Strigon ME 250

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
vrtani
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

30. 12. 2018, 7:27

Zdravim
Po dlhsej dobe znova pišem ohladom frezky. Po skompletovani posuvovej prevodovky a jej vlozeni mi uz sice cerpadlo fungovalo, rychloposuvy sli ale piestnica se nechcela vratit spet do vychozej polohy. Stale sa zasekla. Typoval som ze je to sposobene tesnym O kruzkom na pieste ktory som nepouzil taky aky bol predpisany (11,3 x 2,4) ale 14x2. Zdemontoval som hydraulicky valec, vyskusal hybnost a ejha, ono to slo aj s tymto kruzkom dobre. Hladal som chybu dalej a vsimol som si ze piestnica sa zasekne po tom co namontujem jej koncove vedenie (valcek s vonkajsim zavitom a dorazovou maticou pre nastavenie max. vysunutia piestnice). Znova piest von a merat. Bol ohnuty o 0,3mm. Podarilo sa mi ho ako tak narovnat medzi prismami na 0,02mm. Hovorim si to uz musi ist. Nahodim prevodovku do masiny, skusam a znova vysledok rovnaky. Piest vysunie a nevrati spät. Znova von kontrolujem a skusam si sam vysuvat piestnicu ako to cele chodi. Problem bol prave v tom koncovom vedeni. Kym nebolo 3 skrutkami M4 pritiahnute na doraz, piestnica chodila, akonahle som srutky utiahol, znova sa piestnica zasekla. Vsimol som si ze to vedenie malo na vonkajsej valcovej ploche zasekane majzlikom. Akoby to chcel niekto nasilu vyosit a ja som to pri prvej montazi, ten vystupok zapiloval. Napravil som to tak ze pod celo toho vedenia pred utiahnutim som na jednu stranu vlozil kusok plechu s plechovky od piva. A funguje to.
Momentalne frezku uzivam len horizontalne nakolko zvislu hlavu mam demontovanu kvoli oprave. A s tym suvisi aj moja otazka. Hned za spodnym dvojradovym loziskom sa nachadza ulozenie kam patri valec s dvomi axialnymi loziskami. Zrejme pri tej buracke ktoru to schytalo sa to tam prizgriplo a pretocilo. Bolo by mozne to na vretene prerovnat a valec s dvomi axialami vyrobit novy? A otazka druha, z opacnej strany loziska, ako koncin vreteno, je KM matica zaistena cervikom, ten som povolila ale aj tak ju nemozem odskrutkovat. Je na nej vidiet ze jej horna cast drela o kryt vretena. Naco vlatne tato matica sluzi?
IMG_20181210_202332.jpg
IMG_20181223_213559.jpg
IMG_20181228_184509.jpg
IMG_20181229_205008.jpg
IMG_20181229_205045.jpg
EDIT
Zle som to pomenoval, duta hriadel s axialnymi loziskami. U tej citit ze to naozaj pretocilo, na vretene su stopy viditelne ale na dotyk je to OK
robinfiser
Příspěvky: 7
Registrován: 14. 12. 2018, 9:58

2. 1. 2019, 7:22

Petr68 píše:
17. 12. 2018, 8:30
Zapojení neřeš, pokud ostatní jezdí jak má. Podívej se v první řadě, jestli nemáš zalepené koncáky. Jsou na těle rozvaděče, tedy na pravo takové dva čudly a samotné spínače jsou za stěnou uvnitř rozvaděče.
Díky moc, bylo to opravdu naštěstí jen koncákama!
hausnumero
Příspěvky: 117
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

3. 1. 2019, 1:36

Měl jsi štěstí, že se ty koncáky daly jen rozhýbat. Já mám některé naprosto nefunkční a musel jsem je přemostit, protože opravit je nelze.
vrtani
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

3. 1. 2019, 11:15

Premostenia koncaku by som sa bal, aj ked je tam poistna spojka. Trebars este ked som nemal funkcnu prevodovku, potreboval som zapojit hydrauliku a konzolu som dvihal rucne. Vyletel som z matice von, to len bol pruser. Ja som mal poskodene koncaky pozdlzneho posuvu, uspesne som ich nahradil tymto http://www.bucek.name/cenik/pmikrospina ... 3820-f.jpg
robinfiser
Příspěvky: 7
Registrován: 14. 12. 2018, 9:58

10. 1. 2019, 2:24

Zdravím pánové,

mám k vám prosbu o radu ohledně výměny oleje na ME250. Vím, že se zde některé věci probíraly, ale některé věci mi stále nejsou jasné, proto budu rád za jakoukoli radu – na frézkách začínám, proto jsou možná některé otázky opravdu základní.
Předem za případné rady děkuji.

Chtěl bych ve frézce vyměnit olej, zde na fóru jsem našel dopručení na PARAMO OL-J46, tak koupím ten.
Teď mám ale několik otázek ohledně doplňování:

1. Mám raději všude původní olej vypustit a použít nějakou chemikálii na vyčistění? (Nemám tušení jak dlouho tam současný olej byl).
2. Doplnění oleje do převodové skříně – chápu to takto správně? A k čemu slouží olejoznak na opačné straně skříně, když je umístěný úplně nahoře?
IMG_3816.JPG
Snímek obrazovky 2019-01-10 v 15.06.20.png
3. Doplnění oleje do spodní části konzoly – chápu to takto správně?
IMG_3808.JPG
4. Doplnění oleje do hlavy s vřetenem? Zde nevím, zda tam vůbec olej dávat, kolik ho tam dát a kde se případně vypouští?
IMG_3814.JPG
5. Olej do horní části konzoly (posuvný stůl) – chápu to takto správně? A zde opět netuším k čemu je plastová páka?
IMG_3819.JPG
Ještě jednou předem moc děkuji za případné rady.
Robin
Petr68
Příspěvky: 205
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

10. 1. 2019, 3:25

Na první fotce vše správně. Sundáš dekl, naleješ olej zhruba do 3/4 spodního olejoznaku a vypouštění je tedy zátka pod olejoznakem. Ten druhý olejoznak na který se ptáš je kontrola mazání. Je do něj přivedena trubička od čerpadla a za chodu při splnění všech podmínek, jako olej ve skříni, funkční čerpadlo a trubičky průchozí, se do tohoto olejoznaku rozstřikuje olej. Posuvová převodovka. Napouštění správně, vypouštění nee. Olej se vypouští ze spodu převodovky. Jsou tam 4 průtokáče a olej se vypustí povolením toho největšího tj. druhý z leva při pohledu od páky. Svislá hlava. Vše špatně. Ta zátka je jen kontrolní pro soukolí náhonu. Olej se leje do zásobníčku na vrchu svislé hlavy. Je tam symbol olejničky a šroub. Z tohoto zásobníčku se olej nasává přes dva knoty a odkapává na soukolí a do vřetena. Častěji kontrolovat a doplňovat :!: Až se prostor okolo vřetena řádně naplní a začne vytékat spodem okolo ložiska, tak je to parádní olejová sprcha :D Poslední fotka, nalévání i vypouštění správně a ta páčka je pumpička. Před prací na ní párkrát zatlačíš a tím namažeš lože, točnu a matici šroubu. Jinak různé proplachy před výměnou asi existují, ale to bohužel nemůžu sloužit. Snad někdo poradí :wink:
stanik84
Příspěvky: 334
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

10. 1. 2019, 3:41

Petrolej...
robinfiser
Příspěvky: 7
Registrován: 14. 12. 2018, 9:58

10. 1. 2019, 7:44

Petr68 píše:
10. 1. 2019, 3:25
Na první fotce vše správně. Sundáš dekl, naleješ olej zhruba do 3/4 spodního olejoznaku a vypouštění je tedy zátka pod olejoznakem. Ten druhý olejoznak na který se ptáš je kontrola mazání. Je do něj přivedena trubička od čerpadla a za chodu při splnění všech podmínek, jako olej ve skříni, funkční čerpadlo a trubičky průchozí, se do tohoto olejoznaku rozstřikuje olej. Posuvová převodovka. Napouštění správně, vypouštění nee. Olej se vypouští ze spodu převodovky. Jsou tam 4 průtokáče a olej se vypustí povolením toho největšího tj. druhý z leva při pohledu od páky. Svislá hlava. Vše špatně. Ta zátka je jen kontrolní pro soukolí náhonu. Olej se leje do zásobníčku na vrchu svislé hlavy. Je tam symbol olejničky a šroub. Z tohoto zásobníčku se olej nasává přes dva knoty a odkapává na soukolí a do vřetena. Častěji kontrolovat a doplňovat :!: Až se prostor okolo vřetena řádně naplní a začne vytékat spodem okolo ložiska, tak je to parádní olejová sprcha :D Poslední fotka, nalévání i vypouštění správně a ta páčka je pumpička. Před prací na ní párkrát zatlačíš a tím namažeš lože, točnu a matici šroubu. Jinak různé proplachy před výměnou asi existují, ale to bohužel nemůžu sloužit. Snad někdo poradí :wink:
Díky moc za info! Teď už je mi snad vše jasné – zkusím tedy výměnu oleje provést dle tvého popisu. :)
Dawid92
Příspěvky: 1
Registrován: 12. 1. 2019, 10:31

12. 1. 2019, 10:36

Ahoj všichni, nedávno jsem si koupil takový frézka, nicméně je problém s krmítkem, jmenovitě režim rolování (ten je vyroben z bronzu, zcela zničených zubů) a krmení nefungují. Moje otázka zní, jestli někdo ví, co je modul
zub? Možná si někde koupíte takový kruh? Pozdravuje Davida.


Witam wszystkich, niedawno kupiłem taką frezarkę jednak jest problem ze skrzynią posuwów, mianowicie zniszczony jest tryb ślimacznicy (ten wykonany z brązu, kompletnie zniszczone zęby) i nie działają posuwy. Moje pytanie brzmi czy ktoś wie jaki jest tam moduł zęba? Ewentualnie czy można gdzieś kupić takie koło? Pozdrawiam Dawid.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“