Demontáž frézky F2-250 (Korea)
Tak samozřejmě ten otvor bývá co nejblíže možného vniknutí oleje z převodovky stroje. Je klidně možné, že tam i je, ale jen je za dobu provozu nebo i neprovozu zalepen "bordelem".miso 4x4 píše:Neviem isto,ale na tom motore tuším tu odpadovú dierku aj nájde.Tušim že za prednou prírubou
A jestli ten olej vniknul do motoru při přepravě, nebo tam byl dlouhodobě se jednoduše pozná podle barevných změn. Viz třeba fotka přruby motoru, kde je patrné, kam dlouhodobě sahala hladina oleje.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
tak to abych obhájil co jsem napsal...
vetšina frézek má posuvový motor provozovaný jen jedním směrem....změna směru posuvu je řešena buď to lamelovými, nebo zubovýma spojkama
pokud je hladina níž tak ten olej tam natekl buď při manipulaci, nebo kolem průchozích závitů ale abych nato dal krk tak si to musím projít
odtoková dírka běžná věc i u čerpadel a ta je před ložiskem což tady jaksi nejde
abych tu nemlžil tuto frézku neznám tak dobře tak berte moje informace s rezervou
vetšina frézek má posuvový motor provozovaný jen jedním směrem....změna směru posuvu je řešena buď to lamelovými, nebo zubovýma spojkama
pokud je hladina níž tak ten olej tam natekl buď při manipulaci, nebo kolem průchozích závitů ale abych nato dal krk tak si to musím projít
odtoková dírka běžná věc i u čerpadel a ta je před ložiskem což tady jaksi nejde
abych tu nemlžil tuto frézku neznám tak dobře tak berte moje informace s rezervou
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
na frézkách typ -Fa-3;4;5- TOS Olomouc se motor(y) točí oběma směry posuv i otáčky se mění elektrickým reverzem, ale olej předepsaný do posuvové převodovky nemá v motoru na nic vliv, olej totiž izoluje, jinak dírka ve víku by měla být aby tamtudy případně nahromaděná voda z vysrážené vlhkosti mohla vytéci, jinak to že v převodovce nebyl olej neznamená to že to někde bleje, ale jen ho nikdo nedolil, ono totiž olej na lože a šrouby bere čerpadlo z převodovky je poháněné posuvovým motorem tudíž při mazání musí být zaplý posuv a trubičkama se rozvádí olej na místa po stisknutí a držení čudlíku nad řadící pákou a olej vytéká z trubiček do té doby dokud v převodovce olej nedojde tudíž v převodovce se olej "mění" tím způsobem že se postupně odebírá na kluzné plochy a je nutné ho dolévat, olej v motoru by mohl též znamenat zasviněnou komtrolku oleje a olejář lil a lil až to nalil plné protože v té plastikové ludře je vidět hovno, to mě připomělo že na moji frézce by se měl taky dolít, nemáte někdo čas
Ahoj,
tak po necelém roce konečně stěhování pod střechu. Šlo to jako po másle, za půl hoďky byla uvnitř https://youtu.be/yMkxV1fQKNY
J-CZ
tak po necelém roce konečně stěhování pod střechu. Šlo to jako po másle, za půl hoďky byla uvnitř https://youtu.be/yMkxV1fQKNY
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Ahoj,
hrubé čištění je dokončeno, teď se bude postupně demontovat Z pod usazenin olejů,emulzí a bordelu vykoukla vcelku hezká holka..
Chci dát dolů vřeteno, vyčistit a půjdou asi i ložiska když už to bude dole. Jen se chci ujistit, zda jsem z návodu k FA3 pochopil demontáž? Nerad bych něco... Přikládám obrázek. Čtyřka bude s podepřením pinoly.
J-CZ
hrubé čištění je dokončeno, teď se bude postupně demontovat Z pod usazenin olejů,emulzí a bordelu vykoukla vcelku hezká holka..
Chci dát dolů vřeteno, vyčistit a půjdou asi i ložiska když už to bude dole. Jen se chci ujistit, zda jsem z návodu k FA3 pochopil demontáž? Nerad bych něco... Přikládám obrázek. Čtyřka bude s podepřením pinoly.
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
čím si to čistil? Ostala ako nová
čím si to čistil? Ostala ako nová
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
přesněJizera-CZ píše:Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou
je to nesrovnatelně účinnější než třeba petrolej
já používám Supermafrasol, chemicky to bude +- totéž jako ty Stary a spousta dalších přípravků tohoto typu
doporučuju po uschnutí lak nakonzervovat buď olejem + vyleštit nebo leštěnkou na auta + vyleštit
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem po nastěhování frézky zatím v této fázi...
Potřebuji sundat domek (označený zelně), musím nejprve povolit matici (oranžová šipka), nebo můžu rovnou začít stahovat vložením šroubů do otvorů (červená šipka) ?
Jde o to, že nevím, zda to jde jako celek ven a nebo jen z vnitřní usazené hřídele. Z vnitřku převodovky tam přes velké ozubené kolo nejde nic vidět.
S vřetenem i s hlavou frézky jsem si poradil, ale potřeboval bych se hnout z jiného místa... Potřebuji sundat domek (označený zelně), musím nejprve povolit matici (oranžová šipka), nebo můžu rovnou začít stahovat vložením šroubů do otvorů (červená šipka) ?
Jde o to, že nevím, zda to jde jako celek ven a nebo jen z vnitřní usazené hřídele. Z vnitřku převodovky tam přes velké ozubené kolo nejde nic vidět.
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Ahoj,
zatím se mě podařilo demontovat spodní hřídel s ozubenými koly a ložisky. U té vrchní (s domkem) mám povolenou zadní matici i odstraněnou ségrovku, ale nechce se jí ven. Ozubené kolo S 11 16 073 drží to na tom kuželu hřídele a ne a ne se pohnout. Zkoušel jsem to zepředu dvěma šrouby vytáhnout, dařilo se do té doby, než se spodek ozubeného kola opřel o nálitek pro otvor ložiska spodní hřídele a dál ani ťuk. Na tom ozubeném kole S 11 16 073 je pár flíčků koroze, stejně tak i lehce okolo závitu matky SKF KM12, takže předokládám, že to bude i na tom kuželu... Nechci do toho nijak mlátit, zkoušel jsem i kapilární olej, ale už mě nenapadá co s tím...
J-CZ
zatím se mě podařilo demontovat spodní hřídel s ozubenými koly a ložisky. U té vrchní (s domkem) mám povolenou zadní matici i odstraněnou ségrovku, ale nechce se jí ven. Ozubené kolo S 11 16 073 drží to na tom kuželu hřídele a ne a ne se pohnout. Zkoušel jsem to zepředu dvěma šrouby vytáhnout, dařilo se do té doby, než se spodek ozubeného kola opřel o nálitek pro otvor ložiska spodní hřídele a dál ani ťuk. Na tom ozubeném kole S 11 16 073 je pár flíčků koroze, stejně tak i lehce okolo závitu matky SKF KM12, takže předokládám, že to bude i na tom kuželu... Nechci do toho nijak mlátit, zkoušel jsem i kapilární olej, ale už mě nenapadá co s tím...
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Ahoj,
ty výkresy jsou všude stejné, opravdu to tam vypadá na kužel a klínek. Mám to den nastříkané nějakým novým sprejem a teď jdu do dílny, tak snad se zadaří. Každopádně mám pořád odpor do toho nějak víc bouchat, přecijenom tam jsou okolo ložiska...
Jestli se podařilo poreferuju později.
J-CZ
ty výkresy jsou všude stejné, opravdu to tam vypadá na kužel a klínek. Mám to den nastříkané nějakým novým sprejem a teď jdu do dílny, tak snad se zadaří. Každopádně mám pořád odpor do toho nějak víc bouchat, přecijenom tam jsou okolo ložiska...
Jestli se podařilo poreferuju později.
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Tak se dílo podařilo a asi maličko pomohl i ten sprej. A ano, je tam opravdu kužel.
Ložiska na hřídelích co do počtu z 50% v háji, ozubená kola vypadají že jsou ok, jen u jednoho (spodní hřídel) řádně vymačkaný klínek. Frézka je komplet odstrojená a než začne jaro odstraním alespoň písek z vnitřku těla frézky, opravím mazací trubičky a dál se uvidí dle času... ufff
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...