Strigon ME 250

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

18. 3. 2018, 10:28

Ahoj, nevím co se ti přesně protáčí tak jsem ti to nafotil. Na první fotce je kolíček, který spojuje dva základní kusy. Na druhé je kolíček, který spojuje základní kus s hřídelkou do které se zastrkává klička a na 3 a 4 fotce je samotná aretace noniusu. V aretační matici je excentrický zápich ve kterém jezdí kolíček, tedy při otáčení utahovací maticí se kolíček vysouvá ven a zevnitř tlačí na kroužek se stupnicí. Snad jsem to popsal srozumitelně :D
Přílohy
Foto 4.jpg
Foto 3.jpg
Foto 2.jpg
Foto 1.jpg
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Uživatelský avatar
grade065
Příspěvky: 1012
Registrován: 9. 1. 2015, 12:45

18. 3. 2018, 11:11

Teda pane vy jste fakt bourák vy máte nového strigona!
Můj problém bude asi v absenci onoho excentrického zápichu v matici :roll: a rovnéž ty kolíčky na hlavní hřídeli budou asi střihlý...
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

18. 3. 2018, 11:54

Excentrický zápich je vysoustružený přímo v utahovací matici, takže by mohl být maximálně vydřený od kolíčku při silném dotahování. Spíše to vidím na střižený některý aretační kolík. :o
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Uživatelský avatar
grade065
Příspěvky: 1012
Registrován: 9. 1. 2015, 12:45

18. 3. 2018, 1:11

Tak jsem to myslel no že už tam žádný excentr není :) kolíčky budou střihnutý jistojistě.. Moc jste mi pomohl jste king .
Kdyby vás to neobtěžovalo ještě mám problém s rychloposuvem ,když zmáčknu tlačítko tak sice jede ale jen aktuálně zařazenou rychlostí posuvu řekl bych že to bude tím že tam není olej :roll: ale vůbec jsem nepřišel na to kudy ho dolít ? Je pro mě vůbec záhada ten mazací a hydraulický okruh a emulze ... Pochopil jsem že vlevo na hlavní skříni se dolívá olej je i na olejoznaku ale na skříni posuvů je prázdno a tam už nevím doplnuje se v pravo nahoře od páky řazení posuvů? A hlavně co? Ovládá to hydraulika ale o hyd.kapalině ani zmínka nechápu... :(
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

18. 3. 2018, 3:18

Tak olej se dolévá přesně tímto otvorem na foto. Já jsem do vřeteníku i posuvu nalil olej PARAMO OL-J46. A s tím rychloposuvem to není zrovna jednoduché. V převodovce je třecí spojka, kterou při zapnutí rychloposuvu zmáčkne malý píst a zároveň vyřadí normální chod. V převodovce je zubové čerpadlo které při běžném chodu promazává některé převody v převodovce a převody ve stole. Při přepnutí na rychloposuv se sepne elektromechanický ventil a přestaví cestu pro olej z čerpadla do zmiňovaného pístu a ten zmáčkne spojku. Síla spojky se reguluje maticí zajištěnou červíkem právě pod zátkou na dolévání oleje. Po vyšroubování zátky je matice celkem dobře přístupná. Musíš na matici nejprve úplně vytočit červík a matici pootočit po směru hodinových ručiček o půl otáčky než se ukáže druhá dírka pro červík. Červík zašroubovat, utáhnout, vyzkoušet a tak pořád dokola. Dále je na pístu přepouštěcí ventilek (na fotce šipka vpravo). Ten je zase pod menší zátkou vpravo nahoře. Je na něm šroubek a pod šroubkem pružinka s kuličkou. Tento ventilek při určitém tlaku přepustí olej zpátky do převodovky a zároveň tedy určuje sílu pístu (myslím si že se síla reguluje dotažením nebo povolením šroubku nad pružinou ale nevím to jistě) já měl šroubek úplně dotažený a pružinka byla zaseklá, takže olej vytékal a píst se ani nehnul. Jinak doporučuji oba červíky vyměnit za imbusové na místo klasické drážky. Stalo se mi, že mi červík spadl do převodovky, protože na šroubováku nedrží.
Přílohy
Převodovka.jpg
20180318_153153.jpg
20180318_153145.jpg
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Uživatelský avatar
grade065
Příspěvky: 1012
Registrován: 9. 1. 2015, 12:45

18. 3. 2018, 6:49

Děkuji vám ,moc jste mi pomohl a ta ochota :!:
To je vaše práce ta generálka ? Je to fakt veliká paráda.
Zeptám se ještě ve vertikální hlavě je kužel iso30 to je nějaká asi úprava ne? Podle manuálu by měl být iso40 ..co tam máte vy?
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Zbýňa
Příspěvky: 1916
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

18. 3. 2018, 7:03

Co jsem tyhle typy potkal, tak měly buď ISO30 nebo Mk3. Což mi vždycky přišlo vzhledem k velikosti frézky nešikovný.
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

19. 3. 2018, 1:11

Ano generálka je má práce, ale už nikdy víc :D Jinak já mám ve vřeteni kužel MK4 a ve vertikální hlavě MK3. Rozdíly, výhody a nevýhody kuželů má parádně popsány Tumlík na svých stránkách. Jinak ještě taková poznámka k seřízení spojky rychloposuvů. Před jakýmkoliv nastavování spojky je tedy nejprve třeba zkontrolovat olejovou náplň a stoprocentní funkčnost čerpadla. Asi zbytečná připomínka, ale jen pro pořádek :D :D :D A poté nastavovat spojku při záběru celého stolu v chodu nahoru, tak aby ochotně jel a spojka nebyla zbytečně přitažená. Nemůžu se zbavit dojmu, že je převodovka pro takhle kravský stůl poddimenzovaná tak aby z ní něco nevykouklo :shock:
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

2. 4. 2018, 9:35

Petr68 píše:Tak olej se dolévá přesně tímto otvorem na foto. Já jsem do vřeteníku i posuvu nalil olej PARAMO OL-J46. A s tím rychloposuvem to není zrovna jednoduché. V převodovce je třecí spojka, kterou při zapnutí rychloposuvu zmáčkne malý píst a zároveň vyřadí normální chod. V převodovce je zubové čerpadlo které při běžném chodu promazává některé převody v převodovce a převody ve stole. Při přepnutí na rychloposuv se sepne elektromechanický ventil a přestaví cestu pro olej z čerpadla do zmiňovaného pístu a ten zmáčkne spojku. Síla spojky se reguluje maticí zajištěnou červíkem právě pod zátkou na dolévání oleje. Po vyšroubování zátky je matice celkem dobře přístupná. Musíš na matici nejprve úplně vytočit červík a matici pootočit po směru hodinových ručiček o půl otáčky než se ukáže druhá dírka pro červík. Červík zašroubovat, utáhnout, vyzkoušet a tak pořád dokola. Dále je na pístu přepouštěcí ventilek (na fotce šipka vpravo). Ten je zase pod menší zátkou vpravo nahoře. Je na něm šroubek a pod šroubkem pružinka s kuličkou. Tento ventilek při určitém tlaku přepustí olej zpátky do převodovky a zároveň tedy určuje sílu pístu (myslím si že se síla reguluje dotažením nebo povolením šroubku nad pružinou ale nevím to jistě) já měl šroubek úplně dotažený a pružinka byla zaseklá, takže olej vytékal a píst se ani nehnul. Jinak doporučuji oba červíky vyměnit za imbusové na místo klasické drážky. Stalo se mi, že mi červík spadl do převodovky, protože na šroubováku nedrží.
Čím může být, že při zmáčknutí jakéhokoli knoflíku strojního posuvu nejde nejen rychloposuv, ale strojní posuv vůbec. Je pouze slyšet, jak se točí motor převodovky posuvů.
Uživatelský avatar
grade065
Příspěvky: 1012
Registrován: 9. 1. 2015, 12:45

2. 4. 2018, 9:41

Vypadá rychlost lehce zaverglujte pákou řazení posuvů nebo pákou voliče posuvu :wink:
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

2. 4. 2018, 10:35

To všechno jsem zkoušel. Kde ještě může být závada, že motor nezabírá na posuvové převody?
Uživatelský avatar
grade065
Příspěvky: 1012
Registrován: 9. 1. 2015, 12:45

2. 4. 2018, 10:53

Tak to nevím asi něco očesané mezi motorem a převodovkou (rozebrané jsem to neměl )ale vás to asi nemine dle návodu na první straně :wink:
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

3. 4. 2018, 2:16

Zdravím, tak pokud se motor normálně točí a převodovka nezabírá, tak je možné že je střižené pero (klínek) na hřídeli motoru ve spojení s převodovkou. Dále je v převodovce kuličková spojka (foto níže) nevím jak se tato spojka přesně jmenuje :shock: která při přetížení převodovky začne proskakovat a měla by zabránit další destrukci převodovky při najetí stolu do nějaké koncové polohy. To by ale bylo doprovázeno cvakavým zvukem. A dále je ještě možné, že se protáčí páka na řazení rychlostí a skutečně není zařazená rychlost jak psal grade065. A poslední možnost co mě napadá je, že se převodovka točí a problém je v převodovce ve stole. Ta je schovaná pod ovládacíma tlačítkama ve stole a při chodu převodovky posuvů se musí otáčet toto ložisko (čtvrtá fotka) pod čelním krytem. V této převodovce je kuličková spojka taky. :wink:
Přílohy
Stůl 2.jpg
Stůl.jpg
20180303_135450.jpg
Převodovka.jpg
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

3. 4. 2018, 7:55

Díky moc...
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

4. 4. 2018, 10:41

Tak jsem se po dlouhé zimě konečně dostal ke stroji (dosud jsem to řešil jen v teoretické rovině) a je to jinak... Na vině je volič posuvů. Když je podle značek zvolen posuv, převod je vlastně v neutrální poloze a naopak, když je páka v mezipoloze mezi značkami, kola jsou v záběru, ale motor nejde spustit, protože blokující spínače dvolují spustit motor posuvu jen v těch správných polohách páky. Mám chuť ten přední kryt pod pákou posuvového voliče sundat, ale napřed bych chtěl vědět, co pod ním najdu a co mohu očekávat za problém, než se do toho pustím.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“