Nedelaji se masove zrejme prave z uvedenho duvodu jelikoz je to relativne novinka. Vetsina techniku jsou v podstate priserny konzervativci a kdyby to jen trochu slo, paji dodnes s drevenym uhlimAsi bych byl u nakupu tohoto typu trochu obezretnejsi, ale kdyz pises ze to funguje dobre...
Pajeci stanice
Delaji, treba HAKKO: https://www.hakko.com/english/products/hakko_fx100.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hakko FX100 je presne ten druh indukcni stanice ktery jsem uvadel. Teplota tam nejde regulovat, dodavaji 3 druhy hrotu, pro 350C, 400C a 450C.
Tenhle system moc novinka neni, jen to bylo pomerne drahe. Ty regulovatelne budou zjevne neco trochu jineho. Uz jen pracovni frekvence je 400kHz, FX100 ma 13,5MHz coz je radove jinde.
Tenhle system moc novinka neni, jen to bylo pomerne drahe. Ty regulovatelne budou zjevne neco trochu jineho. Uz jen pracovni frekvence je 400kHz, FX100 ma 13,5MHz coz je radove jinde.
jo jo, zrejme neni indukce jako indukce kdyz to nejsou MHz https://cs.wikipedia.org/wiki/Indukčn%C3%AD_ohřev
Obecne panuji "obavy z ruseni", ale indukci mam na pracovisti pro montaz i velmi citlivych obvodu, treba presnych AD prevodniku a za 3/4 roku nebyl s nicim zadny problem.
Obecne panuji "obavy z ruseni", ale indukci mam na pracovisti pro montaz i velmi citlivych obvodu, treba presnych AD prevodniku a za 3/4 roku nebyl s nicim zadny problem.
Regulace se v tomto pripade resi merenim proudu aby se maximalne zkratila zpetna vazba regulace teloty. Pri pajeni bezolova jde hlavne o dodrzeni zcela presne konstantni teploty. Regulace v sirem rozsahu je tudiz zcela nezadouci. Teplota se pak meni pouze dle typu materialu, kterym se paji. A ve vyrobe, kam je tento stroj urcen, se obvykle pouziva pouze jeden druh materialu. Nemoznost pohnout s teplotou je zde vice nez potreba neb lide jsou vsetecky a pokud se teplota nezamkne, porad si s tim hraji.
Zjednodusene receno, pokud hrot dokaze udrzet pozadovanou teplotu v sirokem rozsahu podminek, neni zadny duvod teplotu uzivatelsky menit. Vetsinou to vede pouze k vadam pri pajeni. Mame tu sice indukci s regulaci teploty, ale teplota je nastavena na fixni a nijak se nemeni. Tim, ze je fuk jestli pajim 0402 soucastku nebo kostru masivniho konektoru k velke plose zeme, neni nutne teplotu jakkoli menit. A nejvetsi vyhodou je pak rychly nabeh teploty po rezimu spanku kdy u odporovych systemu to trva radove desitky sekund az minuty, zde je nabeh v radu jednotek sekund. Znamena to znacne zvyseni produktivity.
tady je nejake tlachani k tematu
http://www.eevblog.com/forum/suggestion ... on-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zjednodusene receno, pokud hrot dokaze udrzet pozadovanou teplotu v sirokem rozsahu podminek, neni zadny duvod teplotu uzivatelsky menit. Vetsinou to vede pouze k vadam pri pajeni. Mame tu sice indukci s regulaci teploty, ale teplota je nastavena na fixni a nijak se nemeni. Tim, ze je fuk jestli pajim 0402 soucastku nebo kostru masivniho konektoru k velke plose zeme, neni nutne teplotu jakkoli menit. A nejvetsi vyhodou je pak rychly nabeh teploty po rezimu spanku kdy u odporovych systemu to trva radove desitky sekund az minuty, zde je nabeh v radu jednotek sekund. Znamena to znacne zvyseni produktivity.
tady je nejake tlachani k tematu
http://www.eevblog.com/forum/suggestion ... on-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám rád Dejva.... Anglicky umím maximálně číst manuály, ale jeho videa jsou dokonale srozumitelná, a že mu ta "huba" jede! Doporučuji jich pár shlédnout.turbyho píše:...
tady je nejake tlachani k tematu
http://www.eevblog.com/forum/suggestion ... on-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Čína okopíruje vše...i rychlost dodání České pošty...
5 sec - to by mě štvalo, pořád na to čekat. Moje pistolová trafopáječka strartuje pod 1 sekundu.
Zlatá trafopáječka, dělá se s ní skvěle, a to od nejmenších SMD (pasivy 0603, výjimečně i menší, integráče QFP s roztečí 0.5mm) až po plechové krabičky.
A pokud je osazování víc, tak rozhodně pasta a přetavení - horkovzduchem (když je toho málo nebo jde jen o něco lokálního), kontaktně (když to jde) nebo v troubě.
Zlatá trafopáječka, dělá se s ní skvěle, a to od nejmenších SMD (pasivy 0603, výjimečně i menší, integráče QFP s roztečí 0.5mm) až po plechové krabičky.
A pokud je osazování víc, tak rozhodně pasta a přetavení - horkovzduchem (když je toho málo nebo jde jen o něco lokálního), kontaktně (když to jde) nebo v troubě.
Proč?t256 píše:No, u pajeni napriklad 10 SMD odporu hned vedle sebe pistolkou musi byt veselo
Standardní hrot mám dělaný z drátu o průměru 0.5mm, takže šířka hrotu je kolem 1.2mm. A vytvarovat/naohýbat si ho můžu jak chci, takže se snadno dostanu i za roh nebo pod nějakou součástku.
A to už nemluvím třeba o odpájení pasivů. To si hrot vytvaruju jako 2-hrbého velblouda a elegantně nahřeju obě strany najednou. Jde to jako po másle. Pro odpájení součástek v hodně husté montáži, případně třeba pro prvky 0402 nebo menší, si hrot dělám z drátu z UTP kabelu. Ani nevím jaký má průměr, ale hodně malý.
Používám to od dětství, takže to mám prostě v hlavě zautomatizované, včetně regulace/odhadu teploty, takže nad tím nemusím přemýšlet. Tako třeba když celý život jezdíš v autě s manuální převodovkou, tak už taky nad řazením nemusíš přemýšlet.
tak si uděláš smyčku z tenšího drátu a už to fungujet256 píše:No, u pajeni napriklad 10 SMD odporu hned vedle sebe pistolkou musi byt veselo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No, jeste jiny duvod proti pistolce a SMD .testone píše:tak si uděláš smyčku z tenšího drátu a už to fungujet256 píše:No, u pajeni napriklad 10 SMD odporu hned vedle sebe pistolkou musi byt veselo
Ja zkousel pajeni SMD s pistolovou pajeckou s hrotem/smyckou z tenkeho dratu, ale problem nebyl v "tloustce" hrotu/smycky (ty jsem si udelal hodne "tenke"), ale v momentu setrvacnosti te pistolky.
Proste jemne pohyby/dosmerovani na prtavy SMD kontakt byy tak unavney (po par desitkach bodu se mi docela rozklepala ruka, mysleno na pozadovanou citlivost/presnost pro SMD), ze jsem nakonec koupil pajeci stanici. A tam je (krome male hmotnosti pajecky) jako bonus ta regulace teploty.
Ale je fakt, ze mam pistolovku jeste tu starou cernou bakelitovou (pres 40 let stara) a je mozna tezsi nez nejake ty vase pistolovky. Ale porad drzi a maka - jenom jsem musel puvodni diry M3 pro pripojeni hrotu pomoci sroubu prevrtat na M4, dat na pajecku srouby M4 zavity "ven" od pajecky a hroty na ne navlekat a fixovat maticemi .
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Zajímavé. Asi to bude nějakým jiným úchopem.
Když dělám s trafopájkou celý den, tak mě občas bolí oči nebo záda, ale snad ještě nikdy ne ruka. A to mám taky klasickou komunistickou 75W.
Schválně se na to příště zkusím zaměřit.
Na upevnění hrotů je dlouhu praxí osvědčené ubrousit naplocho o nějakého 0.5mm z těch šín a naletovat na to vnitřky z lámací svorkovnice (čokolády). Dá se to letovat normálně cínem, ale chce to dělat nějakým pořádným kopytem. Já si to udělal instalatérským Pb hořákem na kartuši.
Smyčky pak jsou jen ohnutý drát, bez těch pracných oček na konci. Navíc se dá dobře ladit délka smyčky (a tedy výkon páječky a teplota hrotu) zasunutím nebo povytažením z té svorkovnice (nemusím si dělat krátký a dlouhý hrot, jen ho víc nebo míň zasunu).
Když dělám s trafopájkou celý den, tak mě občas bolí oči nebo záda, ale snad ještě nikdy ne ruka. A to mám taky klasickou komunistickou 75W.
Schválně se na to příště zkusím zaměřit.
Na upevnění hrotů je dlouhu praxí osvědčené ubrousit naplocho o nějakého 0.5mm z těch šín a naletovat na to vnitřky z lámací svorkovnice (čokolády). Dá se to letovat normálně cínem, ale chce to dělat nějakým pořádným kopytem. Já si to udělal instalatérským Pb hořákem na kartuši.
Smyčky pak jsou jen ohnutý drát, bez těch pracných oček na konci. Navíc se dá dobře ladit délka smyčky (a tedy výkon páječky a teplota hrotu) zasunutím nebo povytažením z té svorkovnice (nemusím si dělat krátký a dlouhý hrot, jen ho víc nebo míň zasunu).
Jo jo, ten fígl se svorkovnicí jsem objevil až poté, co jsem to adaptoval na ty M4 šrouby. A pak jsem se už nedokopal to předělat na svorkovnici . Možná na to dojde, ale už zase tak moc nepájím (ani pistolovkou) .Mex píše:Na upevnění hrotů je dlouhu praxí osvědčené ubrousit naplocho o nějakého 0.5mm z těch šín a naletovat na to vnitřky z lámací svorkovnice (čokolády). Dá se to letovat normálně cínem, ale chce to dělat nějakým pořádným kopytem.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...