Ojniční ložiska

Věda, technika a další na co se nenašla vhodnější kolonka.
Odpovědět
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2021, 5:42

Mám dotaz jestli se s tímto problémem někdo nesetkal

při čištění dílů motoru se omylem vložili do ultrazvukové čističky ojniční ložiska z ojnic( horní šály)

na videu jsou defekty které jsou pouze na ložiskách které prošli ultrazvukem...je reálné že by kompozit poškodil ultrazvuk? Děkuju

vypněte si zvuk...zapoměl sem na rádio :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Ktcye-7WM0o
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

11. 11. 2021, 5:52

Modros píše: 11. 11. 2021, 5:42 Mám dotaz jestli se s tímto problémem někdo nesetkal

při čištění dílů motoru se omylem vložili do ultrazvukové čističky ojniční ložiska z ojnic( horní šály)

na videu jsou defekty které jsou pouze na ložiskách které prošli ultrazvukem...je reálné že by kompozit poškodil ultrazvuk? Děkuju

vypněte si zvuk...zapoměl sem na rádio :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Ktcye-7WM0o
kavitace funguje na čemkoli, co je pro ní vhodné.
Běžný problém. U provozovatelů ultrazvuků, co netuší, jak to funguje, nečtou návod a nemají zkušenosti, je to vždy pouze otázka času.
Pak si to už obvykle dobře pamatují.
Btw, ještě lepší je do toho ultrazvuku nandat P2 ložiska s kosoúhlým stykem z vřetene, osmažit, co to dá a jít na oběd.
Po výtečném obědu si pak spokojený a bohatý uživatel může jít koupit nový.
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2021, 8:01

Je krásné že mě chceš dát najevo že sem jouda co nečetl návod....ano čistička stála 60 tisíc a jede každý den 8 let..a hned v uvodu sem uvedl že sem je tam dal omylem...za těch 25 let co dělám auta už vím že některé komponenty jsou citlivé...a hlavně není důvod čistit ojniční ložiska....do motoru jdou nové...stojej tisíc korun....zajímal mě spíš duvod proč se to stalo...jestli je ten kompozit tak náchylnej na poškození a nebo tím že je to horní ložisko a dostává zabrat, už třeba poškozené bylo a jen se vyloupalo....ale jdu si přečíst návod...třeba to že tam můžu dát tištěný spoj a prstýnek ale ojniční ložiska ne.....třeba to tam najdu.. :)
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10102
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2021, 8:22

Hlavně tam nestrkej kočku, jinak vypelichá :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

11. 11. 2021, 8:49

Modros píše: 11. 11. 2021, 8:01 Je krásné že mě chceš dát najevo že sem jouda co nečetl návod....ano čistička stála 60 tisíc a jede každý den 8 let..a hned v uvodu sem uvedl že sem je tam dal omylem...za těch 25 let co dělám auta už vím že některé komponenty jsou citlivé...a hlavně není důvod čistit ojniční ložiska....do motoru jdou nové...stojej tisíc korun....zajímal mě spíš duvod proč se to stalo...jestli je ten kompozit tak náchylnej na poškození a nebo tím že je to horní ložisko a dostává zabrat, už třeba poškozené bylo a jen se vyloupalo....ale jdu si přečíst návod...třeba to že tam můžu dát tištěný spoj a prstýnek ale ojniční ložiska ne.....třeba to tam najdu.. :)
Ještě jednou, když to zjevně nestačilo.
Proč se tam to co tam je, udělalo, nemá smysl moc diskutovat - je to triviální - protože prostě některý materiály jsou na kavitaci citlivý a pokud se ještě jedná o kavitaci v "vhodném" :roll: (výstižněji často ideálním) prostředí, tak o to je to rychlejší.
Vznik je jasný - kavitace na povrchu konkrétního špatně odolného materiálu v konkrétním a navíc nevhodném prostředí. Obvykle navíc podpořená vhodným lokálním "starterem" (hranice zrn, nečistota, tvar ultrazvukového pole v myčce zrovna v tom konkrétním místě, kontakt s dalším dílcem, předchozí mechanické poškození........lecos), velikostí kavitace (síly pole v konkrétním místě), časem, teplotou a typem lázně.
Btw - pokud máš hliníkový :mrgreen: plošňáky, navíc z materiálu který má zcela typický složení - strukturu (hliníková "kompozice") , tak je tam můžeš zkusit dát a hned uvidíš, jestli to bude fakt jiný :mrgreen: .
Pokud máš prstýnek ze zlata a nebo stříbra, tak se překvapivě bude chovat jako zlato a nebo stříbro - tj. ne jako hliníková slitina.
Tudíž až tam budeš mejt zlatej :lol: motor, tak v rozumné kapalině a s rozumným výkonem a časem je riziko, že se to sežere pod kavitaci minimální.
A co se týče toho návodu - u všech "normálních" průmyslových myček, co jsem měl možnost vidět a používat (s magnetostrikčním měničem - tj. ne čínské hračky) je v návodu vždy jasně napsáno, že se musí zvolit vhodná kapalina, a že riziko poškození citlivých věcí je vysoké, takže se tam nesmí dávat vůbec a nebo se musí velmi bedlivě hlídat, co to dělá.
Jestli je hliníková kompozice v alkalickém vodním prostředí (není složité odhadnout v čem si to nejspíš myl) kavitačně odolná nemám chuť řešit - protože už to stejně dobře víš.
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2021, 8:53

Děkuju za odpověd.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1648
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2021, 8:54

fmodel píše: 11. 11. 2021, 8:22 Hlavně tam nestrkej kočku, jinak vypelichá :lol:
a pejska můžu? :?
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Odpovědět

Zpět na „Multioborová diskuze o technických tématech“