Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

11. 3. 2017, 7:35

Demontáž pravé skříně...
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

11. 3. 2017, 7:41

Demontáž příčného stolu...
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
shower
Příspěvky: 207
Registrován: 12. 2. 2010, 8:14
Bydliště: Prešov

11. 3. 2017, 7:46

Ahoj,

super tutoriál
E2N
Příspěvky: 122
Registrován: 16. 12. 2013, 11:49
Bydliště: Ústí nad Orlici

13. 3. 2017, 10:40

krásný návod.....jen tak dál
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2017, 7:16

Díky za ohlasy :D
V tomto videu: https://youtu.be/hKfpvhi-Ofw jsou ty samé fotografie, jen v prezentaci. Třeba pro někoho kdo nerad kliká na fotky ... :wink:
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

16. 3. 2017, 12:19

Perfektni !! Malo kdo si da podobnou praci, jen aby pomohl dalsim rozebiracum. Narazit na podobne navody je sen kazdeho kutila.
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

16. 3. 2017, 1:30

Taky se přidávám k pochvale.
Názorné, výstižné (a pro autora videa pracné).
:)
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

18. 3. 2017, 6:46

Ahoj vespolek,
postupně čistím rozebrané komponenty frézky a mám problém s následujícím:
Když jsem před demontáží chtěl vypustit oleje z levé převodové skříně a z příruby posuvového motoru, nevyteklo nic, olej byl na dně. No nic, řekl jsem si.. třeba to někdo vypustil (frézka nebyla dlouho používaná). Když jsem po demontáži levé převodové skříně ale naklonil elektromotor posuvů při manipulaci s ním směrem ke svorkovnici, ze svorkovnice motoru začal vytékat olej, ne moc, ale nějaká deci tam byla. Předpokládám, že motor neběží v oleji, takže někde něco selhalo.... gufero na motoru? Ale kde a jaké..., je to opravitelné? :(
Setkal jste se s tím někdo?
Přikládám foto, směr šipky ukazuje odkud vytéká při naklonění olej.
J-CZ
motor posuvů.jpg
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
Andy V
Příspěvky: 186
Registrován: 17. 8. 2016, 11:46
Bydliště: Rakovnicko

18. 3. 2017, 9:40

Nejspíš to gufero. Nenapadá mě, kudy jinudy by se tam olej dostal. U soustruhu se nám stalo, že začal vyhazovat pojistky. Po vyndání motoru taky ze svorkovnice tekl olej. Nejspíš stíkal po kabelu do svorkovnice. Buď tam nebylo těsnění nebo povolilo časem. Motor jsme rozebrali, vylili, propláchli technickým benzínem, nechali asi týden nebo 2 pořádně vysušit. Po složení opět funguje jak má.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

19. 3. 2017, 5:29

Jizera-CZ píše:Předpokládám, že motor neběží v oleji, takže někde něco selhalo.... gufero na motoru? Ale kde a jaké..., je to opravitelné? :(
Nevypadá to, že v tom Tvém motoru bude gufero, spíše bych to tipoval jen na filcový kroužek - to ale na 100% zjistíš až ho rozebereš. Pokud chceš motor vyčistit od zbytků oleje, stejně ho rozebrat musíš. Pak vinutí pořádně vypláchni technickým benzínem - nemusíš mít strach, benzín elektroizolační lak na vinutí nepoškodí. Pak nechat řádně vyschnout. Po částečném vyschnutí volně na vzduchu by šlo sušení zefektivnit vložením statoru motoru do trouby (teplota cca 80°). Po vysušení změřit izolační odpor.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

19. 3. 2017, 8:50

Je to tak .Kludne ho rozober a popreplachuj benzínom a vyfúkaj vzduchom.Nedávno som podobné riešil.
Do krytky ložiska sa možno bude dat zatočit osadenie pre úzke gufero a je pokoj.Plus daj rs-kove ložisko.
sústruh,frézka,vŕtačka
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3291
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

19. 3. 2017, 11:18

pokud na motoru neni gufero je ještě jedna možnost a to je labirintové krytí které se používá u elektrického nářadí
na hřídeli motoru uděláš na soustruhu spirálu a to v takovém směru aby při správném otáčení motoru spirála "jela" směrem ven tzn od motoru ke konci hřídele
v podstatě uděláš jakoby část závitu se stoupáním cca 1,5mm akorát jen asi do hloubky 0,3mm spirála stačí jen ta dlouhá aby mírně cca 2mm přesahovala tu litinovou krytku
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

19. 3. 2017, 12:15

Myslím, že spirálový labyrint jak navrhuje "Kenybz" v tomto případě nebude moc fungovat. Za prvé u elektrického nářadí se pro mazání převodů používá plastické mazivo, které v klidu stroje nemá tendenci k protékání. Což v případě frézky - pokud tedy hladina oleje je výše než spodní okraj hřídele motoru určitě v klidu stroje protékat bude. Kromě toho u frézky, kde se změna směru posuvu stolu provádí reverzací motoru ten labyrint částečně zamezí průnik oleje do motoru pouze při jednom směru otáčení, při obráceném směru otáčení, naopak bude ten těsnící šnek, jak se u el. nářadí tato součást celkem běžně užívá ten olej do motoru "nasávat". Neznám tento konkrétní typ frézky, ale pochybuji, že pro pohon stolu jsou použity spojky a motor má tedy konstantní směr otáčení. Myslím, že mnohem vhodnější je řešení co navrhoval "Miso 4x4".
Také jsem se setkal i s řešením, kdy v nejnižší části elektromotoru, většinou hned v přírubě je vyvrtán otvor, kterým olej, co vniknul do motoru vytéká ven. Myslím že ložisko **** 2RS je nejschůdnějším řešením.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

19. 3. 2017, 3:03

Díky všem za rady.
Ještě jsem nad tím dlouho přemýšlel, a napadla mě jedna věc...
Znovu jsem se podíval na výšku olejoznaku a bylo mě to jasné. Ten motor nemusí být nějak extra izolován na průnik oleje, max. na odstřikovaný olej od částečně ponořeného ozubeného kola převodu. Výška hřídele motoru je nad hladinou výšky oleje v olejoznaku, tudíž i v náplni převodové skříně elektromotoru. Při demontáži jsem to měl zavěšené na žirafě lehce šikmo a zbytek oleje z převodové skříně nejspíš natekl mezi hřídelí motoru do svorkovnice a odtud pak ven. Kdyby byl celý celek motoru s převodovou skříní pořád v rovině, nejspíš by ani nebyl ten vytékající olej... :?: :?:
Každopádně teď jen části frézky nahrubo čistím , závady budu řešit při jejich zpětné montáži. Jak to dopadne dám vědět až budu mít motor rozebraný a vyčištěný :)
Ještě jednou díky, J-CZ

motor.jpg
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

19. 3. 2017, 3:08

Pokud v zadnim cele udelas nekde dole diru, urcite tim nic nepokazis. Pokud se provozne dovnitr neco dostane zase to vesele vytece ven.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“