Strigon ME 250
Ahoj, nevím co se ti přesně protáčí tak jsem ti to nafotil. Na první fotce je kolíček, který spojuje dva základní kusy. Na druhé je kolíček, který spojuje základní kus s hřídelkou do které se zastrkává klička a na 3 a 4 fotce je samotná aretace noniusu. V aretační matici je excentrický zápich ve kterém jezdí kolíček, tedy při otáčení utahovací maticí se kolíček vysouvá ven a zevnitř tlačí na kroužek se stupnicí. Snad jsem to popsal srozumitelně
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Excentrický zápich je vysoustružený přímo v utahovací matici, takže by mohl být maximálně vydřený od kolíčku při silném dotahování. Spíše to vidím na střižený některý aretační kolík.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Tak jsem to myslel no že už tam žádný excentr není kolíčky budou střihnutý jistojistě.. Moc jste mi pomohl jste king .
Kdyby vás to neobtěžovalo ještě mám problém s rychloposuvem ,když zmáčknu tlačítko tak sice jede ale jen aktuálně zařazenou rychlostí posuvu řekl bych že to bude tím že tam není olej ale vůbec jsem nepřišel na to kudy ho dolít ? Je pro mě vůbec záhada ten mazací a hydraulický okruh a emulze ... Pochopil jsem že vlevo na hlavní skříni se dolívá olej je i na olejoznaku ale na skříni posuvů je prázdno a tam už nevím doplnuje se v pravo nahoře od páky řazení posuvů? A hlavně co? Ovládá to hydraulika ale o hyd.kapalině ani zmínka nechápu...
Kdyby vás to neobtěžovalo ještě mám problém s rychloposuvem ,když zmáčknu tlačítko tak sice jede ale jen aktuálně zařazenou rychlostí posuvu řekl bych že to bude tím že tam není olej ale vůbec jsem nepřišel na to kudy ho dolít ? Je pro mě vůbec záhada ten mazací a hydraulický okruh a emulze ... Pochopil jsem že vlevo na hlavní skříni se dolívá olej je i na olejoznaku ale na skříni posuvů je prázdno a tam už nevím doplnuje se v pravo nahoře od páky řazení posuvů? A hlavně co? Ovládá to hydraulika ale o hyd.kapalině ani zmínka nechápu...
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Tak olej se dolévá přesně tímto otvorem na foto. Já jsem do vřeteníku i posuvu nalil olej PARAMO OL-J46. A s tím rychloposuvem to není zrovna jednoduché. V převodovce je třecí spojka, kterou při zapnutí rychloposuvu zmáčkne malý píst a zároveň vyřadí normální chod. V převodovce je zubové čerpadlo které při běžném chodu promazává některé převody v převodovce a převody ve stole. Při přepnutí na rychloposuv se sepne elektromechanický ventil a přestaví cestu pro olej z čerpadla do zmiňovaného pístu a ten zmáčkne spojku. Síla spojky se reguluje maticí zajištěnou červíkem právě pod zátkou na dolévání oleje. Po vyšroubování zátky je matice celkem dobře přístupná. Musíš na matici nejprve úplně vytočit červík a matici pootočit po směru hodinových ručiček o půl otáčky než se ukáže druhá dírka pro červík. Červík zašroubovat, utáhnout, vyzkoušet a tak pořád dokola. Dále je na pístu přepouštěcí ventilek (na fotce šipka vpravo). Ten je zase pod menší zátkou vpravo nahoře. Je na něm šroubek a pod šroubkem pružinka s kuličkou. Tento ventilek při určitém tlaku přepustí olej zpátky do převodovky a zároveň tedy určuje sílu pístu (myslím si že se síla reguluje dotažením nebo povolením šroubku nad pružinou ale nevím to jistě) já měl šroubek úplně dotažený a pružinka byla zaseklá, takže olej vytékal a píst se ani nehnul. Jinak doporučuji oba červíky vyměnit za imbusové na místo klasické drážky. Stalo se mi, že mi červík spadl do převodovky, protože na šroubováku nedrží.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Děkuji vám ,moc jste mi pomohl a ta ochota
To je vaše práce ta generálka ? Je to fakt veliká paráda.
Zeptám se ještě ve vertikální hlavě je kužel iso30 to je nějaká asi úprava ne? Podle manuálu by měl být iso40 ..co tam máte vy?
To je vaše práce ta generálka ? Je to fakt veliká paráda.
Zeptám se ještě ve vertikální hlavě je kužel iso30 to je nějaká asi úprava ne? Podle manuálu by měl být iso40 ..co tam máte vy?
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Ano generálka je má práce, ale už nikdy víc Jinak já mám ve vřeteni kužel MK4 a ve vertikální hlavě MK3. Rozdíly, výhody a nevýhody kuželů má parádně popsány Tumlík na svých stránkách. Jinak ještě taková poznámka k seřízení spojky rychloposuvů. Před jakýmkoliv nastavování spojky je tedy nejprve třeba zkontrolovat olejovou náplň a stoprocentní funkčnost čerpadla. Asi zbytečná připomínka, ale jen pro pořádek A poté nastavovat spojku při záběru celého stolu v chodu nahoru, tak aby ochotně jel a spojka nebyla zbytečně přitažená. Nemůžu se zbavit dojmu, že je převodovka pro takhle kravský stůl poddimenzovaná tak aby z ní něco nevykouklo
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Čím může být, že při zmáčknutí jakéhokoli knoflíku strojního posuvu nejde nejen rychloposuv, ale strojní posuv vůbec. Je pouze slyšet, jak se točí motor převodovky posuvů.Petr68 píše:Tak olej se dolévá přesně tímto otvorem na foto. Já jsem do vřeteníku i posuvu nalil olej PARAMO OL-J46. A s tím rychloposuvem to není zrovna jednoduché. V převodovce je třecí spojka, kterou při zapnutí rychloposuvu zmáčkne malý píst a zároveň vyřadí normální chod. V převodovce je zubové čerpadlo které při běžném chodu promazává některé převody v převodovce a převody ve stole. Při přepnutí na rychloposuv se sepne elektromechanický ventil a přestaví cestu pro olej z čerpadla do zmiňovaného pístu a ten zmáčkne spojku. Síla spojky se reguluje maticí zajištěnou červíkem právě pod zátkou na dolévání oleje. Po vyšroubování zátky je matice celkem dobře přístupná. Musíš na matici nejprve úplně vytočit červík a matici pootočit po směru hodinových ručiček o půl otáčky než se ukáže druhá dírka pro červík. Červík zašroubovat, utáhnout, vyzkoušet a tak pořád dokola. Dále je na pístu přepouštěcí ventilek (na fotce šipka vpravo). Ten je zase pod menší zátkou vpravo nahoře. Je na něm šroubek a pod šroubkem pružinka s kuličkou. Tento ventilek při určitém tlaku přepustí olej zpátky do převodovky a zároveň tedy určuje sílu pístu (myslím si že se síla reguluje dotažením nebo povolením šroubku nad pružinou ale nevím to jistě) já měl šroubek úplně dotažený a pružinka byla zaseklá, takže olej vytékal a píst se ani nehnul. Jinak doporučuji oba červíky vyměnit za imbusové na místo klasické drážky. Stalo se mi, že mi červík spadl do převodovky, protože na šroubováku nedrží.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
To všechno jsem zkoušel. Kde ještě může být závada, že motor nezabírá na posuvové převody?
Zdravím, tak pokud se motor normálně točí a převodovka nezabírá, tak je možné že je střižené pero (klínek) na hřídeli motoru ve spojení s převodovkou. Dále je v převodovce kuličková spojka (foto níže) nevím jak se tato spojka přesně jmenuje která při přetížení převodovky začne proskakovat a měla by zabránit další destrukci převodovky při najetí stolu do nějaké koncové polohy. To by ale bylo doprovázeno cvakavým zvukem. A dále je ještě možné, že se protáčí páka na řazení rychlostí a skutečně není zařazená rychlost jak psal grade065. A poslední možnost co mě napadá je, že se převodovka točí a problém je v převodovce ve stole. Ta je schovaná pod ovládacíma tlačítkama ve stole a při chodu převodovky posuvů se musí otáčet toto ložisko (čtvrtá fotka) pod čelním krytem. V této převodovce je kuličková spojka taky.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Tak jsem se po dlouhé zimě konečně dostal ke stroji (dosud jsem to řešil jen v teoretické rovině) a je to jinak... Na vině je volič posuvů. Když je podle značek zvolen posuv, převod je vlastně v neutrální poloze a naopak, když je páka v mezipoloze mezi značkami, kola jsou v záběru, ale motor nejde spustit, protože blokující spínače dvolují spustit motor posuvu jen v těch správných polohách páky. Mám chuť ten přední kryt pod pákou posuvového voliče sundat, ale napřed bych chtěl vědět, co pod ním najdu a co mohu očekávat za problém, než se do toho pustím.