Demontáž frézky F2-250 (Korea)

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

19. 3. 2017, 3:11

Neviem isto,ale na tom motore tuším tu odpadovú dierku aj nájde.Tušim že za prednou prírubou
sústruh,frézka,vŕtačka
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

19. 3. 2017, 3:29

miso 4x4 píše:Neviem isto,ale na tom motore tuším tu odpadovú dierku aj nájde.Tušim že za prednou prírubou
Tak samozřejmě ten otvor bývá co nejblíže možného vniknutí oleje z převodovky stroje. Je klidně možné, že tam i je, ale jen je za dobu provozu nebo i neprovozu zalepen "bordelem".
A jestli ten olej vniknul do motoru při přepravě, nebo tam byl dlouhodobě se jednoduše pozná podle barevných změn. Viz třeba fotka přruby motoru, kde je patrné, kam dlouhodobě sahala hladina oleje.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3295
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

19. 3. 2017, 8:57

tak to abych obhájil co jsem napsal...
vetšina frézek má posuvový motor provozovaný jen jedním směrem....změna směru posuvu je řešena buď to lamelovými, nebo zubovýma spojkama
pokud je hladina níž tak ten olej tam natekl buď při manipulaci, nebo kolem průchozích závitů ale abych nato dal krk tak si to musím projít
odtoková dírka běžná věc i u čerpadel a ta je před ložiskem což tady jaksi nejde
abych tu nemlžil tuto frézku neznám tak dobře tak berte moje informace s rezervou
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Baťa1
Příspěvky: 141
Registrován: 15. 9. 2010, 12:22

31. 3. 2017, 9:00

na frézkách typ -Fa-3;4;5- TOS Olomouc se motor(y) točí oběma směry posuv i otáčky se mění elektrickým reverzem, ale olej předepsaný do posuvové převodovky nemá v motoru na nic vliv, olej totiž izoluje, jinak dírka ve víku by měla být aby tamtudy případně nahromaděná voda z vysrážené vlhkosti mohla vytéci, jinak to že v převodovce nebyl olej neznamená to že to někde bleje, ale jen ho nikdo nedolil, ono totiž olej na lože a šrouby bere čerpadlo z převodovky je poháněné posuvovým motorem tudíž při mazání musí být zaplý posuv a trubičkama se rozvádí olej na místa po stisknutí a držení čudlíku nad řadící pákou a olej vytéká z trubiček do té doby dokud v převodovce olej nedojde tudíž v převodovce se olej "mění" tím způsobem že se postupně odebírá na kluzné plochy a je nutné ho dolévat, olej v motoru by mohl též znamenat zasviněnou komtrolku oleje a olejář lil a lil až to nalil plné protože v té plastikové ludře je vidět hovno, to mě připomělo že na moji frézce by se měl taky dolít, nemáte někdo čas :lol:
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

25. 1. 2018, 12:15

Ahoj,
tak po necelém roce konečně stěhování pod střechu. Šlo to jako po másle, za půl hoďky byla uvnitř :) https://youtu.be/yMkxV1fQKNY
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

2. 2. 2018, 5:05

Ahoj,
hrubé čištění je dokončeno, teď se bude postupně demontovat :D Z pod usazenin olejů,emulzí a bordelu vykoukla vcelku hezká holka.. :D
frez1.JPG
frez2.jpg
Chci dát dolů vřeteno, vyčistit a půjdou asi i ložiska když už to bude dole. Jen se chci ujistit, zda jsem z návodu k FA3 pochopil demontáž? Nerad bych něco... Přikládám obrázek. Čtyřka bude s podepřením pinoly.
vřeteno frézka.jpg
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
zverodoktor
Příspěvky: 2984
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

2. 2. 2018, 9:03

Ahoj,
čím si to čistil? Ostala ako nová :)
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

3. 2. 2018, 6:30

Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem :roll: . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo :D A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou :idea:
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

3. 2. 2018, 8:11

Jizera-CZ píše:Ahoj,
na ty nejvetší zatuhlý svinstva málo ředěný Aquasol, potom Star TN i 75 PN ředěný dle návodu. Ideální je to ředit horkou vodou, má to několikanásobně rychlejší účinek čištění. Jinak mezi Star PN a TN jsem nijak zásadní rozdíl nepoznal. Je dobré dát k poslednímu oplachu do přípravku i nějaký inhibitor koroze aby ti nezačly třeba korodovat barvou nechráněné kovové části. Já frézku čistil zubními kartáčky a štětci abych nenadělal moc bordelu kolem :roll: . Mít tu možnost, vezmu to vapkou s horkou vodou a do přiměšovače Star, nebo Aquasol a zachvilku by bylo hotovo :D A pozor, při delším styku čistícího roztoku s barvou frézky, barva trochu šisuje a vymývá se... chce to po práci oplachovat čistou vodou :idea:
přesně
je to nesrovnatelně účinnější než třeba petrolej
já používám Supermafrasol, chemicky to bude +- totéž jako ty Stary a spousta dalších přípravků tohoto typu
doporučuju po uschnutí lak nakonzervovat buď olejem + vyleštit nebo leštěnkou na auta + vyleštit
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

8. 2. 2018, 5:47

Tak jsem po nastěhování frézky zatím v této fázi... :D
frez3.jpg
S vřetenem i s hlavou frézky jsem si poradil, ale potřeboval bych se hnout z jiného místa... :roll:
Potřebuji sundat domek (označený zelně), musím nejprve povolit matici (oranžová šipka), nebo můžu rovnou začít stahovat vložením šroubů do otvorů (červená šipka) ?
Jde o to, že nevím, zda to jde jako celek ven a nebo jen z vnitřní usazené hřídele. Z vnitřku převodovky tam přes velké ozubené kolo nejde nic vidět.
příruba hlava.jpg
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
qwer
Příspěvky: 1297
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

8. 2. 2018, 9:03

Myslím, že by to malo ísť von aj s tou náhonovou hriadelou, no vo vnútri treba odstrániť segerku, a vylisovať to z ložiska.
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

24. 2. 2018, 9:06

Ahoj,
zatím se mě podařilo demontovat spodní hřídel s ozubenými koly a ložisky. U té vrchní (s domkem) mám povolenou zadní matici i odstraněnou ségrovku, ale nechce se jí ven. Ozubené kolo S 11 16 073 drží to na tom kuželu hřídele a ne a ne se pohnout. Zkoušel jsem to zepředu dvěma šrouby vytáhnout, dařilo se do té doby, než se spodek ozubeného kola opřel o nálitek pro otvor ložiska spodní hřídele a dál ani ťuk. Na tom ozubeném kole S 11 16 073 je pár flíčků koroze, stejně tak i lehce okolo závitu matky SKF KM12, takže předokládám, že to bude i na tom kuželu... Nechci do toho nijak mlátit, zkoušel jsem i kapilární olej, ale už mě nenapadá co s tím... :(
J-CZ
1.jpg
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
qwer
Příspěvky: 1297
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

24. 2. 2018, 11:15

Skoro to na tom obrázku vypadá, ako by to kolo bolo na kuželi. Pozri do manuálu od Tumlíka, či to tam neni poznať.
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2018, 9:36

Ahoj,
ty výkresy jsou všude stejné, opravdu to tam vypadá na kužel a klínek. Mám to den nastříkané nějakým novým sprejem a teď jdu do dílny, tak snad se zadaří. Každopádně mám pořád odpor do toho nějak víc bouchat, přecijenom tam jsou okolo ložiska... :(
Jestli se podařilo poreferuju později.
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Uživatelský avatar
Jizera-CZ
Příspěvky: 72
Registrován: 13. 11. 2014, 7:05
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2018, 2:52

:twisted:
Tak se dílo podařilo a asi maličko pomohl i ten sprej. A ano, je tam opravdu kužel.
Ložiska na hřídelích co do počtu z 50% v háji, ozubená kola vypadají že jsou ok, jen u jednoho (spodní hřídel) řádně vymačkaný klínek. Frézka je komplet odstrojená a než začne jaro odstraním alespoň písek z vnitřku těla frézky, opravím mazací trubičky a dál se uvidí dle času... ufff :D
J-CZ
f1.jpg
f2.jpg
f3.jpg
f4.jpg
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“