vypnutích pak klesá jeho hodnota dál. zaleží opravdu jak jse starý. viděl jsem ze své praxe jističe co byly na 25A a jistili sotva na 10A jak byly vyžhavené...
dokonce někteří koumáci maj jistič za vypínač... to opravdu ne... sice se tak nekazí jako při skratu , nebo přetížení ,ale předse jenom je to jistič. jeho kontakty nejsou na to stavěné aby často vypínali..
jinak tepelnou ochranu určitě vyměň. není to taková položka. ochrana se dá vedšinou nastavit +/- 05 nebo dokonce některé jenom +/- 0,2 A takže ta co tam máš ti to nevypne a dřív zhoří motor než by to vyplo.
Záleží ale jenom na tobe co uděláš
dokonce někteří koumáci maj jistič za vypínač... to opravdu ne... sice se tak nekazí jako při skratu , nebo přetížení ,ale předse jenom je to jistič. jeho kontakty nejsou na to stavěné aby často vypínali..
jinak tepelnou ochranu určitě vyměň. není to taková položka. ochrana se dá vedšinou nastavit +/- 05 nebo dokonce některé jenom +/- 0,2 A takže ta co tam máš ti to nevypne a dřív zhoří motor než by to vyplo.
Záleží ale jenom na tobe co uděláš
Kvako1 píše:25 ampérový jistič ti musí 6 kw motor udržet v pohodě.......
.....a právě proto tam výrobce dával pomalý pojistky ("se šnekem") 32A a někdy dokonce 40A.
Oni totiš pro SV18-ku platí jiná "pravidla".
S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Kvako1 píše:ano ano svatá pravda. ale jističe jsou A, B , C, D
vypínací proud třeba u C je už 10x vedší u D 20x takže ekvivalent hodně pomalé pojistky se šnekem
Ale to už se asi dostávame někam jinam
Miluji "chytrý" teoretiky.
Až si koupíš svojí první SV18-ku, zjistíš co je to praxe.
S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Tobě přeji, ať Ti to fachčí, s těmi "osmnáckama" a rozvodnými závody mám svoje "bohatý zkušenosti"peter1 píše:.tak už mi to fachčí aj stou dvojkou motorom ta sv 18 tka len zatial naprazdno som to len skušal bez zataže ide to tichšie bez toho chladiaceho motora hlavne ked sa netoči sklučovadlo to len bzuči tichučko ako včielka..
Osobně bych ale šel do motoru 4kw, ta dvojka bude hodně dostávat těmi rozběhy, o brzděním ani nemluvým.
V dnešní době se to dá docela elegantně vyřešit softstartérem.
S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Peter1 ale opomněl zde napsat podstatnou věc, že motor 2,2 kW má 1 400 ot. proti původním 2 800 ot. u orig. motoru, kroutící moment je jen nepatrně menší, takže s rozběhy a brzděním reverzací nebudou problémy.koptic píše:Tobě přeji, ať Ti to fachčí, s těmi "osmnáckama" a rozvodnými závody mám svoje "bohatý zkušenosti"peter1 píše:.tak už mi to fachčí aj stou dvojkou motorom ta sv 18 tka len zatial naprazdno som to len skušal bez zataže ide to tichšie bez toho chladiaceho motora hlavne ked sa netoči sklučovadlo to len bzuči tichučko ako včielka..
Osobně bych ale šel do motoru 4kw, ta dvojka bude hodně dostávat těmi rozběhy, o brzděním ani nemluvým.
V dnešní době se to dá docela elegantně vyřešit softstartérem.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13. 4. 2011, 7:38
Jak by to bylo s použitím softstarteru při reverzaci? Na softu se dají nastavit náběžné a doběžné rampy ale při reverzaci se to podle mě nasčítá. Celkový čas reverzace pak může bý velký a to může dělat třeba problémy při řezání závitů do dna. Nebo se pletu??koptic píše:Tobě přeji, ať Ti to fachčí, s těmi "osmnáckama" a rozvodnými závody mám svoje "bohatý zkušenosti"peter1 píše:.tak už mi to fachčí aj stou dvojkou motorom ta sv 18 tka len zatial naprazdno som to len skušal bez zataže ide to tichšie bez toho chladiaceho motora hlavne ked sa netoči sklučovadlo to len bzuči tichučko ako včielka..
Osobně bych ale šel do motoru 4kw, ta dvojka bude hodně dostávat těmi rozběhy, o brzděním ani nemluvým.
V dnešní době se to dá docela elegantně vyřešit softstartérem.