vyvrtávačka Union B60

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

9. 11. 2017, 7:29

Vypadá pěkně, ta dutina tam ještě žádná není?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 11. 2017, 7:31

dutina tam je, ale jen od Masturna
je potřeba ji nabrousit
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

9. 11. 2017, 7:36

Jo vnitřní kužel, to je jasný, já myslel dutinu skrz vřeteno, že tak řešíš zajištění držáku. Když jsem ze začátku uvažoval o přebroušení MK4 z 63 na SK40, tak to skončilo na tom jak to cca 1,5m vřeteno provrtat durch pro zajišťovací šroub
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 11. 2017, 8:11

vrtá se to před zakalením dělovým vrtákem
psal jsem o tom nahoře
budu to vtahovat šroubem, ten utahovat povolovat nafest přidělanou upravenou vzduchovou utahovačkou
kleštiny + hříbek + talířová pera atd jsem z lenosti vzdal
musel bych moc předělat zadní konec vřeteníku
takhle to bude jednodušší a téměř bez zásahu do původní konstrukce
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

9. 11. 2017, 8:26

Jo dělovým vrtákem, to je mi jasný, ale ten v našich spojených kooperačních závodech nikde nemáme :D a navíc je už stejně pozdě, muselo by se dělat celý nový, což už mě osobně za to nestojí, a posháním si teda MK4, něco jsem povyměňoval za SK40 co jsem stihl nasyslit a zbytek se buď koupí, nebo vyrobí, to už problém není. Je toho plná čína, ale tam je zase problém, že všechny MK4 nemaj drážku na zajišťovací klínek. Upínání jsem chtěl původně elektricky přes momentovou spojku abych nemusel ještě tahat vzduch. U 63 je zadek dobrej, tak se dá vymejšlet.

No jedinej upgrade co bych ještě chtěl je 4ax DRO, a pak jsem nějak nemohl najít něco na snímání otáčení stolů, nějaký 360st. odměřování..

Budeš dávat odměřování?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 11. 2017, 8:56

odměřování jo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

9. 11. 2017, 9:10

DwPetr píše:... jsem nějak nemohl najít něco na snímání otáčení stolů, nějaký 360st. odměřování..
Enkodér?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

9. 11. 2017, 9:52

No třeba, něco co by mělo vnitřní průměr cca 100mm aby tudma prolezl nálitek čepu stolu. To ale zjistim přesně až na ně dojde. Když je to rozházený a může se k tomu, tak bych to rád elekrifikoval. Odměřování na 4 osy problém až tak není, ale na ten stůl jsem zatím nic moc nenašel, něco cenově rozumnýho, klidně čína.

Něco takovýho
314-503-inkrementalni-magneticky-enkoder-pmis4-pmir7.jpg
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

10. 1. 2018, 6:32

nastěhováno k montáži, pod stropem vyrobena jeřábová drážka k manipulaci
vodící plochy vřeteníku profrézovány a připraveny k nalití GS superfluidu
nabroušena dutina nového vřetene
...
taková perlička
koupil jsem v Benešově v bazaru 1m mostové pravítko ze soc. zásob, ještě je na něm cedulka s cenou 430.- Kčs, evidentně nepoužitý
jen tak pro srandu a ze zvědavosti jsem namáznul žulovou příměrnou desku Mahr tušírovací barvou
psalo to na koncích a podél jednoho kraje
bylo mi to divný, tak jsem totéž zkusil na jiné žulové desce a pak na čerstvě obroušeném loži Unionky
všude shodný výsledek
pojezdil jsem to hodinkama a zkontroloval i strojní vodováhou
to pravítko je podél jednoho kraje +- rovný, podél druhýho má v prostředku 0,05mm lavor
soudruzi asi zrovna plnili plán na 155,3% :D
Přílohy
P1010059.JPG
P1010060.JPG
P1010056.JPG
P1010058.JPG
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
doncarlos
Příspěvky: 760
Registrován: 9. 1. 2008, 9:49

10. 1. 2018, 7:24

testone píše:
to pravítko je podél jednoho kraje +- rovný, podél druhýho má v prostředku 0,05mm lavor
soudruzi asi zrovna plnili plán na 155,3%
Litinové desky i pravítka časem samy ztratí přesnost - zkroutí se a musí se přeškrabat, pokud jsou špatně skladovány, je to ještě
rychlejší, to tvoje bych podle ceny tipoval možná na 50 let, na to je ještě dost dobré. Ve fabrice každá deska měla kartu,
kde byl i plán oprav, spousta těchto karet byla založena už za první republiky a měly už několik záznamů o repasi.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“